homeen haku kurssikeskuksessa!
Eräässä srk:n kurssikeskuksen yhdessä rakennuksessa oli homeen haju. Ensin huomasin sen vessassa, sitten myös itse huoneessa.
Näytti siistiltä se rakennus mutta hometta voi silti olla siellä lautojen alla.
Pitäiskö ilmoittaa?
Kommentit (8)
Ilmoita ihmeessä,
Ei ne korjaa, ellei kukaan ilmoita. Veikkaan, että on muutkin ilmoittaneet....mutta kun tilaa tarpeeksi palautetta, niin ehkä toimivat.
Tuo on terveysasia. Se on tärkeä. Ilmoita. Ilmoita srk ja isännöitsijä.ehkä kirjallisestikin...meili.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita ihmeessä,
Ei ne korjaa, ellei kukaan ilmoita. Veikkaan, että on muutkin ilmoittaneet....mutta kun tilaa tarpeeksi palautetta, niin ehkä toimivat.
Tuo on terveysasia. Se on tärkeä. Ilmoita. Ilmoita srk ja isännöitsijä.ehkä kirjallisestikin...meili.
On mahdollista että se rakennus on remontoitu jo, mutta se haju oli homeen.
Päärakennuksessa sitä ei ollut eikä rakennuksessa missä yövyimme.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä srk:n kurssikeskuksen yhdessä rakennuksessa oli homeen haju. Ensin huomasin sen vessassa, sitten myös itse huoneessa.
Näytti siistiltä se rakennus mutta hometta voi silti olla siellä lautojen alla.
Pitäiskö ilmoittaa?
Kannattaa ilmoittaa.
https://tunnistus.suomi.fi/VETUMASSO/app
Suomen rakennuskannasta jopa 50-70% on jollain tapaa, enemmän tai vähemmän kosteusvaurioitunutta tai sisäilmaongelmaista, usein on siis home/mikrobiongelmaa. Noista kannattaa ilmoittaa juu, mutta sitä ei kannata odottaa, että asialle tehtäisiin mitään, valitettavasti. Usein joku talkkari tai terveystarkastaja tekee aistinvaraisen tutkimuksen, ehkä pintakosteuksia mitataan, jotka harvoin kertoo todellisuutta tilanteesta. Itsekin olen opiskellut kuudessa koulussa/oppilaitoksessa elämäni aikana, joista ainakin neljässä oli joko epäilty/todettu/korjattu/yritetty korjata tuloksetta homeongelmaa.
Niin. Helsingin kantakaupungissa kävin eräässä tilaisuudessa kerran ja siellä haisi vessassa home.
Nyt vuosien jälkeen olin samassa paikassa.
Oli remontoitu paikka ja hajua ei enää ollut
Onko kukaan haistanut Tampereen yliopiston päärakennuksen yläaulassa, siinä missä on niitä maalauksia seinillä, tuollaista kostean imelää hajua? Ei ole siinä aina, mutta joskus sen huomaa.
No kiva, että löysit mitä hait.