Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nämä imusolmukkeet normaaleja?

Vierailija
09.04.2016 |

Sivelin sattumalta eräänä iltana kaulaani muuten vain ja aloin ihmetellä kun kaulalla ihon alla oikealla tuntui pieni patti. Pian huomasin että oikealla soliskuopassa oli toinen samanmoinen. Ne ovat melko lähellä toisiaan 10cm päässä toisistaan ja molemmat patit ovat noin 3-4 herneen kokoisia, kivikovia, pyöreitä, aristamattomia ja sormella kokeiltaessa muljuvat ihon alla.

En ole patteja ennen huomannut joten en osaa sanoa kauanko ovat siellä olleet. Kipeä en ole ollut edes flunssassa noin vuoteen. Allergioita tai perussairauksia ei ole.

Patit ovat ilmeisesti turvonneita imusolmukkeita. Olen pyöreähkö (172cm 75kg) joten minulla normaslikokoiset imusolmukkeet eivät tunnu tunnusteltaessa.

Muita vaivoja ei ole.
Olen 24v nainen.

Onko syytä huoleen? Kuulostavatko imusolmukkeet epänormaaleilta? Nuorena nivusessa oli tulehtunut imusolmuke tulehduksen seurauksena mutta solmuke oli tuolloin iso miltei kananmunan kokoinen ja erityäin kipeä. Nuo kaulan solmukkeet eivät arista yhtään ja netissä luki että se olisi huolestuttava piirre...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli imusolmukkeet tuntuvat vielä viikkojen kuluttuakin, voit oman mielenrauhasi vuoksi käydä niitä näyttämässä. Ovat kuitenkin pieniä, tutkimuksen rajana usein on se 2-3cm halkaisija. Aristamattomuus ei automaattisesti tarkoita huonolaatuisuutta. Todennäköisempää on, että ovat normaaleja imusolmukkeita.

terv. itse imusolmukesyövän sairastanut.

Vierailija
2/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli imusolmukkeet tuntuvat vielä viikkojen kuluttuakin, voit oman mielenrauhasi vuoksi käydä niitä näyttämässä. Ovat kuitenkin pieniä, tutkimuksen rajana usein on se 2-3cm halkaisija. Aristamattomuus ei automaattisesti tarkoita huonolaatuisuutta. Todennäköisempää on, että ovat normaaleja imusolmukkeita.

terv. itse imusolmukesyövän sairastanut.

Kiitos vastauksesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soliskuopassa olevat kävisin näyttämässä kyllä.

Mies sairastanyt hodgkinin kaksi kertaa.

Vierailija
4/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudeksi kirjoitti:

Soliskuopassa olevat kävisin näyttämässä kyllä.

Mies sairastanyt hodgkinin kaksi kertaa.

Eikö soliskuopassa oleva imusolmuke sitten voi olla normaali? Periaatteesssa kyseinen solmulenon kaulan ja soliskuopan "rajalla" ja sormella kokeiltaessa imusolmuke muljuu selkeämmin soliskuopan puolelle... on noin 1cm kokoinen kova ja selkeästi pyöreänmuotoinen. Ei arista edes sormella kovaa painaessa.

Vierailija
5/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soliskuopan imusolmukkeet tulee aina käydä näyttämässä lääkärissä.

Vierailija
6/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soliskuopan imusolmukkeet tulee aina käydä näyttämässä lääkärissä.

Miksi?

Vierailija
7/7 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi