Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi iso ikäero ärsyttää?

Vierailija
15.03.2016 |

Mikä siinä ärsyttää niin kovasti jos seurustelee itseään huomattavasti vanhemman kanssa? Päivästä toiseen saa lukea keskustelupalstoilta ilkeitä kommentteja suuren ikäeron parisuhteista. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät hakua seurustelella vanhemman kanssa mutta jos joku haluaa niin miksi pitää ilkeitä? Jos kumpikin on täysi-ikäisiä niin mitä sillä ikäerolla on merkitystä?

Itse olen 21-vuotias nuori nainen ja mieheni täytti juuri 44v. Meillä siis ikäeroa 22v. Ollaan onnellisia yhdessä ja meille iällä ei ole merkitystä eikä ikäero näy suhteessamme mitenkään. Silti ikäero tuntuu joillekin olevan elämää suurempi asia. Miestä haukutaan pedofiiliksi ja suhteellemme naureskallaan. Näin siis netissä, tosielämässä kukaan ei ole uskaltanut päin naamaa sanoa mitään. Meillä on myös 4kk vanha vauva ja muutenkin ollaan onnellisia yhdessä. Joten kysynkin nyt teiltä, että mikä oikeuttaa teidät nauramaan ja pilkkaamaan toisten parisuhdetta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös samantapainen tilanne. Tapasin mieheni (silloin 40v) parikymppisenä, saimme pienen nyytin ja heti alkoi ilkkuminen, että liittomme ei kauaa kestä. Nyt olemme olleet yhdessä yli kymmenen vuotta ja lapsia tullut muutama lisää. Meillä ikäero ei näy arjessa mitenkään! Enkä vaihtaisi miestäni nuorempaan! Olemme onnellinen perhe eikä ilkeät kommentit enää satuta.

Mutta olisin myös halukas ihan mielenkiinnosta kuulemaan, miksi suurempi ikäero ärsyttää niin monia? Vai kummastuttaako se vain? Miksi sitä pidetään niin epänormaalina?

Vierailija
2/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy mollaamiseen on oman suhteen epävarmuus. Kun ei koskaan tiedä, milloin mies lähtee nuoremman mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tilanne olisi toisinpäin,niin se olis täys tabu luulen.

Vierailija
4/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö määrättyä osaa ihmisiä nyt ärsytä lähes kaikki yleisestä normista poikkeavat suhteet?

Oli se sitten vanhempi mies ja nuorempi nainen, musta mies ja valkoinen nainen, valkoinen mies ja aasialainen nainen, tahi vaikka musta mies ja aasialainen nainen..

Vierailija
5/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että pientäkään normista poikkeavaa asiaa on niin hankala hyväksyä, kaikilla ei aivot kykene moiseen.

Vierailija
6/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on käytetty 15v hyväksi 50v perhetuttavan toimesta. Itselläni tulee aina mieleen siksi että nuorempaa käytetään hyväksi.

Vierailija
7/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle nettiongelmalle ratkaisu olisi kai olla mainostamatta sitä suhdetta netissä? Minulle ei ole kukaan netissä ilkkunut, vaikka olen syntynyt '94 ja mieheni '82, yhdessä ollaan oltu vajaa kolme vuotta. Meillä muuten näkyy ikäero arjessa, kun 19-vuotiaana aloin seurustella silloin 31-vuotiaan mieheni kanssa olin juuri eronnut 22-vuotiaasta nuoresta pojasta. Silloin mieheni tuntui nuorekkaalta ikäisekseen niin hekisesti kun seksinkin puolesta. Ei näkynyt mitenkään arjessa. Nyt en ole itse enää teini, mutta miehessä on vielä osittain jäljellä niitä "nuorekkaita" piirteitä, eli teinimäistä kiukuttelua. Toisaalta hänen seksuaalinen kestävyys on lopahtanut eikä hän jaksa enää samalla tavalla kun ennen, muttei ole kuitenkaan halukas antamaan itse suuseksiä tai kompensoimaan tilannetta muutoin. Oman ikäisten kurssikaverien (opiskelen miesvaltaista alaa) pettäminen on käynt mielessä....

Ethän vain ole liian herkkähipiäinen ja ota tätä minunkin avautumista sellaisena kaikkia ikäerosuhteita mollaavana viestinä?

