ehkäisyn kysymisestä neuvolassa
Miten tarkasti terkka kyselee pariskunnan ehkäisyn käytöstä synnytyksen jälkeen? Itse en käytä hormonaalista ehkäisyä ja pidän ehkäisytapaa minun ja mieheni välisenä asiana, jota en aio muille kertoa. mitenkähän terkka reagoi, jos vaan sanon, että asia on minun ja mieheni välinen?
Kommentit (7)
"Käytämme kondomia."
Pääset helpoimmalla.
Miksi et voi vaan sanoa, että käytätte kortsua eli ehkäisy kunnossa. Kaikesta pitää tehdä niin vaikeeta.
Koska se ehkäisytapa ei kuulu kenellekään muulle kuin itse pariskunnalle. Miksi sitä pitäisi kertoa?
Asia on sellainen, josta kyseleminen kuuluu hyvästä syystä (suurin osa aborteista tehdään vasta synnyttäneille) neuvolaterkkarin toimenkuvaan, mutta vastaamatta jättämisestä ei voida mitenkään rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ehkäisytapa ei kuulu kenellekään muulle kuin itse pariskunnalle. Miksi sitä pitäisi kertoa?
No, jos haluaisit hormonaalisen ehkäisyn, saisit sen neuvolan kautta (lääkärille jne). Mahdollisesti ensimmäiset 3 kk ilmaiseksi. Siksi kysyy. Ei sitä HENKILÖKOHTAISESTI kiinnosta PÄTKÄN vertaa miten ehkäisette. Toivottavasti ehkäisette, ettei sikiö lisää tuollaisia hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos haluaisit hormonaalisen ehkäisyn, saisit sen neuvolan kautta (lääkärille jne). Mahdollisesti ensimmäiset 3 kk ilmaiseksi. Siksi kysyy. Ei sitä HENKILÖKOHTAISESTI kiinnosta PÄTKÄN vertaa miten ehkäisette. Toivottavasti ehkäisette, ettei sikiö lisää tuollaisia hölmöjä.
Mutta jos ei halua hormonaalista ehkäisyä ja käyttää sitten kondomia, pessaaria, ehkäisytietokonetta tai ei mitään. Mitäpä se terkalle kuuluu.
nosto