Jatkuvasti matala hemoglobiini.
Mistä voisi johtua? Raskaana en ole. Tutkittu on, mutta syytä ei löydetä...
Kommentit (14)
Mulla ei ole sitä eikä mitään muutakaan löydetty :( rupee pikkuhiljaa tympimään kun ei jaksa tehdä mitään..
Minullakin toistuvasti uusiutunut raudanpuuteanemia eikä syytä ole edes kunnolla etsitty...
Vierailija kirjoitti:
Minullakin toistuvasti uusiutunut raudanpuuteanemia eikä syytä ole edes kunnolla etsitty...
Tuo on kyllä perseestä ettei sitten kunnolla tutkita edes :( ap
Käytätkö paljon maitotuotteita? Makasin joskus sairaalassa jonkin aikaa matalan hemoglobiinin takia eikä siellä syytä löytynyt. Kotiin päästyäni luin jostain, että maitotuotteet haittaavat raudan imeytymistä. Olo parani maidon jättämisen myötä parissa viikossa ja lukemat on sen jälkeen olleet hyvät.
Sehän rasittaa jo sydäntäkin. Obsidania tai muuta joutuu syömään aina kuureittain ja mittauttamaan aika ajoin terveyskeskuksessa, ettei pääse taas laskemaan. Kyllä meillä työterveys ainakin tutki ihan kiitettävästi eri vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Sehän rasittaa jo sydäntäkin. Obsidania tai muuta joutuu syömään aina kuureittain ja mittauttamaan aika ajoin terveyskeskuksessa, ettei pääse taas laskemaan. Kyllä meillä työterveys ainakin tutki ihan kiitettävästi eri vaihtoehtoja.
Juuri näin. Enkä voi syödä sitä rautaa enään. Menny vatsa ihan paskaksi siitä :(
Lopettakaa kahvin, teen ja maidon kittaus, niin hemoglobiiniarvot paranevat. Itselläni muutos tapahtui kahdessa viikossa 110->125.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa kahvin, teen ja maidon kittaus, niin hemoglobiiniarvot paranevat. Itselläni muutos tapahtui kahdessa viikossa 110->125.
Juu kahvia en voi enää edes juoda kun vatsaa polttelee :( ap
Pakkohan ne arvot on saada nousemaan. Jospa kysyisit vielä joltakulta muulta lääkäriltä, jos on jätetty "tyhjän päälle".
Mitähän luokkaa ap:n hemoglobiiniarvot mahtavat olla?
Vierailija kirjoitti:
Minä en juo kahvia, teetä enkä maitoa, enkä juurikaan käytä muitakaan maitotuotteita ja silti hemoglobiini on 105.
Mulla on tosin aina ollut aika matala hemoglobiini niin mitään ei tarvi tehdä...
Minulla syynä tuohon oli kilpirauhasen vajaatoiminta.