Kehä I aamulla itään päin - kuinka tukossa?
Kysymys niille, jotka kehää aamuisin ajelevat: kuinka paljon ekstra-aikaa pitää varata kahdeksan maissa aamulla itään päin mennessä (nyt kun on se remppa)? Turunväylältä Lahdenväylälle asti pitäisi päästä. Vai kannattaako mennä kehä III? Huomasin, että sekin on nyt aika tukossa aamulla.
Kommentit (11)
Saattaisi olla viisaampi mennä kehä3:lla. Rakennustöiden vuoksi kehä 1 on aivan jumissa Leppävaarasta Tampereen tien (hämeenlinnanväylä) sillalle asti. Matkan varrella räjäytystöitä ja kohtia, jossa pääsee ajamaan vain yhdellä kaistalla. Ennren tampereentien siltaa kaikki pakkaantuu vasemmanpuoleiselle "ohituskaistalle" ja oikeanpuoleiset sitten antavat röyhkeille tilaa missä prosessissa kuluu aikaa rajusti.
En tajua miksi sitä ohituskaistaa ei ole suljettu jo reilusti ennen tampereentien siltaa. Nyt se aiheuttaa vaaratilanteita ja palkitsee piittaamattomasti ajavat.
Ap kiittää. Kokeilen siis kehä III. Viime viikolla siellä olin siellä aamulla yhdeksän maissa itään, ajeltiin kahta-neljääkymppiä vihdintieltä tuusulanväylälle, mutta oli kuitenkin kaksi kaistaa ja koko ajan edes vähän liikkui.
Älkää kiitos tulko tukkimaan kehä kolmostakin. Ruuhkaa on jo sinnekin syntynyt ja vaaratilanteita.
Miks joku alapeukuttaa? Eikö se usko ruuhkien olemassaoloon?
Kehä Ykkösen ruuhkat ovat suurimmat aamulla länteen päin, iltapäivällä taas itään päin. Idässä on työpaikkoja paljon vähemmän länteen verrattuna.
Itse onneksi ajan aamulla itään, kun työpaikka on Tieto. Länteen jono seisoo tai kulkee tosi hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi olla viisaampi mennä kehä3:lla. Rakennustöiden vuoksi kehä 1 on aivan jumissa Leppävaarasta Tampereen tien (hämeenlinnanväylä) sillalle asti. Matkan varrella räjäytystöitä ja kohtia, jossa pääsee ajamaan vain yhdellä kaistalla. Ennren tampereentien siltaa kaikki pakkaantuu vasemmanpuoleiselle "ohituskaistalle" ja oikeanpuoleiset sitten antavat röyhkeille tilaa missä prosessissa kuluu aikaa rajusti.
Kyllä, Leppävaaran kohdalla jos menee Kehän yli niin on usein jo siinä kohti näkynyt hitaasti mateleva jono.
Tosi yllättävää miten pitkällä matkalla tietyöt vaikuttaa, Turun motarilla oli joku siltatyö + yksi kaista jossain kohtaa ja samoin ennen sitä aamuruuhkassa useiden kilometrien 15 km/h jono.
Riippuu tasan mihin aikaan olet aamulla menossa. Ehkä klo 5 pääsee vielä suht' helposti läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kehä Ykkösen ruuhkat ovat suurimmat aamulla länteen päin, iltapäivällä taas itään päin. Idässä on työpaikkoja paljon vähemmän länteen verrattuna.
Itse onneksi ajan aamulla itään, kun työpaikka on Tieto. Länteen jono seisoo tai kulkee tosi hitaasti.
Yleensä joo ruuhkajonot menisi eri suuntaan aamulla ja illalla. Iltapäivällä Kehä itäänpäin on tosiaan tukossa ihan yleisesti, Leppävaaran tunneli usein suljettu yms. Mutta nyt on tietyön takia myös aamulla kyllä näkynyt itään päin ruuhkaa.
Joo se vasemman kaistan loppuminen kehä ykkösellä aiheuttaa ihan ölyttömiä vaaratilanteita, kun wannabe-ihmiset kaahaa vauhdilla loppuun asti ja muista piittaamatta väkisin vaihtavat kaistan, vaikka ei tilaa olisikaan.
Kumma kun poliisit ei ikinä valvo liikennettä.
Aika tukossa ja Espoolaisjupit aiheuttaa vakavia vaaratilanteita kaahamisellaan Hämnenlinnanväylän kohdalla, jossa vasen kaista loppuu.
Ole erittäin VAROVAINEN!