Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 29v:na hakea amk:uun?

Vierailija
03.04.2016 |

Olisin reilusti yli kolmekymppinen kun valmistuisin.. Aika säälittävää. Kehtaako jo 29-vuotias hakea sinne enää? :/ Mitenkähän siellä suhtaudutaan näin vanhoihin jos muut ovat vasta lukiosta/amiksesta päässeitä hieman yli parikymppisiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Kukaan ei ole koskaan noin vanhana enää opiskellut mitään.

Vierailija
2/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta mikset hakisi monimuotokoulutukseen? Itse hain amkiin 33-vuotiaana. 1,5 vuoden opiskelun jälkeen olen suorittanut 80% opinnoista, eikä ole ollut yhtään raskasta töiden ja perheen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala mikä ikäloppu :D :'D. Itse olen 34v kun valmistun amk:sta

Vierailija
4/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat opiskelijat siellä ovat todennäköisesti viisikymppisiä, tai ainakin nelikymppisiä.

... Ja täysin mahdotontahan se on tulla toimeen itseään kymmenen vuotta nuorempien tai vanhempien ihmisten kanssa?

Vierailija
5/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin nyt 34v sairaanhoitaja monimuotona AMK 3,5v opinnot. Luokallani samanikäisiä ja jopa viisikymppisiäkin. Lisäksi ajattelin lukea kätilöksi 1-1,5v

Vierailija
6/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 36v kun valmistuin.

Vierailija
7/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 43-vuotias, kun hain ja aloitin opintoni ammattikorkeakoulussa. Eipä juolahtanut mieleenkään, että halu kehittää itseään ja oppia uutta olisi mitenkään säälittävää.

Vierailija
8/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se on kielletty. Olet säälittävä vanha luuseri. Kukaan muu ei ole vaihtanut alaa tai opiskellut lisää.

Vierailija
9/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tunnen itseni menetetyksi ikälopuksi.. Hävettää olla joka paikassa porukan vanhin. Olisi pitänyt käydä kouluja paljon nuorempana mutta ei vain saanut aikaiseksi ja identiteetti on edelleenkin hukassa. Vanhentuminen tuntuu kamalalta..olisi sama olla jo kuollut jos ei kolmeenkymppiin mennessäkään ole saavuttanut mitään.

Ap

Vierailija
10/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut häpeämään silmät päästäsi, kun kaikki luulevat sinun olevan joku ikiopiskelija, joka on ollut siellä kirjoilla jo 10 v saamatta paljon mitään aikaan.

Vierailija
11/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tunnen itseni menetetyksi ikälopuksi.. Hävettää olla joka paikassa porukan vanhin. Olisi pitänyt käydä kouluja paljon nuorempana mutta ei vain saanut aikaiseksi ja identiteetti on edelleenkin hukassa. Vanhentuminen tuntuu kamalalta..olisi sama olla jo kuollut jos ei kolmeenkymppiin mennessäkään ole saavuttanut mitään.

Ap

Sinulla on kolmenkympin kriisi. Ei se sen kummempaa ole. Useimmat ihmiset käyvät läpi nuo samat tunteet.

Vierailija
12/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päivätoteutuksen ryhmässä oli aloittaessa nuorin 19 v. ja vanhin 45 v ja tuolta väliltä ihan kaikenikäsiä, useita kolmekymppisiäkin.

Vierailija
13/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuule, tiedän tunteen. Ikävuosina 20-30 heräsin säännöllisesti painajaiseen, jossa jouduin aina vaan uudestaan lukioon suorittamaan samoja kursseja, koska en ollut saanut haettua mihinkään korkeakouluun. Itsetuntoni oli surkea, tunsin oloni luuseriksi ja häpesin mm. Facebookissa kun ei ollut koulutustaustaa.

Minusta myös tuntui, etten pärjäisi missään koulussa, vaikka olin aina ollut 9,5 keskiarvon oppilas. Päätin "lämmittelyksi" suorittaa ammatillisen näyttötutkinnon, jossa onnistuminrn nosti minut pintaan sieltä epäonnistumisten suosta. Sitten hain amkiin ja seuraavaksi aion päästä yliopistoon. Nelikymppisenä aion olla maisteri.

Älä luovuta! Tee jotain, mistä saat onnistumisen kokemuksia. :)

Vierailija
14/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma.Itse hain 45v. Töitä olen tehnyt muutamia vuosia, tällä eläkeiän korotusvauhdilla eläke ei vielä häämötä.

Vierailija
15/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääset sisään, koska sinne on ensikertalaiskiintiö ja muutenkin tosi vaikea sisäänpääsy. Ei ole valtionkaan edun mukaista, että jo toinen jalka haudassa olevat tyypit tuhlaavat koulutusrahoja, koska eivät kumminkaan ehdi olla kauaa töissä.

Vierailija
16/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin pääset sisään, koska sinne on ensikertalaiskiintiö ja muutenkin tosi vaikea sisäänpääsy. Ei ole valtionkaan edun mukaista, että jo toinen jalka haudassa olevat tyypit tuhlaavat koulutusrahoja, koska eivät kumminkaan ehdi olla kauaa töissä.

Ensikertalaiskiintiö koskee niitä joilla ei ole korkeakoulutusta ennestään. Ikä ei ole mikään tekijä.

Vierailija
17/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaiskiintiö koskee niitä joilla ei ole korkeakoulutusta ennestään. Ikä ei ole mikään tekijä.

Kyllä saman vuoden ylioppilaita suositaan.

Vierailija
18/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että kouluttautuminen on joku ikäkilpailu? Ei ole, koulutus on oppimista varten.

Vierailija
19/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta mikset hakisi monimuotokoulutukseen? Itse hain amkiin 33-vuotiaana. 1,5 vuoden opiskelun jälkeen olen suorittanut 80% opinnoista, eikä ole ollut yhtään raskasta töiden ja perheen ohella.

Jessus... hävettää olla valmistunut AMK:sta kun noi joidenkin AMKien kirjekurssit pilaavat kaikkien AMK:n nuoriso- ja aikuiskoulusten maineen.

Vierailija
20/21 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki oon jo 28 mut hain amiksee, tosin sinne pääsen vaa aikuiskoulutuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän