Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kelan etuuksista tietäviä paikalla?

Vierailija
15.04.2016 |

Tilanne nyt se, että minulla oli vuosi sairauslomaa työpaikasta (mt-ongelma) ja nyt saan kuntoutustukea 31.5 saakka. Kuntoutustuen ajaksi sain uuden sairasloman.Kuntoutustuen aikana kokeiltiin uusia aloja, koska nyk työtä ei lääkäri suositellut. Aion hakea uutta kunt. tukea ja työvalmennusta vuodeksi koska tavote kouluttautua, mutta entä jos sitä ei myönnetäkään? Voinko irtisanoutua koska Pelkään että Kela pakottaisi entiseen työpaikkaan. En tiedä yhtään mitä teen.vaikeuttaako irtisanominen kunt tuen hakua?

Ta sanoi ettei hänelle koidu hankaluuksia em asiasta jos joku sitä miettii

Toivon asiallisia vastauksia. Mulla on 4 perussairautta joten en koe olevani työkykyinen nyk työhön.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mitään syytä irtisanoutua.Älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä. Onko tehty noita kolmikanta keskusteluja työterveyden ja työnantajan kanssa. Työterveyslääkärikö sun asioita hoitaa. Työnantaja ei tietenkään pistä kapuloita rattaisiin jos pääsee sinusta eroon . Tilaa aika työkkäriin ja Kelaan ja selvitä asia perinpohjin.

Vierailija
2/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 1 kolmikantaneuvottelu vuosi sitten muistaakseni. Miksi ei kannata irtisanoutua? Lääkäri on mt-toimiston lääkäri. Oma kuntoutuksen ohjaaja kehoitti irtis. alkutalvesta mutta jäipä sitten tekemättä kun en työharkan aikana jaksanut miettiä ees yhen s-postin laittoa. Työkkäri suositti silloin irtis. mutten tiiä mitä nyt miettivät. Eikä mulla pysy ajatus kasassa jos meen kelas tai Työkkärii. En todella tiiä mikä paras vaihtoehto ois. Se työduhdekin ahdistAa siellä, haluisin uuden alan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyselemään suoraan kelalta ja te-toimistosta. Nämä ovat yleensä vähän tapauskohtaisia asioita. Todennäköisesti tarvitset kirjallisen lääkärintodistuksen siitä ettet voi jatkaa nykyisessä työpaikassa.

Vierailija
4/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee mahdollisesti karenssi, jos irtisanoudut itse, älä tee sitä!

Vierailija
5/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kyselemään suoraan kelalta ja te-toimistosta. Nämä ovat yleensä vähän tapauskohtaisia asioita. Todennäköisesti tarvitset kirjallisen lääkärintodistuksen siitä ettet voi jatkaa nykyisessä työpaikassa.

Entä jos irtisanoutuu itse ja kunt tukea ei saakaan ja joutuu sossun rahoille, vaikeuttaako jatkossa kuntoutuksen /tukien saantia? Tuskin haluavat kotiin jättää kun uudelleen koulutusmahdollisuuksia olisi.

En uskalla kysyä jos painavat siellä mieleensä/tiedot meenee koneelle siitä mitä olen asioita kysynyt :/

Vierailija
6/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan..

Vierailija
7/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä irrisanoudu missään nimessä! Mulle on tehty kuntoutus ja työkykyarvioita ja on korostettu että jos on työpaikka niin siitä kannattaa pitää kiinni. Sua kohdellaan paremmin kuin työtöntä. Jos kuntoutustuki ei mene läpi, saat hakea työttömyyskorvausta. Mulla on kuntutustuki katkolla just eli odotan päätöstä. Mutta olen työkyvytön nykyiseen työhöni ja kolmikantaneuvottelu pidetään piakkoin. Mulla on iso työnantaja ja siirto muihin hommiin todennäköistä. Jos irtisanoudut ja olet työtön sairas niin tiput sellaiseen kuoppaan ettei sua edes yritetä kuntouttaa/kouluttaa. Olet hyödytön turhake.

Vierailija
8/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustukipäätöksistä voit valittaa jos lääkäri pitää sinua työkyvyttömänä. Lääkärin velvollisuus on B-lausunnossa tuoda esiin miksi et kykene työhösi ja jos sinulla on koulutushaluja uuteen työhön niin tämäkin. Se on osa suunnitelmaa. Valitusprosessin ajan olet saikulla ja saat joko ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa. Jos lääkäri ei kirjoita sulle saikkua ja pidä tilannetta liian vaikeana niin sun on vaan pakko mennä sinne töihin ja sitten irrisanoudut ja omakustanteisesti opiskelet. Onko lääkärisi siis pidemmän saikun kannalla? Vai onko hän sitä mieltä että kykenet työhösi täysillä? Toiset lääkärit eivät osaa lausuntoja kirjoittaa ja tuoda esiin työtäsi ja rajoituksiasi tarpeeksi hyvin.

7

Vierailija
9/9 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 7 ja 8 :) en tiedä vielä mitä lääkäri on mieltä, aika vasta tulossa.

Jos joutuisi jäämään eläkkeelle, on varmaan aika vaikeaa työttömänä?Haluaisin kuntoutua mut mistä tietää mikä tilanne esim parin vuoden päästä. Kiva sit ku kukaan ei ilmeisesti tue harj paikan haussa jos Työkkäriin joutuu ja on kokemusta etteivät ota mitään Sairauksia tosissaan.