Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi liikuntaa pitäisi oikein harrastamalla harrastaa?

Vierailija
20.03.2016 |

Minä kävelen joka paikkaan ja lisäksi on fyysinen työ. Muuta liikuntaa en harrasta. Kun ei istu aina autossa, niin ei tarvitse harrastaa mitään tylsiä liikuntalajeja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mutta jos joku (hullu) tykkää siitä järjestetystä ja harrastetusta liikunnasta?

Vierailija
2/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olet oikeassa, mutta jos sulla jää liikunta vain alaraajoihin, niin kerron, että yläkroppa kaipaa liikuntaa myös. Itselläkin on vointi parantunut, kun aloin treenata erikseen yläkroppaa. Työssä myös asennot ovat vähän eri kuin liikunnassa muuten, ne voivat kuormittaa. suosittelen ainakin venyttelemään, voi tehdä ihan yksinään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä? Maapallon kaikki seitsemän miljardia ihmistähän joka tapauksessa ovat aivan identtisiä sinun kanssasi tavoiltaan ja tottumuksiltaan.

Vierailija
4/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaskuntosi tuskin on hyvä mikä auttaisi vanhempana. lisäksi suosittelen venytttelyä niin et joudu sairaseläkkeelle vanhempana selästä.

Vierailija
5/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinun tarvitsekaan. :) Tääll oli kerran keskustelu, jossa puhuttiin salilla käymisestä. Sain pahaa noottia siitä, etten halua käydä liikkumassa sisällä salilla. Ei auttanut, vaikka kerroin, että kävelen pitkähköä työmatkaani. Eikä se, että se päivittäisen (ei joka päivä, mutta sopiviin työvuoroihin) 18 km kävelyn jälkeen halua enää ajaa autolla (vältän ylimääräistä autolla ajoa) aivan toisessa suunnassa oleville kuntosaleille.

Kuntosaliuskovaisten mielestä vain ja ainoastaan kuntosaliharjoittelu oli oikeaa liikuntaa, mikä muu mistään syystä ei kelvannut. Se oli aika outoa. Jätti jotenkin kummallisen olon. En minäkään tuputtanut muille, että kävelkää nyt työmatkanne, kyllä teilläkin pitää olla yli kolme tuntia aikaa päivässä käyttää kävelemiseen, olipa tilanteenne aivan mikä hyvänsä, sillä kävely on ainoa järkevä ja hyväksyttävä tapa liikkua. 

Vierailija
6/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vaikka siksi, että elämä muuten on jostakin syystä hyvin paikoilleen sidottua. Vaikkapa kuten minulla tai miehellä; miehellä on istumatyö tietokoneen ääressä ja töihinkin matkan pituuden vuoksi pakko mennä autolla. Minä taas olen kotona omaishoidon takia hyvin pitkiä päiviä ja hengästyttävää liikuntaa ei tule, kauppamatkoja teen autolla tai inva-taksilla. Jos tahtoo pitää lihakset ja sydämen jotenkin kunnossa, on puuttuvat askeleet ja aerobinen harjoitus siis otettava muulla "harrastamalla". Itse käyn salilla ja uimassa, mies tykkää mm. rullaluistella ja uida.

Vierailija
7/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maksaa

Vierailija
8/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työmatkat autolla ja töissä ei ole juuri muuta fyysistä kuin nostelua. Siksi lenkkeilen useamman kerran viikossa kävelysauvojen kanssa, talvella tietysti hiihdän kun on tarpeeksi lunta. Mutta jos tarpeellinen liikunta tulee noin ohimennen, niin eihän sitä sitten tarvitse erikseen enää harrastaa. Ja voin sanoa, että minullekin joku ohjattu, säännöllinen liikuntaharrastus tai sitten esim. salitreeni tai muu sisäliikunta olisi pelkkää painajaista. Jokainen tavallaan, tärkeintä on että pysyy kunnossa.

Vierailija
9/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ja fyysinen työ ei oikein riitä kestävyyskunnon kohentamiseen tai ylläpitämiseen. Hyvä kestävyyskunto on tärkeää, koska se suojaa mm. sydän- ja verisuonitaudeilta, 2. tyypin diabetekselta ja metaboliselta oireyhtymältä. Lisäksi henkilökohtaisesti nautin juoksun tuomasta hyvästä olosta. Ja muokkaahan se kroppaa tehokkaammin kuin kävely. Miksi et juoksisi työmatkojasi?

Vierailija
10/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Luovuin autosta ja nyt kävelen niin paljon, että pysyn hoikkana. Lisäksi kotitöissä tulee paljon liikuntaa kun niitä ei ole liikaa helpotettu, esim. ei omaa pyykkikonetta, niin kuljen noita rappusia aika paljon saaden pepputreeniä! Haluisin kyllä salillekin saadakseni lihaksiin muotoa, mutta arjessa onneks paino pysyy ok:na näin.

Vierailija
11/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9, googleta kestävyyskunto. Kävely mainittu.

Vierailija
12/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Mina tykkaan harrastaa tavoitteellista liikuntaa, en kavella tuntikausia paivassa. Tykkaan pelata jalkapalloa harrastesarjassa ja yrittaa saada 5 kilsan juoksuaikaani paremmaksi. Teen toita kotona tietokoneella, kauppaan on max 200 metria. Eipa tule paljon ns. hyotyliikuntaa.

Vierailija
13/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen joka paikkaan ja lisäksi on fyysinen työ. Muuta liikuntaa en harrasta. Kun ei istu aina autossa, niin ei tarvitse harrastaa mitään tylsiä liikuntalajeja.

Eihän sitä mikään pakko ole "harrastamalla harrastaa",mutta jotkut tekevät sitä koska nauttivat liikunnasta.Jollekin liikunta voi olla nautinnollinen harrastus,kuten toiselle lukeminen tai käsityöt.Hyötyliikunta on ihan hyvä vaihtoehto myös,mutta kyllä mä ainakin ymmärrän miksi toiset "harrastamalla harrastaa liikuntaa" vaikka en niin itse teekään.Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä.

Vierailija
14/14 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuija kirjoitti:

Nro 9, googleta kestävyyskunto. Kävely mainittu.

Ok, mutta silloinkin pitää hengästyä ja tulla hiki, jotta kunto nousee. Itselleni ei näin ainakaan käy kävellessä, vaikka ripeästi kävelisinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän