Voinko pyyhkiä isäni tiedot omista tiedoistani?
En jaksa selittää taustoja, mutta haluaisin, että isäni tiedot poistetaan tiedoistani ja olisin siten "isätön". Onnistuuko tämä?
Vaihtoehtoisesti voinko halutessani estää isääni saamasta minua koskevia tietoja (esim. kuolemaa)? Minulla ei miestä, eikä muutakaan, joten "läheisin" sukulainen on vanhempani.
Kommentit (11)
Ei sukulaisuustietojen "poistaminen" onnistu.
Et sinä voi sukuhistoriaa pyyhkiä pois
Eikö edes jos isä on sosiopaatti on vainonnut minua koko ikäni?
En jaksa enää ja aion tappaa itseni, mutta en halua, että isä saa tietää että hän voitti.
ap
Olisiko siitä käytännön hyötyä? Eihän sinun ole pakko olla isääsi yhteydessä, ne tiedot vain kertovat että olet hänelle biologisesti sukua. Voit tietenkin pyytää ettei häntä enää määriteltäisi omaiseksi.
Et voi poistaa sukulaisia, mutta voit päättää keneen esim. sairaalasta otetaan yhteyttä. Jos sinulla ei ole lapsia ja kuolet niin vanhempasi saavat sen kyllä tietää, koska perivät sinut rintaperillisten puuttuessa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selittää taustoja, mutta haluaisin, että isäni tiedot poistetaan tiedoistani ja olisin siten "isätön". Onnistuuko tämä?
Vaihtoehtoisesti voinko halutessani estää isääni saamasta minua koskevia tietoja (esim. kuolemaa)? Minulla ei miestä, eikä muutakaan, joten "läheisin" sukulainen on vanhempani.
Omista tiedoistasi voit pyyhkiä mitä vain miten haluat. Viranomaisten tietoihin et voi vaikuttaa. Lähiomaiseksi voit ilmoittaa äitisi.
ei peri jos on testamentti. Kysymys vaan kuluu etä kenelle sen testamentin voisi turvallisesti jättää valvottavaksi, tai no tietty sille edunsaajalle, mutta mistä hän voi tietää milloin olet kuollut jos hän ei ole omainen. Ei mistään, heti kun kuolet, sairaala/poliisi etsii omaiset ja ottaa heihin yhteyttä eikää kukaaan tiedä muista.
Ei onnistu. Ei kukaan viranomainen rupea väärentämään todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes jos isä on sosiopaatti on vainonnut minua koko ikäni?
En jaksa enää ja aion tappaa itseni, mutta en halua, että isä saa tietää että hän voitti.
ap
Odota sen aikaa että isä kuolee ensin.
Eikö sinulla ole ketään läheistä?