Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla soittaa kavereilleni :(

Vierailija
21.04.2016 |

Sellaisille vähän etäisemmille kavereille, joita haluaisin tavata. Mua ei kauheasti haittaa puhua vaikka pitsamiehelle, koska miksi häiritsisi mitä se musta ajattelee. Mutta kaverin kanssa pitäisi osata aloittaa, jutella ja lopettaa se puhelu :( tänään juttelin äitini kanssa ja siinäkin olin tönkkö! Miten pääsisin takaisin normaaliksi... en oikein haluaisi facebookiakaan alkaa käyttää, se myös ahdistaa.
Onko jollain ollut samaa ongelmaa..? Kuinka pääsit yli?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö?

Vierailija
2/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paniikkihäiriö? käy lääkärissä juttelemassa tuosta vaivasta. Toki onhan se vaikeaa soittaa vähän etäisimmille tutuille, mutta yritä edes :) Aloitat vaikka puhelun näin "x tässä moi, aattelin vaan soittaa sulle ja kysyä että mitä kuuluu kun ei olla juteltu pitkään aikaan.. sit juttelette siinä aikanne ja jos juttua riittää niin voit kysyä haluaisko nähdä joku päivä ja käydä kahvilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tekstari ja kysy kuulumisia tai pyydä kahville, niin minä teen.

Toinen puhelinkammoinen.

Vierailija
4/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat, itselläni tuo ongelma haihtui facebookin myötä. Jos se ei kuitenkaan kuulosta sinun jutultasi, niin mikset vain laittaisi tekstaria? Muutenkin mielestäni etäisemmän ihmisen kanssa tapaamista sopiessa on helpompi jutella (ainakin aluksi) viesteillä, sillä en itsekään osaisi jonkun tuttavakaverin yllättäen soittaessa luontevasti sopia näkemistä siltä istumalta.

Vierailija
5/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulle tuli myös mieleen paniikkihäiriö. Itsellä ollut tuo n. 15v ja tuttu oire tuo puhelinkammo. Lääkitys toimii miulla hyvin ja olen sen ansiosta jopa melko sosiaalinen :)

Vierailija
6/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan aina välillä, että nyt karaistun ja soitan, en kumminkaan sitten koskaan... jään keräämään rohkeutta eli mun tapauksessa ahdistusta.

Uskallan käydä kaupassa, jutella kassalle, jutella kaverille jos törmään siihen. Voiko olla paniikkihäiriö, jos se liittyy vaan johonkin tiettyyn?

Ap

Vierailija
7/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, olin saanut lisää vastauksia kirjoittaessani omaani :)

5, mikä lääkitys? Ap

Vierailija
8/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä mikäli sinulla on taipumusta juurikin paniikkihäiriön oireisiin, tai ihan vain siihen että jännityksen vuoksi meinaa tulla "blokki" päälle jossain sosiaalisessa tilanteessa kuten tuollaisessa etäiselle kaverille soittaessa, niin kannattaa kysyä lääkäriltä beetasalpaajia (niitä annetaan helposti sillä on todella turvallinen ja haitaton lääke). Ne estävät adrenaliinin vaikutusta, eli juurikin sitä liiallista hermoilua, ja moni tervekin ihminen kuulemma käyttää niitä ihan vaikka esiintymisjännitykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi