Auringonkukat siemenestä, nyt ne on jo 20cm pitkiä ja kattelee ikkunasta ulos, kerrostalo...
Taimimultaa käytin, pieniä turvepurkkeja, helmikussa laitoin ja perhana, nehän elää aivan helkutisti, venyy aivan perkeleesti, en ole mikään multasormi, m nyt tarvis apuja, ämpäriinkö mä ne laitan? On 12 niitä itämässä...hjeelp
Kommentit (8)
No mutta kun ne ei pärjää sisällä kuukausikaupalla. Tulee honteloita lieroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian aikaisin laitoit, toukokuussa riittää jos vaikka parvekkelle meinaat. Ei pärjää ulkona niin kauan kuin vaaraa pakkasesta.
En mä nyt niitä ulkona pidä näillä keleillä!
Parempia neuvoja kiitos, vaikka minkä kokoseen purkkiin pitäis laittaa tai miten niitä pitää ravita, tarviiko tukikeppejä tms.
-ap
Aika ison astian tosiaan tarvitset ja luultavasti tukikeppiä, tuskin ennen kesäkuuta voit ulos viedä, ehkä lasitetulle parvekkeelle, kovin olet aikaisessa.
Mitä siis aiot niillä tehdä myöhemmin? Kasvatatko sisällä kaksimetrisiksi? Ulkona ne kasvaa ihan linnunsiemenistä itsekseen kun kelit lämpeää, joten en ymmärrä miksi pitää kasvattaa sisällä helposti ulkona itävää kukkaa.
auttaisko niukka kastelu ja varjoisa paikka mahdollisimman viileässä (sisällä tietenkin)? luulen että joudut laittaan uudet siemenet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian aikaisin laitoit, toukokuussa riittää jos vaikka parvekkelle meinaat. Ei pärjää ulkona niin kauan kuin vaaraa pakkasesta.
En mä nyt niitä ulkona pidä näillä keleillä!
Parempia neuvoja kiitos, vaikka minkä kokoseen purkkiin pitäis laittaa tai miten niitä pitää ravita, tarviiko tukikeppejä tms.
-ap
Näethän itsekkin että tarviiko tukikeppejä, mitä täällä kyselet ? Purkin koon voit vetäistä hatusta.
Parempi neuvo on, että kylvät uudet kuukauden päästä.
Minustakin kannattaa laittaa vaan uudet siemenet vaikka huhtikuun lopulla. Pidä niitä sisällä noin toukokuun loppuun / kesäkuun alkuun, kun ei ole enää hallaa. Sitten siirrät ulos. Auringonkukkia ei voi idättää liian aikaisin talvella, koska ne tosiaan kasvavat sisällä pitkiksi, honteloiksi, värittömiksi suipperoiksi ja sitten kun siirrät ne kesän tullen pihalle, ne eivät kestä, vaan lakoavat ensimmäisestä tuulesta.