selkäkivuista...
mulla on ollu jo pidemmän aikaa selkä kipee oikeelta puolelta ihan alhaalta. oon istumatyössä ja pari viikkoa sitten kipu tuli niin pahaksi, että oli pakko jäädä sairaslomalle. en pystynyt edes kävelemään, ku joka askeleella teki niin kipeetä ja kipu säteili oikeaan jalkaan. lääkäri puhui iskiaksesta. olen ollut nyt 6 päivää yhteensä sairaslomalla. nyt selkä taas kipee ja oikee jalka tuntuu puutuneelta. onko muilla odottajilla ollut samanlaista? onko jalan puutuminen vaarallista?
Kommentit (3)
Katsopa viestiketju hieman alempaa, jossa kyselin samaa muilta odottelijoilta. Siellä oli hyvin valaiseva teksti, jossa kerrottiin iskiaksesta hyvin tarkasti. Olen nyt 20+ viikolla raskaana ja kärsinyt iskiaksesta joulusta lähtien. Tammikuussa olin viikon sairaslomalla ja nyt lääkäri määräsi kahden viikon sairaslomalle. Teen fyysisesti rankkaa hoitotyötä, jossa selkä kipeytyy entisestään.
Kannattaa antaa lääkärin tarkistaa, että kyse on iskiaksesta eikä välilevyn pullistumasta. Mulla oireet on kyllä samat kuin sulla, mutta jalka alkoi myös pettämään alta. Ohjeina lääkäriltä sain lepoa ja pientä voimistelua. Liikkumista omien tuntemusten mukaan. Tänään kävin ekaa kertaa lenkillä ja hyvin meni.
Tsemppiä, kyllä se joskus loppuu... Istuminen on tosiaan pahinta iskiakselle.
t.mm
tytsi80:
mulla on ollu jo pidemmän aikaa selkä kipee oikeelta puolelta ihan alhaalta. oon istumatyössä ja pari viikkoa sitten kipu tuli niin pahaksi, että oli pakko jäädä sairaslomalle. en pystynyt edes kävelemään, ku joka askeleella teki niin kipeetä ja kipu säteili oikeaan jalkaan. lääkäri puhui iskiaksesta. olen ollut nyt 6 päivää yhteensä sairaslomalla. nyt selkä taas kipee ja oikee jalka tuntuu puutuneelta. onko muilla odottajilla ollut samanlaista? onko jalan puutuminen vaarallista?
huomenna täytyy sitte lääkäriin mennä, saa katsoa onko kyseessä iskias vai joku muu. niin se edellinenkin lääkäri sanoi, että istuminen ei oo hyväks ollenkaan. tosi vaikee vaan olla, ku mikään asento ei oo hyvä ja jalka niin puutunu että tekis koko ajan vaan mieli ravistella sitä.eikä sekään auta. mutta ehkä tää tästä, ku pääsee lepäilemään. =)
vasta rv7.Tuntuu, että kun vähän jotain tekee niin selkä tulee kipeäksi. Se on sellaista kunnon särkyä. Samalla repii jalkaakin. Yölläkin joutuu sen takia valvomaan. En ole vielä uskaltautunut lääkäriin, mut pakko kai sinne on kohta raahautua..