Kaveri suuttuu kaikesta, facebookissa ja muutenkin
Varautukaa pitkään valituslistaan. Eli tämä kolmekymppinen nainen kuuluu valitettavasti kaveriporukkaamme vaikka selkeästi hän ei minusta pidä.
Hän lähetti facebookissa jonkun "Testaa yleissivistyksesi" testin, ja kun tein sen hänen mielikseen ja jaoin tuloksen seinälläni (hän loukkaantuu jos en toimi näin) No, sitten hän suuttui kun olin saanut täydet pisteet ja hän ei. Lähetti privaa jossa kielsi minua nolaamasta häntä facebookissa. Kysyin että olisiko pitänyt jättää se testi sitten tekemättä ja hän vastasi että ei, mutten olisi saanut julkaista sitä tulosta. Sitten muistutin että viimeksi hän loukkaantui kun jätin jonkun testin tuloksen julkaisematta. Tähän hän sanoi "No ne eläintestit on eri asia, mutta älä semmoisia julkaise missä loistat muka tiedoillas"
Baariin mentäessä täytyy ensin varmistaa mitä hän laittaa päälleen, etten ole paremmin pukeutunut kuin hän.
Myös jos pöytäämme tulee joku mies, niin se on automaattisesti hänen "omaisuuttaan" Eli me muut emme saa kunnolla jutella hänelle.
Tyttäreni täytti neljä vuotta ja kutsuin kaverit juhliin. Halusin panostaa juhliin kun tuon ikäinen osaa jo nauttia niistä kunnolla. Meillä oli tytön toiveesta Frozen-teema. Kaveri ei sanonut itse juhlissa mitään ja toi tytölle lahjankin. Seuraavana päivänä laittoi fb-viestiä ja ilmoitti "Se lahja maksoi sitten 19.90 että toivottavasti huomioit sit "Ninan" juhlissa" Eli hänen lapsensa syntymäpäiville olisi ilmeisesti ostettava saman arvoinen lahja. No periaatteessa ymmärrän mutten itse kehtaisi ikinä vaatia tuollaista.
Mieheni sattui ostamaan minulle lahjaksi samanlaisen kaulakorun kuin hänellä jo on ja en saa käyttää sitä jos olemme porukalla jossain, koska muuten yritän kuulemma matkia häntä.
En jaksa kun koko ajan saan olla varpaillani että mitä taas teen/sanon väärin.
Kommentit (15)
Kuten sanoin, hän kuuluu porukkaan ja menettäisin myös kaksi hyvää ystävääni jos jättäytyisin porukasta :(
Ap
Ettekö voi jättää tuota tyrannia porukasta pois? sovitte tapaamisenne salassa ja pikkuhiljaa jätätte hänet joukosta. Ei tuollaista kestä kukaan.
Kohteleeko kaikkia porukasta noin, vai vain sinua? Aika hämärältä kuulostaa kyllä.
5, pomottaa muitakin mutta eniten minua. Tuollainen salailu ei onnistuisi koska tämä tyranni on toisen kaverin sisko. Ei uskoisi, ovat kuin yö ja päivä.
Ap
No mitä tapahtuisi jos vain ei suostuisi pompoteltavaksi? Ei vaan kiinnittäisi huomiota noihin määräilyihin? Välillä sanoisi ihan rauhallisesti ja ystävällisesti jotain esim laitoin nyt tämän korun kun tykkään siitä. Julkaiset facessa mitä julkaiset etkä kiinnitä huomiota siihen mitä tämä tyyppi on siitä mieltä? Ja siis et missään tapauksessa suutu/loukkaannu hänen mahdollisista määräily-yrityksistään/loukkaantumisistaan. Suhtaudut vähän niin kuin aikuinen lapsen kiukutteluihin.
7, tuota voisi kokeilla vaikka luultavasti saisin sontaa niskaan. Pelkään että hän alkaa juoruilla minusta ties mitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
7, tuota voisi kokeilla vaikka luultavasti saisin sontaa niskaan. Pelkään että hän alkaa juoruilla minusta ties mitä.
Ap
No eiköhän tuollaisen ihmisen juorut jätetä ihan omaan arvoonsa.
Minkä ihmeen takia suostut tollaseen. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla jo sen verran itseluottamusta, että ei tottele naurettavia määräyksiä ja välitä jostain ääliön levittämistä juoruista.
Eikä ne kaks muuta sun kovin hyviä kavereita voi olla jos antaa yhden kohdella sua noin.
No et todellakaan tee mitään helvetin nettitestejä, aikuinen ihminen! Sanot sille dillelle, että virusturva ei päästä sua ko. sivulle.
Tuohan on ihan dominoivan pikkulapsen käytöstä: jos ette tee tasan niin kuin hän sanoo, hän pidättää hengitystään niin kauan, että tottelette - ja mitä enemmän te tottelette, sen typerämpiä pompotteluja hän keksii. Ainoa keino katkaista tuo on lopettaa se totteleminen. Teet jämäkän rauhallisesti selväksi, että sinä pukeudut tasan niin kuin haluat, laitat tasan ne korut mitkä haluat... ja tuon testikeissin tapaiset asiat kyllä kuittaisin sillä, että eiköhän tässä olla ihan aikuisia ihmisiä.
Taatusti hän loukkaantuu, ja ihan varmasti hänen käytöksensä yltyy ainakin hetkeksi. Mutta haluatteko te oikeasti olla tuolla tavalla, aikuiset ihmiset, hänen talutusnuorassaan noin lapsellisissakin asioissa?
No jos juttelet noiden kahden muiden kanssa, niin mitä mieltä he ovat hänen käytöksestään ja eivätkö itse kärsi siitä? Ja varmaan tässä juttelussa mainitsisin, että tekisi mieli ottaa etäisyyttä ja sitten pohtia sen seurauksia, juuri sitä, että hän aloittaa ilkeät jutut.
Itse varmaan alkaisin vaan viettää aikaa myös muissa piireissä ja ottaisin tähän kaveripiiriin sen asenteen, että yrittäisin sietää tuota, mutta olisin sitten enemmän tekemisissä noiden täysjärkisempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
5, pomottaa muitakin mutta eniten minua. Tuollainen salailu ei onnistuisi koska tämä tyranni on toisen kaverin sisko. Ei uskoisi, ovat kuin yö ja päivä.
Ap
Jospa lakkaisit vain kirjottelemasta sille? Näytä noi viestit mitä saat niin toisillekin ja kerro mimmonen toi on. Tuskin tolla tyrannilla on mitään valtaa niiden toisten käytökseen.
Ja on kuitenkin sun kaveri? JSSAP