Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30- 40-50-vuotislahjaksi toivotaan rahaa "matkaa" varten. Jota ei koskaan tehdä?

Vierailija
03.04.2016 |

Tässä on nyt käynynnä pariinkin kertaan silvissiin, että ihan hyvävaraiset aikuiset ystävät ovat tasavuosia täyttäessään pyytäneet rahaa "matkatille". Yhdelläkin oli semmoinen jännä matkahaave, johon kyllä ihan innostuneena kerättiin kassaa.

Sitten on tässä vuodet vierähtänyt ja nämä reissut jää tekemättä. Selviää myöhemmin että matkassa on sijoitettu mm. osakkeisiin(?) ja johonkin kylpyhuoneesta spa-osastoksi tekemisiin(?).

Nyt on taas yhdet synttärit tulossa ja toivottiin lahjakorttia tai rahaa.
Niin ajateltiin osan porukan kans jäädä pois tuosta kassankerryttämisestä ja ostaa ihan tavaralahja. Joka sopii taloon ja siihen perheeseen ja päivänsankatiin hyvin ja jää muisto.

Ne reissut ei sitten o jääneet sen takia tekemättä että on ollut lapsia tai vauvoja tai mitään sairautta tms. Kuhan vaan eivät viittineet lähteä.
Ei kait se mikään pakko tai velvollisuus ole niitä matkoja toteuttaa. Mutta jotenkin sitä vähän pettyy kuitenkin. Ja tulee hyväksikäytetty olo.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä nolompaa kuin aikuisten ihmisten rahankerjäys. En yksinkertaisesti KEHTAISI.

Vierailija
2/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä mihin sankari saamansa rahat käyttää? Ja jos Kalle ja Ville ovat jättäneet matkan tekemättä niin ei se tarkoita etteikö Heikki lähtisi reissuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niitä juuri matkarahastoihin pyydetäänkin kun ei kehdata muuten, vaikka tarve saattaisi olla ihan muuhun. Oletteko tulleet sitäkään ajatelleeksi, mitä juhlien järjestäminen maksaa? Täytän piakkoin tasakymmeniä ja pitäisin mieluusti juhlat, mutta ei taida olla varaa. Psoriasiksen takia on hyvä päästä edes muutamaksi päiväksi aurinkoon talvella (ei toki kaukomatkalle) joten siitäkään en haluaisi luopua. Näytän varmasti ihan hyvinvoivalta ja minua pidetään hyvätuloisenakin, vaikka tosiasiassa kitkuttelen alle toimeentulotukinormin. Syynä korkeat asumiskustannukset, jotka toki ovat oma valinta.

En usko, että kukaan kehtaa pyytää rahaa, ellei siihen ole tarvetta.

Vierailija
4/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat antaa lahjan, jota lahjan saaja ei halua ja josta ei pidä???? Mitä ihmeen väliä sillä sulle on, meneekö rahalahja matkaan tai johonkin muuhun? Sinä et (mahtaa tulla yllätyksenä!) ole todellakaan pääosassa jonkun toisen merkkipäiväjuhlassa, vaan lahjan tarkoitus on ilahduttaa saajaa. Jos on toivonut rahaa ja se häntä ilahduttaa, niin mikä ihmeen vaikeus siinä rahan antamisessa on?

Vierailija
5/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä nolompaa kuin aikuisten ihmisten rahankerjäys. En yksinkertaisesti KEHTAISI.

Kiva lukea, etten ole ainoa, joka ajattelee näin.

Vierailija
6/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaa ostaa vaan krääsää niin siksi on parempi rahana antaa. 

Vierailija
7/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä mihin sankari saamansa rahat käyttää? Ja jos Kalle ja Ville ovat jättäneet matkan tekemättä niin ei se tarkoita etteikö Heikki lähtisi reissuun!

Tuskin siitä on tässä kyse, vaan itse käytöksestä. Kyllä olisi aika härskiä pyyttää esim. 50 vuotis lahjaksi RAHAA kavereilta ja kollegoilta :D

Sen ymmärrän, jos ystävät tai kollegat omatahtoisesti keräävät rahaa yhteiseen lahjaan, mutta ei kai nyt kukaan aikuinen ihminen ilkeä rahaa pyytää. Mielummin jättäisin koko juhlat väliin ja pitäisin vaikka nyyttikekkerit rannalla, jos muuhun ei olisi varaa.

Vierailija
8/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks aina sanotaan että lahjaksi ostetaan jotain krääsää? Me esim. ei anneta rahaa tai lahjaikorttia vaan ostetaan taidetta. Ja kyllä, juuri siltä taiteilijalta josta päivänsankari pitää. Ettei tarvi tulla irvailemaa että lahjaksi saa jotain toritaidetta jota sitten on pakko pitää esillä kun on porukalta lahjaksi saanu..

Miksei niitä pippaloita voisi pitää edes hieman nyyttäripohjalta? Ei siis ihan kokonaan, vaan sinnepäin? Ajattelin tuota vähävaraista. Mutta ehkä jotkut juhlapaikan tilavuokratkin voi olla kovin tiukalla budjetilla liikaa. 

Vierailija
9/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kaikilla aikuisilla, jotka ovat ehtineet olla työelämässä mukana, on todennäköisesti kertynyt tavaraa yli omien tarpeiden.

Vierailija
10/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pitänyt kummempia 50v juhlia. Keitin kahvit ja tein kakun. Tuttavia ja sukulaisia kävi silti ja moni antoi rahaa lahjaksi, vaikka mitään en pyytänyt.

Olin kiitollinen rahalahjoista. Ne menivät teinin uusiin sisäpelikenkiin ja toiselle sain ostettua uuden talvitakin.

t.vähävarainen viisikymppinen

Vierailija
11/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä kamalaa siinä rahan pyytämisessä oikein on? Kyllä mä mielummin otan 20€ rahaa kuin 50€ edestä jotain sekalaista kippokuppia ja koriste-esinettä! Uskokaa jo, ettei KUKAAN halua niitä kellosepänliikkeen lahjatavaroita nurkkiinsa pyörimään! Miksei voi antaa lahjaksi sitä mistä lahjan saaja VARMASTI ilahtuu?!

Vierailija
12/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kaikilla aikuisilla, jotka ovat ehtineet olla työelämässä mukana, on todennäköisesti kertynyt tavaraa yli omien tarpeiden.

Mutta onko noloa jos vie rahaa vain parikymppiä? Krääsää saa suhteessa halvemmalla. Itselläni on iso perhe ja viime vuosina on ollut paljon juhlia. Useita satoja on mennyt lahjarahoihin, tavaralahjat olisivat tulleet halvemmaksi.

Vierailija
13/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niin, että yleistyisi tapa, jossa lahjoja ei tarvitsi antaan lainkaan. Saan matkakassat ja muut kerättyä omin neuvoin ja vieraita en kutsu siksi, että maksaisivat omat tarjoilunsa. Rahaa en siis pyytäisi ikinä, mutta moni lahjaksi saatu tavara on päätynyt Pelastusarmeijalle. Sekin on minulle ok, teen lahjallani hyväntekeväisyyttä, mutta jotenkin järjettömältä tuollainenkin tavaran kierrättäminen tuntuu.

Vierailija
14/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mitä kamalaa siinä rahan pyytämisessä oikein on? Kyllä mä mielummin otan 20€ rahaa kuin 50€ edestä jotain sekalaista kippokuppia ja koriste-esinettä! Uskokaa jo, ettei KUKAAN halua niitä kellosepänliikkeen lahjatavaroita nurkkiinsa pyörimään! Miksei voi antaa lahjaksi sitä mistä lahjan saaja VARMASTI ilahtuu?!

Miksi sinun pitää ahnehtia rahaa, etkö käy töissä? On ymmärrettävää, että ihmiset eivät nykyään tarvitse tavaraa, mutta miksi sitä rahaa pitää oikein pyydellä?

Vierailija
15/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ostan Alkosta lahjat, ihan paras ratkaisu. Sellaisia juomia joista tiedän lahjansaajan pitävän. Suosittelen. Ei jää lahjat pölyttymään.

Vierailija
16/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää ahnehtia rahaa, etkö käy töissä? On ymmärrettävää, että ihmiset eivät nykyään tarvitse tavaraa, mutta miksi sitä rahaa pitää oikein pyydellä?

Eikös se tuossa viestissä sanottu? Lahjaksi jotta lahjansaaja voi toteuttaa jotain itselleen tärkeää.

Vierailija
17/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tahdoin pitää juhlat, mutta kirjoitin jo kutsuun, että mitään lahjoja en toivo, vaan hauskaa iltaa ystävieni kanssa. Tosi moni toi lahjan silti.

18/18 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kutsutte vieraita synttäreille ja teette tarjoilut: kahvia muutama tassi, shampanjaa/viiniä jokaiselle, täytekakkua ja pullaa, keksejä ja suklaata. Oletteko laskeneet, mitä tämä maksaa per nuppi (ka)?