Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen asukkaat! Seuraatteko naapurien rutiineja?

Vierailija
13.03.2016 |

Itseäni joskus huvittaa kuinka yläkerran naapuri on aina suihkussa noin klo 23 kun itse alan nukkumaan. Toisaalta seinänaapuri aloittaa aina aamunsa katsomalla Aamu Tv:tä (tunnistan ja kuulen tunnusmusiikin). Muita samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti seuraa, mutta väkisinhän kuulee.

Vierailija
2/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on onneksi omassa elämässä vielä muutakin sisältöä, että ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lähimmän naapurin työvuorot. Jos hän lähtee koiran kanssa ulos samaan aikaan kuin herään, kuulen ulko-oven käyvän, ja se tarkoittaa aamuvuoroa. Jos rapussa on hiljaista, naapuri menee vasta iltaan.

Vierailija
4/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi seurailemaan.. kuulemaan kylläkin kun naapurit huudattavat musaa viikonloppuisin useamman tunnin tai jos porataan ja remontoidaan tai riidellään. 

Vierailija
5/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on vainoamista.

Vierailija
6/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen asentanut kuitukamerat ilmastontihormeja pitkin naapurin asuntoa kuvaamaan.

Vierailija
7/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni joskus huvittaa kuinka yläkerran naapuri on aina suihkussa noin klo 23 kun itse alan nukkumaan. Toisaalta seinänaapuri aloittaa aina aamunsa katsomalla Aamu Tv:tä (tunnistan ja kuulen tunnusmusiikin). Muita samanlaisia kokemuksia?

Ihme jutuista sitä joku huvitusta repiikin. Naapurilla on selvä päivärytmi, hihihii?

Vierailija
8/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja naapurin koliikkivauva huudetaan kilpaa toisillemme.

Vierailija
9/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuuntelen aina naapurin rutiinihuutoa lapsilleen. Täällä on vissiin vähän ohuet seinät, kun usein erottaa kaikki sanatkin ihan selvästi siitä huudosta. Lisäksi jonkun naapurin pyykinpesukone kuuluu tänne.

Vierailija
10/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eläkeläisparisknta kuuntelevat aamn ensimmäiset uutiset kello viideltä. Joskus siihen herää. Sitten jompikumpi käy paskalla, kun niin voimakkaasti plumpsahtaa pyttyyn jotain muuta kuin nestettä. Oletan, etteivät tyhjennä roskistaan sinne. 

Mutta noin muuten en ole kovin tietoinen muiden elämänrytmeistä. 

Vierailija
11/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Taloyhtiössä on hyvä äänieristys. 

Vierailija
12/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen asentanut kuitukamerat ilmastontihormeja pitkin naapurin asuntoa kuvaamaan.

Jaa sinäkö se olitkin. Käänsin ne silmukalle ja nyt ne kuvaavat omaa asuntoasi. Eli se jättiperse suihkussa (oma kuvauksesi) on oma vaimosi.

Vierailija
13/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin kuulen kun naapuri kolistelee, koska talossa on hiljaista. En varsinaisesti kuuntele, en vaan aina jaksa käyttää korvatulppia.

Vierailija
14/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossamme on niin hyvä äänieristys, etten kuule mitään, mitä naapureissa puuhataan. Ikkunani ovat takapihalle päin, jossa harvoin liikkuu ketään. Minulle tämä sopii hyvin, naapureiden puuhat eivät kiinnosta.

Vierailija
15/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, ketä tässä rapussa asuu. Ovinaapuri on juttelututtu, äärimmäisen mukava nainen. Muut ovat kasvotuttuja, moikkaan ehkä kolmea ihmistä. Rapussa on 20 asuntoa ja nykyään talo on kuin taivas maan päällä. Hiljainen, rauhallinen, putkiremontin jäljiltä ei kuulu edes vessakäynnit tai suihkun lotraamiset. Aikaisemmin täällä asui häirikköperhe ja mietimme pois muuttoa, mutta nyt ollaan tyytyväisiä. Ei kiinnosta eikä kuulu naapureitten menemiset.

Vierailija
16/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan viimeisessä kerroksessa eli nelosessa ja en edes tiedä kuka asuu alapuolella, sen tiedän että mies mutta en tiedä minkänäköinen. Ei oo aikaa seurata naapurien elämää. Hiljainen rappu, lapseton, mulla ollut lapsi ja nyt 19 vee.  Joskus koira räksyttää mutta ei kuitenkaan yöllä. 

Vierailija
17/17 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta siihen ole kiinnittänyt huomioita, että yksi mies ajaa pyörällä joka päivä illalla loppuvaiheessa ohi ja sitten ollaan rapussa yhtä aikaa kuitenkin, kun hän vie pyörävarastoon ja minä jätän ulos. Samoin yksi nainen lähtee aina käyttämään koiraa ulkona samaan aikaan kuin minä lähden töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi