Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään abessinialaista kissaa, tietoa kyseisestä rodusta?

Vierailija
24.04.2016 |

Erityisesti terveys kiinnostaa. Onko rotu suhteellisen terve vai tavataanko rodussa paljon sairauksia? Mikä on eliniän odote, oletuksena että kissaa ruokitaan asianmukaisesti, pääsääntöisesti raakaruoalla? Olen etsinyt ja lukenut netistä paljon mutta haluaisin ihan käytönnön kokemuksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi abessinialaista. Aivan ihana rotu, älykäs, leikkisä, seurallinen! Temperamenttinen rotu. Kiintyy kovasti "omiin" ihmisiinsä.

En tiedä mitään rodulle tyypillisiä sairauksia. Jotain silmäjuttuja (PRA) voi esiintyä, kuten monella muullakin rodulla, mutta sitä seulotaan eikä sitä kantavilla kissoilla teetetä pentuja.

Omat kissani elivät 17- ja 15-vuotiaiksi.

Suosittelen lämpimästi abya!

Vierailija
2/4 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyvä kysymys: onko kukaan huomannut että saisi abessinialaisista vähemmän allergiaoireita kuin maatiaisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi abessinialaista. Aivan ihana rotu, älykäs, leikkisä, seurallinen! Temperamenttinen rotu. Kiintyy kovasti "omiin" ihmisiinsä.

En tiedä mitään rodulle tyypillisiä sairauksia. Jotain silmäjuttuja (PRA) voi esiintyä, kuten monella muullakin rodulla, mutta sitä seulotaan eikä sitä kantavilla kissoilla teetetä pentuja.

Omat kissani elivät 17- ja 15-vuotiaiksi.

Suosittelen lämpimästi abya!

Kiitos tiedosta! Itse olen kaiken lukemani perusteella todella ihastunut abessinialaisiin kissoihin, mutta ihan livenä en ole koskaan nähnyt enkä kuullut kyseisen rodun omistajien kokemuksia. Ihan hyvän ikäisiksi ovat kissasi eläneet. Miten olet ruokkinut niitä?

Vierailija
4/4 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkaupoissa myytävillä premium-ruuilla ruokittiin pääasiassa, lisäksi raakaa lihaa, silakoita, keitettyä seitiä ym.

Abyt ovat kyllä aivan sanoinkuvaamattoman ihania! Jos vielä voisin ottaa kissan, niin abyhän se ehdottomasti olisi. Omat abyni olivat punaisia, sellaisia pieniä leijonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi