Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelunurkkaus meille, jotka eivät saa tukea lastenhoitoon

Vierailija
20.02.2006 |

Tulin siihen tulokseen, että miksikäs en itse perustaisi tälläistä keskustelunurkkausta ;-), kun kerran kaipaan! Siis mullahan se tilanne, etten juuri pääse vapaailloille, sillä hoitoapua on vaikea saada. MLL kyllä järjestäisi mutta hoitajat vaihtuvat usein. Onko muita samassa tilanteessa? Miten olette asian ratkaisseet? Onko jollakulla varaisovanhemmat ja jos, miten heidät löysitte? Itse ehdottelin joskus tuonne lähipuistoon, että voitaisiin äitien kanssa perustaa jonkinlainen epävirallinen puistotäteys pariksi tunniksi kerrallaan, mutta se ei saanut tuulta alleen. Lähimaillakaan ei sellaista ole meillä eikä kerhoihin voi viedä alle 3.v-lapsia. Rakastan lapsenhoitoa ja olen ajatellut, että miehen tahtomisista huolimatta voisin yrittää olla pidempäänkin kotona kuin siihen, kun hän täyttää 3-v. mutta kaipaisin tukea. Kirjoitelkaa, jos koette samanlaisia tunteita!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoapua ei saatavilla mistään. Meidän paikkakunnalla ei edes MLL:n hoitajia ole kuin kaksi ja heilläkin jo töitä liikaa. Oliko tarkoituksesi laittaa linkkikin nurkkaukseesi? Olisin kiinnostunut siitä =)

Vierailija
2/13 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä verran kiinnostuneita olisi! Olisiko jollakulla toiveita, missä linkki olisi? Mun koneeni ei jostain syystä avaa Yahoon-linkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni juttelisin aiheesta jossain... itselläkin se tilanne, että lastenhoitoapua ei ole mailla halmeilla. Mitään menoja ei voi järjestää, tai voi, mutta jommankumman vanhemman on sitten oltava lasten kanssa kotona. Ei olla onneksi kovia matkustelemaan tai menemään tai sairastelemaan (siihen ei ole mahdollisuutta:-) eli tilanne ei ole käynyt mahdottomaksi, mutta on tämä raskasta, päivästä toiseen...

Olen NIIN kateellinen kaikille niille, joilla on edes JOKU kenen luo viedä lapset vaikka edes tunniksi joskus...

Toivottavasti keskustelulista avataan.

Anna

Vierailija
4/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen isovanhemmat asuvat kaukana, mutta kummitäti asuu lähellä ja hän onkin hoitanut tyttöä muutaman kerran. Täällä on myös kaupungin tarjoamaa avoin päiväkoti -toimintaa, jossa on lapsiparkki pariksi tunniksi kerrallaan aina maanantaisin. En ole vielä käyttänyt palvelua, muttaö mukava tietää, että sellainen mahdollisuus on olemssa. Eli ihan huonosti ei asiat ole kuitenkaan.

Meille on tulossa toinen lapsi alkukesästä ja ajattelin ensi syksynä aktiivisesti alkaa etsiä pysyvää lastenhoitoapua. Olen ajatellut laittaa ilmoituksen paikallisen sairaanhoito-oppilaitoksen ilmoitustaululle tai sitten ulkomaalaistoimistoon. Täällä Porvoossa asuu jonkun verran mm. inkeriläisiä, joiden omat perheet asuvat Venäjällä/Virossa ja heidän joukosta löytyisi varmasti joku lapsirakas eläkeläinen, joka haluaisi lisätienistiä ja uusia ystäviä.

Nämä näitä minun mietteitä, mutta ensi syksynä sitten vasta. Silloin voi pää hajota kahden pienen kanssa, kun mies tekee pitkää päivää. Mukavaaa, jos saadaan hyvä porukka kasaan ja päästään purkautumaan tärkeästä aiheesta.

Vierailija
5/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat asuu kaukana, samoin muut sukulaiset. Täällä lähellä ei ole ketään, ja MLL tuntuu jotenkin hankalalta, kun siinä on ne kaikki maksut päälle jne.

Meidän perhe asuu Oulussa, ja meillä on kaksi lasta 8kk ja 6v.

Olisi ihan kiva jos tätä kautta tutustuisi lähellä oleviin muihin lapsiperheisiin, joilla sama ongelma, niin sittenhän sitä vois vaikka silloin tällöin vastavuoroisesti tarjota lapsenhoitoapua. Mulla kun muutenkin on aina silloin tällöin sukulaislapsia hoidossa niin ei olisi outotilanne ollenkaan.

Oisko ideaa?

Vierailija
6/13 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpaikka Varsinais-Suomi... Isovanhemmat 200km päässä ja he ovat työelämässä, joten eipä paljon viikonloppusin lapsia sinne kiikuteta... Kerran on toinen lapsi ollut siellä yökylässä, 3päivää pois kotoa.. Ikää on 4,5v.. Nyt meil on toinenkin poika, 8kk, ja oikeesti olis kiva päästä miehen kans kahdestaan vaikka hotelliin yöksi, tai risteilylle tai jotain.. Varaisovanhemmat olis loistojuttu, tai sit just et kavereiden kans vois sopia, " menkää te nyt, me mennään sit" ... Mut ku meil ei oikeen edes ole sellasia kavereita, jotka siihen lähtis.. Niil on ne isovanhemmat...

Olis upeeta jos tästä kehkeytyis jotain!!

Vierailija
7/13 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hienoa, jos se toimii. Jospas sellaisia löydettäisiin toisistamme muutkin! Itse olisin ihan samaan valmis mutta onkohan kukaan tästä läheltä? Asun Espoossa.

Olen etsinyt sitä linkkiä mutten löytänyt muuta kuin tuon Yahoon, joihin ei tunnu pääsevän kaikki halukkaat sisälle halutessaan jostain syystä. Itsekään en ole aina päässyt. Olen miettinyt, johtuuko koneesta mutta luultavasti ei johdukaan. Ehkä keskusteluihin mahtuu vain tietty määrä. En haluaisi aloittaa sellaista keskustelupalstaa, jolta joku jäisi sitten pois. Se on kyllä yksi vaihtoehto kuitenkin, jos se teistä tuntuisi parhaalta? Siihen asti kunnes löydetään hyvä vaihtoehto, niin kirjoitellaanko tänne? Myös mulle voi kirjoittaa tästä aiheesta henkilökohtaisesti! Eniten mua kyllä kiinnostaisi tukiryhmän perustaminen meille kaikille, kun tiedän, miten vaikeaa osalla meistä voi olla. Siis ei tukiryhmän sinänsä vaan keskusteluryhmän.

Tässä yhteystietoni ressu35@hotmail.com

Jos joku toinen löytää sellaisen keskustelupalstan, kun en nyt itse ole löytänyt, mikä sopisi meille, niin laittakaa mielellään linkki tänne!

Ihanaa päivänjatkoa! Muistakaa, että olette kaikki tärkeitä, vaikka välillä tuntuisikin, että ollaan vain työkoneita! Onhan meillä onneksi nämä ihanat lapsemme ;-)!

Vierailija
8/13 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kyllä mun vanhemmat lähistöllä, mutta ovat työelämässä eivätkä kovin usein hoida lapsia. Tai jos hoitavat niin ottavat vaan 1-2 kerrallaan... (Meillä on 4v, 2v ja 11kk lapset). Eli joku lapsista jää jokatapauksessa yleensä kotiin niin eipä siinä kahdenkesken miehen kanssa ole mahista lähteä esim. syömään tms.