Vierailija
8/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on käytetty 15v hyväksi 50v perhetuttavan toimesta. Itselläni tulee aina mieleen siksi että nuorempaa käytetään hyväksi.

Moni ajattelee, että ikäerosuhteessa mies käyttää hyväksi nuorta ja tyhmää ja toisaalta ahne nuori kuppaa miehensä rahat..

Vierailija
9/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ajattelee, että ikäerosuhteessa mies käyttää hyväksi nuorta ja tyhmää ja toisaalta ahne nuori kuppaa miehensä rahat..

Juuri tämä

Vierailija
10/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies 15vuotta vanhempi, mutta olen jo yli 30. En tiedä onko vähän vai paljon mutta en vaihtaisi häntä mihinkään.

Vierailija
11/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa olisin jäänyt suhteeseen ja lapsen tehnyt jos olisi kyse hyväksikäytöstä ja rahankaan perässä en ole, koska mies on työtön ja rahaa ei älyttömästi ole. Ikinä en ole myöskään lompakolla loisinut. Ja jokainen joka meidän suhdetta pilkkaa tietää miten nuo asiat meidän suhteessa on.

AP

Vierailija
12/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap puhutte miehenne kanssa, siis muusta kuin lastenhoidosta?

Vierailija
13/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana ihmetellä kaikenlaisia asioita. Jos on varma itsestään, ei lataa painoarvoa toisten kommenteille.

Vierailija
14/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis 7, itsekin ikäerosuhteessa. Ja kyllä, mieheni on akateeminen ja työssäkäyvä, minä olen opiskelija, ymmärrän kyllä sen kannan että vien mieheni rahat/olen hänen kanssa rahan tai paremman elämänlaadun takia. Näin ei ole, eroaisin kyllä jos en rakastaisi, vaikka joutuisin muuttamaan yli 100 neliön arvoalueen uudisrivitalosta homeiseen opiskelijasoluun... En kuitenkaan anna sen häiritä, että jonkun tulkinta tilanteesta on tuo rahan takia pariutuminen, koska niitäkin on varmasti paljon ikäerosuhteissa. Sitten taas mitä miehen puolelle tulee, niin tottakai hän on ihan tietoisesti valinnut ottaa teinin kolmekymppisenä, kun minä taas en enää ottaisi 19-vuotiasta vaikka ikäeroa olisi vain muutama vuosi. Eli kyllä meillä ja muissakin suhteissa on pääpiirteitään takana tätä, asiat eivät vaan ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
15/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa olisin jäänyt suhteeseen ja lapsen tehnyt jos olisi kyse hyväksikäytöstä ja rahankaan perässä en ole, koska mies on työtön ja rahaa ei älyttömästi ole. Ikinä en ole myöskään lompakolla loisinut. Ja jokainen joka meidän suhdetta pilkkaa tietää miten nuo asiat meidän suhteessa on.

AP

Okei, nyt alkoi kiinnostamaan, mistä asioista teitä pilkataan? Nuo nyt on klassiset syyt, koska... no... pitävät aina silloin tällöin paikkansa.

T. 7

Vierailija
16/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rakastumisia ei paheksutakaan , kun kuulee jonkun tietyn pariskunnan tarinan.

Mutta niitä miehiä kai vähän naureskellaan jotka haluavat lähtökohtaisesti itseään paljon nuoremman naisen.

Ja itsellä tulee mieleen se että eikö henkisessä kypsyydessä ole mitään eroa ja jos ei niin miksi ei.

Vierailija
17/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellpoa. Vanhat naudat on katkeria, kun vanhempi ukko ei valinnut heitä vaan heidän tyttärensä.

Vierailija
18/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellpoa. Vanhat naudat on katkeria, kun vanhempi ukko ei valinnut heitä vaan heidän tyttärensä.

Juu olisin kyllä katkera ja vähän muutakin jos ukko panisi tytärtämme.

Vierailija
19/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 30 on vasta henkisesti aikuinen eli monet arvioivat ihan huti eivätkä osaa ajatella asioita kypsällä tavalla.En tykkäisi jos musta tykättäisiin itsetunnon jatkeena tai pilluna.

Vierailija
20/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi