Pintakuiva iho alkaa kiiltämään eikä meikki kestä.
Olen 36v. Minulla pintakuiva sekaiho. Iho alkaa nopeasti kiiltämään meikkauksen jälkeen ja meikki kerääntyy juonteisiin. Ihan sama mitä meikkivoidetta kokeilee tai mineraalimeikkiä.
Kasvot puhdistan garnierin miselin vedellä ja käytän ruusu kasvovettä ja lumenen kosteusvoidetta.
Osaako joku antaa neuvoja?
Kommentit (12)
Mulla sama ongelma, iho on tosi ohut ja kaikki megakosteuttavat rasvat vain jäävät ihon pinnalle, eivätkä imeydy. Puhdistukseen käy melkein tuote kuin tuote, mutta yöksi olen nyt laittanut öljyä, vaikka ihan Ceridal-ihoöljyä taputellut pahimpiin kohtiin ja lisäksi laitan kosteuttavan naamion koko yön ajaksi. Aamulla pyyhin kasvovedellä ja laitan kevyen voiteen, jos mitään. Ilman meikinpohjustajaa on ihan turha yrittää tehdä mitään naamalleen. Lorealin studio secrets -sarjan pinkki purkki oli älyttömän hyvä ja kohtuuhintainen, mutta se juuri poistui valikoimasta, eivätkä osanneet sanoa tuleeko se takaisin. Nyt on kokeilussa Lumenen meikinpohjustaja ja se on ollut yllättävän hyvä. Pitää antaa pohjustajan kuivahtaa ja asettua ennen meikin levittämistä. Olen siirtynyt pelkkiin mineraalimeikkeihin ja ihan paras pohja tulee Bareminerals-sarjan Matte-foundationilla ja sitten väritön mineraalipuuteri päälle. Jos tulee kiiltoa, niin painelen sen pois puuteripaperilla, mutta aika hyvin on tuolla setillä pärjännyt.
HydraFacial kasvohoidosta voisi olla apua, samoin hoito- ja puhdistustuotteiden vaihtamisesta kosteuttavampiin versioihin. Kevyt kuorinta 1krt viikossa voisi myös olla hyvä lisä nykyiseen rutiiniin.
Käy jollain kosmetologilla, joka tsekkaa tilanteen ja suosittelee tuotteita. Iho muuttuu iän, hormonitoiminnan, ympäristötekijöiden jne. vuoksi. Rasvoittuminen voi viitata myös ihon ärtymiseen.
Salisyylihappo auttaa vähentämään kasvojen rasvottumista ja kuorii pintaihoa hieman (poistaa mustapäitä). Voide on hyvä olla mahdollisimman luonnollinen, esim Aloe Vera tms joka ei sisällä alkoholia, silikonia eikä liian paksu. Päälle voi tarvittaessa laittaa arganöljyä kun pintaiho ei ole liian kuiva, niin syvempi iho ei rasvoitu niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma, iho on tosi ohut ja kaikki megakosteuttavat rasvat vain jäävät ihon pinnalle, eivätkä imeydy. Puhdistukseen käy melkein tuote kuin tuote, mutta yöksi olen nyt laittanut öljyä, vaikka ihan Ceridal-ihoöljyä taputellut pahimpiin kohtiin ja lisäksi laitan kosteuttavan naamion koko yön ajaksi. Aamulla pyyhin kasvovedellä ja laitan kevyen voiteen, jos mitään. Ilman meikinpohjustajaa on ihan turha yrittää tehdä mitään naamalleen. Lorealin studio secrets -sarjan pinkki purkki oli älyttömän hyvä ja kohtuuhintainen, mutta se juuri poistui valikoimasta, eivätkä osanneet sanoa tuleeko se takaisin. Nyt on kokeilussa Lumenen meikinpohjustaja ja se on ollut yllättävän hyvä. Pitää antaa pohjustajan kuivahtaa ja asettua ennen meikin levittämistä. Olen siirtynyt pelkkiin mineraalimeikkeihin ja ihan paras pohja tulee Bareminerals-sarjan Matte-foundationilla ja sitten väritön mineraalipuuteri päälle. Jos tulee kiiltoa, niin painelen sen pois puuteripaperilla, mutta aika hyvin on tuolla setillä pärjännyt.
Ceridal sisältää silikonia joka tukkii ihoa, ei sovi herkälle iholle ja pistää naaman rasvoittumaan enemmän ja meikin liukumaan.
Vierailija kirjoitti:
HydraFacial kasvohoidosta voisi olla apua, samoin hoito- ja puhdistustuotteiden vaihtamisesta kosteuttavampiin versioihin. Kevyt kuorinta 1krt viikossa voisi myös olla hyvä lisä nykyiseen rutiiniin.
Mikä on sitten hyvä tehokkaasti kosteuttava kosteusvoide? Nyt käytössä avene hydranse seerumi ja lumenen arctic aqua deep moisture kosteusvoide joka ollut käytössä pari viikkoa vasta.
Kannattaa kokeilla ihan Orionin voiteita joita saa apteekista. Esimerkiksi Aqualan Gel on älyttömän hyvä päivävoide pintakuivalle iholle, joka kuitenkin rasvoittuu. Herkästi kuivuvalle iholle kannattaa muutenkin kokeilla mieluummin geelipohjaisia voiteita, koska ne pitävät kosteuden paremmin ihossa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla ihan Orionin voiteita joita saa apteekista. Esimerkiksi Aqualan Gel on älyttömän hyvä päivävoide pintakuivalle iholle, joka kuitenkin rasvoittuu. Herkästi kuivuvalle iholle kannattaa muutenkin kokeilla mieluummin geelipohjaisia voiteita, koska ne pitävät kosteuden paremmin ihossa.
Geeli voide ei kosteuta kyllä tarpeeksi pintakuivaa ihoa. Pintakuiva iho tarvitsee syväkosteutusta.
Joopajoo1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ceridal sisältää silikonia joka tukkii ihoa, ei sovi herkälle iholle ja pistää naaman rasvoittumaan enemmän ja meikin liukumaan.
Sopii silti mulle, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeli voide ei kosteuta kyllä tarpeeksi pintakuivaa ihoa. Pintakuiva iho tarvitsee syväkosteutusta.
Ensin Xyliderm-geeli ja sen päälle öljy.
Syöty ruoka vaikuttaa ihoon, joten kannattaa miettiä asiaa siltäkin kannalta.
Itselläni on enemmän kuivuuteen taipuvainen iho, mutta myös epäpuhtauksia löytyy. Mä kaksoiapudistan kasvoni iltaisin (ekaksi puhdistusöljy ja sen jälkeen vielä herkän ihon vaahto), laitan Madaran kirkastavaa kasvovettä ja päälle Apobasen 60% voidetta nyt talvella ja keväällä. Aamulla pesasen vedellä, sama kasvovesi, sitten Lumenen kasvoöljy ja päälle vielä Lumenen arctic aqua voide. Näin mulla ei juurikaan iho rasvoitu, kun se saa tarpeeksi kosteutusta, tietty myös runsas veden juonti nostaa ihon kosteustasapainoa. Joa tuntuu ettei meikki pysy paikoillaan niin käyppäs ostamassa joku hyvä meikinpohjustusvoide, siis joku oikeasti laadukas ja mattapinnan jättävä (kannattaa kysyä vaikka myyjältä apua). Kyllä mullakin vähän päivän mittaan alkaa kasvot kiillellä, mutta painele vaan paperilla kiillon pois.