Tympeä kokemus kicksissä!!
Kävin tänään ekaa kertaa Helsingin Forumin Kicks myymälässä. (Yleensä asioin Citycenterissä, koska se on sopivasti työmatkani varrella.)
Olen saanut liikkeessä aina hyvää ja mielestäni asiantuntevaa palvelua, sen verran mitä olen tarvinnut tai pyytänyt.
Nyt kuitenkin koin täysin vastaavan Forumin myymälässä. Nuoria tyttöjä, taisi olla vaaleita, kaksi aikakin, höpöttelee niitä näitä toisilleen hyllyjen välissä. Ihme kikatusta ja päpätystä. Tuli asiakkaana todella epätervetullut ja kiusaantunut olo. Eikä edes sillä, että tarvitsisi ovella olla jo tervehtimässä, mutta kun kuljen hyllyjen ohi, missä myyjät ovat, olettaisin saavani jonkunlaisen noteerauksen. Tähän päälle tulee vielä toisen myyjän kaveri (ilmeisesti) liikkeeseen ja tämä toki saa moikat ja vilkutukset jo kaukaa! Mä en ihan oikeasti tarvitse kummosta palvelua ja kysyn, jos mua joku asia kiinnostaa. Mutta tollasta en vaan siedä, että myyjät juttelee omiaan silloin, kun asiakas on liikkeessä! Ja sama tuo kaverille seurustelu. Toki sitäkin saa tehdä, mutta luulis jo sen kaverinkin ymmärtävän, että tämä henkilö on nyt töissä (vai röissäkö täällä pitää sanoa?) Ei mulla tulisi mieleenkään mennä häiritsemään kaverin työpäivää, jos huomaan, että hänellä on asiakkaita...
Hetken kiertelin myymälässä, kunnes poistuin. Mulle olisi oikeesti riittänyt "moi" tai edes pelkkä hymy myyjältä, mutta tollanen asiakkaan huomioitta jättäminen ja kaverille (joka ei tainnut edes ostaa mitään) kimakalla äänellä "MOOOIIIIIJJJ" huutelu on jo noloa!
Jatkossa aion asioida Kickseissä, mutta ihmettelen tätä tilannetta...
Kommentit (12)
Kickseissä on musta aina ollu huono palvelu
Kannattaa varmaan Ap laittaa palautetta tosta, ite laitoin kerran ko firmalle. Oli lähes vastaava tilanne, muttei Helsingissä.:)
Mitenkään leimaamatta nuoria työntekijöitä, kyllä tässä pitäisi katsoa peiliin myös työnantajan. Miten työntekijät on perehdytetty? Onko rekrytoinnissa mietitty vain " raikasta ja nuorekasta" ilmettä ja palkattu kuvaan sopivia nättejä ja nuorekkaita kikattelijoita? Kannattaisiko joskus ennemmin miettiä sitä asiakaspalvelua työnä ja harkita laajemmin eri ikäisiä ja näköisiä työntekijöitä osaamisen ja motivaaton perusteella?
Mieluummin noin , kuin Tukholman Kickseissä, joissa myyjät liimautuu samantien asiakkaan perskärpäsiksi tekopirteällä olemuksellaan. Ei hetken rauhaa myyjiltä, jotka väkisinkin haluavat palvella. Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin noin , kuin Tukholman Kickseissä, joissa myyjät liimautuu samantien asiakkaan perskärpäsiksi tekopirteällä olemuksellaan. Ei hetken rauhaa myyjiltä, jotka väkisinkin haluavat palvella. Ahdistavaa.
Kyllä tätä on suomessakin!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään leimaamatta nuoria työntekijöitä, kyllä tässä pitäisi katsoa peiliin myös työnantajan. Miten työntekijät on perehdytetty? Onko rekrytoinnissa mietitty vain " raikasta ja nuorekasta" ilmettä ja palkattu kuvaan sopivia nättejä ja nuorekkaita kikattelijoita? Kannattaisiko joskus ennemmin miettiä sitä asiakaspalvelua työnä ja harkita laajemmin eri ikäisiä ja näköisiä työntekijöitä osaamisen ja motivaaton perusteella?
