Vinkatkaa mahdollisimman kevyitä ruokia!
Nyt lähtee nämä loputkin siiderimakkarat, samperi. Painoa on jo tippunut ihan hyvin, mutta vähän vaihtelua kaipaisin. Salaatteja kuluu ja porkkanoita napostelen, mutta etenkin kevyet lämpimät ruuat olisi tervetulleita. Jotain hyviä kasvisruokia ilman kermaa ja juustoa esimerkiksi (miinus kasvissosekeitto, niitäkin on tullut tehtyä paljon)?
Kommentit (14)
Vaahtokarkit ovat aika kevyitä. Niitä voi paahtaa niin saa lämmintä ruokaa.
Papusoppa: juureksia (ei perunaa), kidneypapuja, selleriä, tuoretta persiljaa, tomaattipyrettä, chilipalko, mustapippuria, savupaprikajauhetta, punasipuli, valkosipulia. Välillä olen laittanut lisäksi pastaa ja/tai chili-seitannakkeja.
Minuakin kiinnostaa! Mulla on täydellinen mekko ja korkkarit kesäksi, mutta mistä hemmetistä takapuoleeni on tullut puoli kiloa liikaa! Mitä ihmettä tapahtui talven aikana... ;) No, onneksi aikaa on vielä.
Laihialainen kesäkeitto: lämmintä vettä kukalliselta lautaselta.
Laihialainen saunalenkki: sinappia kainaloon ja juostaan saunan ympäri.
Höyrytetty parsa löysällä uppomunalla.
Kasviskeitto, marjat, sienet, raejuusto, mehukeitto, hedelmät, tofu, jotkin pavut :)
Pinaattikeitto? Ja kananmunan valkuaista
Saarioisten lihakeitossa on vaan 120 kcal per annos.
Vokki, johon voi laittaa, mitä mieli tekee (esim. parsakaalia, kiinankaalia, maissia, paprikaa, chiliä, sipulia...). Lisäksi vähän riisinuudeleita. Muista maustaa hyvin.
Linssikeitto, tomaattikeitto, porkkanakeitto jne.
Uunijuurekset. Mausta yrteillä, hunajalla.
Kaalikeitto, kaalikääryleet. Voit kokeilla myös soijarouhetta jauhelihan tilalla.
Kesäkurpitsasta lasagnea tai pastaa. Myös muista kurpitsoista voi tehdä pastaa tai keittoa.
Pian alkaa parsakausi.
Ja kasviksia ja hedelmiä voi grillata. Tee niihin kunnon marinadit itse.
Kiitos asiallisia ja hyviä vinkkejä antaneille! Ainakin tuo papusoppa ja uunijuurekset pitää kokeilla. :) Laittakaa vaan lisää, jos tulee jotain mieleen. -Ap
Shiritakinuudeleita ja tomaattipohjaista pastakastiketta.