Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin tädin mukaan en voi mennä pääsykoeisiin

Vierailija
11.04.2016 |

Te-toimisto haluaa laittaa minut kurssille. Pidän tätä kurssia täysin turhana, mutta olen kyllä valmis osallistumaan. Kurssin aikaan ovat myös pääsykokeet. Erehdyin sitten mainitsemaan asiasta, kun työkkärin tädin kanssa juttelin, ja pääsykokeet eivät kuulemma ole syy jäädä pariksi päiväksi pois kurssilta. Karenssia pukkaa, jos teen niin.

Jopa työllistymissuunnitelmassani lukee, että minun pitää hakea kouluihin, joten mitä ihmettä? Miten voin ikinä kouluttautua, jos en voi edes käydä pääsykokeissa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työkkärin tädin esimieheen. Josko hänellä olisi järkeä päässä.

Vierailija
2/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakaine pääsykokeet on syy olla pois kurssilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käyt kurssin aikana pääsykokeissa. Joko ymmärsit väärin tai kommunikaatiossa tuli katkos tai työkkärin tätisi ei ole asian tasalla.

Vierailija
4/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti mietin mitä tyyppejä tuolla on töissä, ei mitään logiikkaa välillä :O

Vierailija
5/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihmeen kurssi on kyseessä?

Vierailija
6/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ko. päivänä olevasi sairaana ja käy pääsykokeissa

Vierailija
7/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto haluaa laittaa minut kurssille. Pidän tätä kurssia täysin turhana, mutta olen kyllä valmis osallistumaan. Kurssin aikaan ovat myös pääsykokeet. Erehdyin sitten mainitsemaan asiasta, kun työkkärin tädin kanssa juttelin, ja pääsykokeet eivät kuulemma ole syy jäädä pariksi päiväksi pois kurssilta. Karenssia pukkaa, jos teen niin.

Jopa työllistymissuunnitelmassani lukee, että minun pitää hakea kouluihin, joten mitä ihmettä? Miten voin ikinä kouluttautua, jos en voi edes käydä pääsykokeissa?

Oletko alle 25 vuotias eikä ammatillista tutkintoa? Jos olet niin kyllä nyt on työkkärin tädillä asiat hakusessa pahasti. Ehdotan työkkäritädin esimiehelle ilmoittamista koska ei millään millekään kurssille voi mennä jos samaan aikaan pääsykoe.

Vierailija
8/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit käydä pääsykokeissa mutta et kai silloin ole työtön työnhakija jos olet pääsykokeissa? Ei sinulle silloin kuulu työttömyyskorvaukset.

Vierailija
9/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministeri lähetti myllykirjeen yliopistoille - miksei työministeri lähetä sellaista työkkäreiden idiooteille, kun olisi paljon enemmän syytä?

Vierailija
10/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on.

Itse menin leikkaukseen (osa lääkärin kanssa sovittua kuntoutussuunnitelmaa) kesken kurssin ja kun olin käynyt tuhertamassa itkua siellä toimistolla muutamaan otteeseen, saatiin sovittua, että tuki ei lähde koko kuukaudelta vaan vain siltä leikkauspäivältä.

Vierailija
11/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit käydä pääsykokeissa mutta et kai silloin ole työtön työnhakija jos olet pääsykokeissa? Ei sinulle silloin kuulu työttömyyskorvaukset.

ei pääsykokeissa käyminen kenestäkään vielä opiskelijaa tee.

Vierailija
12/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistot ovat täysiä simputuslaitoksia. En tietääkseni tunne ketään, joka olisi koskaan saanut minkäänlaista duunia sitä kautta. Pahimmillaan ne estävät ihmisten urasuunnitelmien toteutumisen, kuten tässä on käymässä.

Vierailija
13/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ei jatkoon.

Vierailija
14/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut sosiaalialaa sekä yliopiston että AMK:n puolelle. AMK:n kokeisiinhan tulee kutsu vasta myöhemmin, jos tulee - ja eiköhän se tule, koska lähtöpisteeni ovat lähes täydet. Yliopiston koe siis on nyt varmuudella sellainen, mihin osallistun.

Kysyin vielä, että eikö asiaa muuta sekään, jos/kun se AMK:n kutsu tulee. Ei työkkärin tädin mielestä muuta. Kurssilla on oltava ja PISTE. Toki sairastuminen olisi syy olla pois, mutta siihen tarvinnee lääkärintodistuksen.

Minulla ei ole ammatillista tutkintoa ja täytän pian 26.

Vierailija
15/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista kyllä, tämäkään ei todennäköisesti ollut trolli vaan pelkkä mamma.

Vierailija
16/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muukaan kuin työtön? Opiskelupaikaton opiskelija? 😂

Vierailija
17/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut sosiaalialaa sekä yliopiston että AMK:n puolelle. AMK:n kokeisiinhan tulee kutsu vasta myöhemmin, jos tulee - ja eiköhän se tule, koska lähtöpisteeni ovat lähes täydet. Yliopiston koe siis on nyt varmuudella sellainen, mihin osallistun.

Kysyin vielä, että eikö asiaa muuta sekään, jos/kun se AMK:n kutsu tulee. Ei työkkärin tädin mielestä muuta. Kurssilla on oltava ja PISTE. Toki sairastuminen olisi syy olla pois, mutta siihen tarvinnee lääkärintodistuksen.

Mene lääkärille valittelemaan pissatautia tai mahakipuja

Vierailija
18/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kurssilla sen päivän, mutta suoritat kyseisen kurssipäivän osallistumalla pääsykokeeseen. Työvoimakursseista ei myönnetä etäpäiviä, mutta pääsykokeet, soveltuvuuskokeet ja työhaastattelut kuuluvat kursseihin. Älä vänkää suotta sen työkkärintädin kanssa, näytä kutsu työvoimakouluttajalle ja käy pääsykokeessa. Hän merkitsee sen kurssipäiväksi, koska olet osallistunut työllistymisen esteitä poistavaan toimintaan.

Vierailija
19/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä hänelle spostia ja artikuloi asia selkeästi, viittaa vielä tuohin työllistymissuunnitelmaan, ja pyydä vastausta spostilla. Jos vielä silloin kieltää pääsykokeisiin menon, ota sitten yhteys esimieheensä, kun sulla on näyttää kirjallista materiaalia eikä vain sana sanaa vastaan. Voivat päätyä ratkaisuun, ettet saa korvausta ko päivältä, mutta karenssia tms eivät voi laittaa.

Vierailija
20/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valittaa esimiehelle tai sitten ministeriölle saakka epäkohdasta. https://www.tem.fi/ministerio/henkilo-_ja_tehtavahaku?t=d