2½ vuoden aikana ollaan käyty mieheni kanssa kahdestaan 3 kertaa " ulkona" , ja se kolmas kertakin (joka oli äskettäin) oli sikäli " hukkaanheitettyä aikaa" että meitä oli iso porukka, 5 avioparia jotka olivat mieheni harrastustuttavia ja minulle täysin outoja... ois kannattanut mennä mieluummin kahdestaan... no, se siitä. Mutta saa nyt sitten nähdä koittaako seuraava mahdollisuus taas ½vuoden kuluttua ;)

Soittelin joulun alla kuntaan kun olin aivan totaalisen poikki kun lapset sairastelivat koko ajan, ja saimme sieltä kodinhoitajaa joka kävi n. kerran viikossa/kerran kahdessa viikossa, 2-5tuntia kerrallaan. Se oli tosi suuri apu. Nyt alkuvuodesta olemme saaneet hoitajaa harvemmin, n. kerran kuussa, kun on heillä niin paljon " tärkeämpiä" perheitä, esim. monikkolapsiperheitä tms. MLL:ltä olen yrittänyt hoitajaa pari kertaa mutta ei olla saatu.

Sellaisia ystäväperheitä joiden kanssa voisi vaihtaa " lastenhoitovuoroja" , ei meilläkään oikein ole. Kaikenkaikkiaankin minulla on tosi vähän ystäviä, kun olemme muuttaneet tänne muualta.

No niin, tulipa vuodatettua :)

Vierailija
9/13 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tätä juuri kaipasin!!

Tiedän mitä on olla yksin lasten kans päivästä toiseen...Toki itse olen kotiäitiyden valinnut mutta yksinäisyyttä en!

Asumme oulun seudulla,pienehkössä " kyläyhteisössä" joka on HIEMAN sisäänlämpiävä.Emme ole täältä kotoisin... Meillä on 4 poikaa. Vanhin koulussa,erityislapsi ja nuorin 1v. Lastenhoitoapua ei kunnasta saa. Jos esim. sairastuisin niin ehkä. Huonolla tuurilla pojat joutuisivat lastenkotiin... En saanut lastenhoitoapua myöskään lievän adhd-lapsen turvin koska kunnalta vaaditaan maksusitoumus. MLL hoitajia olisi muttei päivällä. Nyt olen naapurustossa olevaa opiskelijatyttöä vähän käyttänyt ja on ollu ihan kiva. Mummoja ei ole,oma äitini on kuollut. Anoppi asuu 3 kilsan päässä mutta ei vaivautunut edes nuorimman synttäreille vasta. Nipin napin kattoo kahta isompaa tarvittaessa,ruokkia ei välttämättä muista =(

Minusta itsestäni tämä tuntuu pahalta koska minulla oli lapsena 3 mummua,mummun äiti mukaanluettuna ja kaksi pappaa. Ja meistä välitettiin....

Aina vain ei jaksaisi mut pakkohan se on. Onneksi mies on säännöllisessä päivätyössä...

Vierailija
10/13 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSN:lle tämän yhteisön? ja laittaisi sitten yhteisön linkin tänne että pääsisimme liittymään? Sillä ei kai tässä nyt muuta mahdollisuutta ole kuin perustaa se oma yhteisö.

http://www.msn.fi/

tuonne siis voi perustaa kuka tahansa yhteisön ja laitta nimeksi jonkun kuvailevan nimen.

Vierailija
11/13 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.msn.com/Perheenapuperheelle

Kun ei kukaan näyttänyt tekevän mitään, niin minä päätin ryhtyä tuumasta toimeen! :) Tuolla siis yhteisö meille kaikille, jotka haluavat apua ja ovat valmiita tarjoamaan sitä toisille. Jätä ensin pieni " hakemus" , sillä yhteisö on salattu muilta kuin jäseniltä. Tällä tavoin pysyy häiriköt ja muut tunkeilijat loitolla.

Vierailija
12/13 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös porvoosta...ja voisin tarjota hoitoapua...

Hain tuohon msn:än yhteisöön jäseneksi ja ehkä siellä törmätään tai sitten voit toki laittaa sähköpostiakin!

osoitteeni on tiia7@luukku.com

Vierailija
13/13 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä, että olette jo perustaneet yhden palstan meille! Mennään sinne ja nyt löytyy meille toinenkin paikka, jonne tervetuloa kaikille!

Osoite on http://groups.msn.com/Perheetilmanhoitoapua

Kaunista talvipäivää! Hauskaa, että saatiin keskustelupaikkoja!