Selkä ja hartiat kipeytyvät istui sitten miten tahansa
Joudun näin opiskelijana istumaan paljon. Ongelmana siis että alaselkäni tulee kipeäksi jos istun ns mukavasti eli huonossa ryhdissä. Olen yrittänyt istua selkä suorassa monta kertaa, mutta siitä taas tulee todella kovat hartiakivut ja -jäykkyyttä. Olen yrittänyt pitkäänkin mutta viimeistään parin viikon kohdalla kivut ovat niin kovat että pakko lopettaa ja tulla taas alaselkäkipuiseksi.
Kävin joskus fysioterapiassa, ja todettiin liian suora selkäranka ylhäältä, mutta jumppaliikkeillä sen pitäisi kuulema parantua (en ole havainnut viiteen vuoteen mitään, että se siitä). Korsetti ei myöskään auta.
Onko jollain samaa ongelmaa? Mikä avuksi? Makaaminen on ainoa missä olo täysin mukava, mutta sitä ei oikein monessa paikassa voi harrastaa.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Istu jumppapallon päällä. Toimii. :)
Jumppapallonkin kanssa pitää olla niitä lihaksia, jotka kannattelevat ryhtiä.
Mulla sama ongelma. Sitten aloin käymään HYVÄLLÄ hierojalla. Hän niksautteli mun selkää ajan kanssa ja mulla on olkapäät liian edessä. Alaselkä tulee autolla ajaessakin niin kipeäksi etten meinaa päästä ulos autosta, jos ajan autoa hiemankaan etukumarassa. Toinen mikä on auttanut, on kuntoilu. Se on auttanut kipuihin paljon ja se etten enää röhnötä.
Lihastreeniä + liikettä ylävartaloon.
Ei välttämättä silti poista kipuja kokonaan kylläkään, joillain meillä on vaan tämä surkea kohtalo.
t. 20v selkäkivuista kärsinyt urheilija
Istuminen vaatii vastapainokseen liikuntaa. Lihakset kuntoon, siihen ei pelkät jumppaliikkeet auta. Terveisin selkä-, niska- ja hartiaonngelmainen entinen liikunnanvihaaja