Vähän veikkaan, että ei sinne ihan ketä vaan voi palkata. Yleensä kosmetiikka liikkeet vaatii alan koulutuksen.. Että tuskin ovat ihan ulkonäön perusteella palkanneet. Toki myyjät toimi väärin tässä tilanteessa. Laittaisin palautetta! Mutta kickseissä oon kyllä nähnyt kaiken ikäisiä ja näköisiä myyjiä. Ei ole nuoria kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan, että ei sinne ihan ketä vaan voi palkata. Yleensä kosmetiikka liikkeet vaatii alan koulutuksen.. Että tuskin ovat ihan ulkonäön perusteella palkanneet. Toki myyjät toimi väärin tässä tilanteessa. Laittaisin palautetta! Mutta kickseissä oon kyllä nähnyt kaiken ikäisiä ja näköisiä myyjiä. Ei ole nuoria kaikki!
Tässä ihan faktatietoa: Kicks ei todellakaan palkkaa ketä tahansa. Vaativat kosmetologin, maskeeraajan, mitä näitä nyt tähän kastiin vielä menee koulutuksen!
Viimeksi kun kävin ostamassa meikkejä, niin minua palveli selvästi neljänkympin kieppeillä oleva nainen.
Mä oon huomannut kickseissä sen, että palvelu kyllä pelaa ja myyjät tuntuvat olevan valmiita auttamaan, mutta yleensä kaksi myyjää isossa liikkeessä ei riitä, jos asiakkaita on samaan aikaan yli kymmenen. Tottakai välillä joutuu odottamaan, mutta meikkivoiteen sävyn testaamiseen voi mennä jopa 30 min! Joten siinä kohtaa mäkin vaihan liikettä :(
Yleensä asiakaskontaktit ovat varmasti suht lyhyitä, monet tietää mitä hakevat. Mutta kerran olin kiireisessä myymälässä ja siellä oli vain yksi työntekijä! Joka siis joutuu hoitamaan asiakkaiden neuvomisen ja kassapalvelun siihen päälle.
Mutta mutta, ymmärrän nykytilanteen. Säästöä säästöä!
Mulla on melkein vain huonoja kokemuksia kicksin myyjistä, yksi oli kerran suoraan sanottuna vakavasti mt-ongelmainen ja se aiheutti pelkoa asiakkaissa sen sekopäisen käytöksensä takia....
Joskus on ollut oikein hyväkin myyjä, taisi olla jumbossa, muistaakseni.
Mutta noin yleisesti ottaen noita huonoja kokemuksia täysin sosiaalisia kykyjä vailla olevista myyjistä kickseissä on ollut niin paljon, etten vain enää käy missään kicksissä.
Myyjiä pitää ihan oikeasti perehdyttää normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen, oikeasti, ja jos jollakin on esim. selvä vakava huume/mt-ongelma, niin ehkä kannattaa jättää palkkaamatta.
Mulla on Forumin Kicksistä myös huonoimmat kokemukset; mm. toisten asiakkaiden haukkumista asiakkaiden kuulen. Fiksua!
Noh, musta tuli entinen asiakas, kun en halua olla osallisena maksamassa sellaisten myyjien palkkaa. Kyllä sitä kosmetiikkaa saa ostettua muualta ja myös tilattua kotiovelle tuotuna verkosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on melkein vain huonoja kokemuksia kicksin myyjistä, yksi oli kerran suoraan sanottuna vakavasti mt-ongelmainen ja se aiheutti pelkoa asiakkaissa sen sekopäisen käytöksensä takia....
Joskus on ollut oikein hyväkin myyjä, taisi olla jumbossa, muistaakseni.
Mutta noin yleisesti ottaen noita huonoja kokemuksia täysin sosiaalisia kykyjä vailla olevista myyjistä kickseissä on ollut niin paljon, etten vain enää käy missään kicksissä.
Myyjiä pitää ihan oikeasti perehdyttää normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen, oikeasti, ja jos jollakin on esim. selvä vakava huume/mt-ongelma, niin ehkä kannattaa jättää palkkaamatta.
Tästä tahtoisin kuulla lisää XD Miten ne mt ongelmat ilmeni?
Toi on ihan hirveetä kun esim kolleegan kaveri tulee moikkaamaan töihin. Eikä kumpikaan osaa irtaantua siitä tilanteesta, ennen kuin joku muu työntekijä hihkasee, et hei sua tarvittas. En tosiaan käsitä, että eikö ne kaverit osaa poistua, kun on selvästi tilanne päällä. Tai vastaavasti työntekijä sanoa, että hei mun pitää nyt mennä jatkaa töitä!