Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/kuinka paljon tulee jos lapsivettä tihkuu?

20.02.2006 |

Tänä aamuna niinkuin monena aamuna on tullut reilusti vuotoa..Ennen ollut selvästi valkovuotoa mutta nyt tullu vähän enemmän. Pikkuhousunsuoja kuitenki riittäny jo pari tuntia..eli ei taida olla lapsivettä?! En muista minkäväristä tuo lapsivesi on ja onko siinä joku haju? Vihreetä ei ainakaan ole. Aavistuksen ehkä kellertävää tämä mitä nyt tulee, mutta samanlaista se on ollu jo pitkään. En haluis lähteä synnärille pelkästään varmuuden vuoksi kattomaan kun siellä kuitenkin menis koko päivä oletettavasti joten ei kai siitä vaaraa ole vaikka tässä kotona seurailisin tilannetta? Nyt viikkoja 36+2. Jos tätä kuitenkin jatkuu ilman supistuksia niin voinko edelleen olla huoletta kotona ja tarkkailla vauvan liikkeitä vaan vai pitääkö silti käydä jossain vaiheessa näytillä? Kertokaan nyt mitä te tekisitte minun tilanteessani. Kaksi aiempaa synnytystä käynnistynyt vesien menolla mutta on selvästi tullut niin paljon ettei ole voinut erehtyä. Nyt oonkin ihan H-moilasena mitä tää on..Limamaistakaan ei ole..Eikä veriviiruja siis näy.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei.mulla alkaa olla viikkoja 32 kasassa ja kun mie epäilin itee et mulla tihkuu lapsivettä ja soitin apteekkipuhelimeen ja kysyin noita tikkuja se sano et niillä ei voi kattoa, että onko emättimestä tuleva neste lapsivettä.neuvolassa on erinalaisia tikkuja, joita ei saa apteekista käsikauppatavarana, mutta joskus antavat niitä kotia.lapsiveden mittaamisessa on kuulemma jotenki erilaiset arvot, joita ei normaaleissa ph.tikuista selviä.niin net mulle sano....mie menin siis käymän äippäpolilla ja jollain tikuilla ne silloinki senkatto, laittoivat sen syvälle emättimeen ja sanoi että jos se on lapsivettä tikun pitäis mennä tummaksi...ei onneks ollu :)

Vierailija
2/6 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat synnytykset alkaneet lapsiveden tihkumisella ja supistuksilla (pitkään tosi epäsäännölliset). Ekassa synnytyksessä alkoi tulla enempi vasta synnytyssairaalassa, sitä ennen ei tullut niin paljon että olis pikkuhousunsuojasta läpi mennyt. Toisessa ei sen enempää tullut sairaalassakaan, ennekuin just ennen muksun syntymää lapsivesi sit kunnolla hulahti ulos. Vaaleanpunaista oli mulla väriltään, ei muistaakseni limaista eikä veriviiruja mukana. Ekassa sitä ehti tihkua liian pitkään ja pikkuisesta otettiin miljoona verikoetta sairaalassa synnytyksen jälkeen :(

Itse kyllä menisin tarkistuttamaan, mutta voihan se olla vaan runsasta valkovuotoakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei oo kauhian hankalan matkan takana apteekki.

ni kipase ostamaan ja mittaamaan, sillä ainaki saa varmuuden, jos et halua synnärille lähtiä käymään.

Tämmösen vinkin mie oon jostain (täältä) lukenu. :)

-Mie rv35+4

Vierailija
4/6 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko juuri niemltää ph liuskoja vai mitä ja paljonko maksavat..? Kiitos vastauksistanne.

5/6 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse heräsin yöllä siihen että persaus oli märkä ja joku 15x15cm lammikko alla, eli sitä valui kuitenkin sen verran reippaasti. Siinä kun kiireellä kasasin sairaalakamppeita kasaan enkä vielä ollut laittanut sidettä, niin tuntui että reisiä pitkin hulahteli välillä. Normaalisiteellä menin kuitenkin, mutta kyllä siinä joku side ehti kastuakin. Jossain vaiheessa tutkailin väriä tarkemmin, ainakin se limamainen oli aavistuksen vaaleanpunertavaa. jos on vihertävää, silloin pitäis mennä kiireesti koska lapsi on kakannut lapsiveteen. Että tämmöinen kokemus minulla parin vuoden takaa.

Sinänsä tuo voi olla ihan normaalivalkovuotoa vielä.

Vierailija
6/6 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa aloin ihmetellä suunnilleen samoilla vko-lukemilla kuin sinä nyt, miten valkovuoto muuttui oudosti kirkkaammaksi ja runsaammaksi. Soitin äitipolille, mutta käskivät ootella rauhassa kotona, josko vuotoa tulee lisää. Vuoto alkoi viikonloppuna ja torstaina oli neuvola.

Viikon vaihtelin pikkuhousunsuojia joka vessakäynnin yhteydessä. vuoto oli aavistuksen vaaleanpunertavaa tai kellertävää, ei siis juuri minkään väristä. Lakanoissa oli loppuvkoa kohden läiskiä, mutta muutaman kolikon kokoisia. Jos kumarruin ja nousin ylös reippaasti, niin housuissa tuntui pian kosteaa.

Torstaina menin iltapäivällä neuvolaan rutiinitarkastukseen. Siinä mainitsin vuodosta. Terkka testasi jollain tikulla ja tuumi, että kyllä tämä on lapsivettä ja ihan reilusti onkin. Terkka käski yrittää illan ja yön aikana käynnistystä kotikonstein ja viimeistään aamulla mennä lähetteen kanssa sairaalaan käynnistykseen.

Aamulla mentiin sairaalaan, ultrattiin ja todettiin, ettei lapsivettä ole jäljellä kuin pieni tilkkanen! Missään vaiheessa ei siis hulahdellut tai tarvinnut sidettä. Viikon kestänyt tiruttelu oli tyhjentänyt kohdun. Reikä kalvoissa oli aivan ylhäällä.

Sain käynnistystipan seuraksi antibioottitipan ehkäisemään tulehdusta.

Vauva syntyi illalla ja sai koko sairaalassaoloajan antibioottia.

Jos et ole vielä käynyt nlassa tai lääkärissä, niin suosittelisin menemään tarkistettavaksi!