Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli itselläni luottotiedot kunnossa ja miehellä ei. Haenko asuntoa yksin vai miten tarkkaa tuo on jos toisella kaikki ok? Mietin vaan et eikö oo melko epäilyttävää hakea yksin kolmiota..

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Haet asuntoa päävuokralaisena. Mitä varten muuten roikut tuollaisen hepun kanssa joka ei hallitse rahankäyttöään näköjään ollenkaan? Kannattais hankkiutua tyypistä eroon ennenkuin on liian myöhäistä.

• ylös 8
  • alas 13
Vierailija

Maksatko vuokran kokonaan itse? Voitko luottaa mieheen taloudellisissa asioissa? Vuokraapa ihan oma koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Seuraan. Täällä sama tilanne. Ap onko sinulla tuloja? Itse hoidan lapsia kotona, niin ei oikein ole tuloja. Se vaikeuttaa myös vuokra-asunnon saantia. Miehelläni taas tuloja olisi, mutta ei niitä luottotietoja. Kimurantti tilanne.

Vierailija

Ap täällä hei. Miehen luottotiedot menneet nuorena ja ne on tämän vuoden loppuun mennessä maksettu pois. Asutaan nytkin yhdessä ja maksetaan vuokra puoliksi. Vakituiset tulot molemmilla. Ainoa vaiva on nuo perhanan luottotiedot.

Vierailija

Ap ei varmaan pyytänyt ketään heti tuomitsemaan. En taju miksi heti ruvetaan jäkättämään kuinka vastuuton on ihminen ja kenen kanssa ei voisi elää kenellä on luottotiedot menneet.. katsokaa vaikka uutta sarjaa arman pohjantähden alla ja oppikaa hyväksymään että ihmiset on ihmisiä oli ne kodittomia/köyhiä, päihderiippuvaisia tai vankeja. En ymmärrä miksei vaan kaikki pitäisi yhtä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap täällä hei. Miehen luottotiedot menneet nuorena ja ne on tämän vuoden loppuun mennessä maksettu pois. Asutaan nytkin yhdessä ja maksetaan vuokra puoliksi. Vakituiset tulot molemmilla. Ainoa vaiva on nuo perhanan luottotiedot.

Luottotiedot maksettu pois? Vai tarkoitatko, että velat on maksettu pois? Luottotiedot eivät palaudu välittömästi velkojen maksamisen jälkeen vaan siihen voi mennä vielä 2-3 vuotta.

Vierailija

Itse vuokraisäntänä tarkistaisin luottotiedot molemmilta, jos haette yhdessä. En vuokraisi, jos toisella ei luottotiedot ole kunnossa. Jos haet yksin, niin mitä niitä muiden tarkistamaan. Se miten keskenänne diilaatte vuokranmaksun ei minulle kuulu. 

Vierailija

Omalla miehellä ei myöskään ole luottotiedot kunnossa. Velkaantui, kun yrityksensä meni nurin. Että perustakaa vaan kaikki niitä yrityksiä niin kuin täälläkin aina "viisaammat" neuvovat ratkaisuksi kaikkeen!

Vierailija

Mä olen se luottotiedoton osapuoli meidän parisuhteessa. Vuokra-asunto on miehen nimissä, vuokra maksetaan puoliksi :) Mulla nykyään rahankäyttö hallinnassa (velkaantuminen liittyi mt-ongelmiin, joista olen parantunut), olen tietty iloinen että mies luottaa muhun niin paljon että halusi muuttaa yhteen.

Vierailija

Luulisi onnistuvan niin että sinä olet päävuokralaisena.

Kaikkia vuokranantajia ei myös haittaa vaikkei olisi luottotietoja. Me esim. asumme erään vakuutusyhtiön vuokrakerrostalossa ja yhden naapurin kanssa kun olen jutellut niin kuulemma hänellä ei luottotietoja ole mutta sai kuitenkin vuokrattua asunnon.

Vierailija

Ap täällä taas. Sori en osaa lainailla noita joten vastailen näin. Tarkoitin siis juurikin että velat maksettu pois ja tiedän että luottotiedot ei palaudu heti. Meinaa yövuoron jäljiltä olla vain hieman sekaisin niin saattaa lauseet ja sanat mennä päin helvettiä :D

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.