Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeinen vuokra-asunto on liian kallis, mitä voi tehdä?

Vierailija
09.03.2016 |

vuokra on 1000e ja saan asuntotukea 130e, käteen jää 500€, ei aina sitäkään.
olen pienipalkkaisella alla. Mistä voisin saada edullisemman ja pienemmän asunnon Helsingin alueelta? Onko muita jotka samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keväällä varmaan vapautuu hyvin pieniä asuntoja, kun opiskelijat valmistuvat, kannattaa seurailla vuokranvälityspalstoja. Varmaan myös kauempaa keskustasta löytyy hyviä vaihtoehtoja. En siis itse ole Helsingistä, eli en tiedä asuinalueiden hintatasoosta mitään, mutta nuo nyt tulivat mieleen. :)

Vierailija
2/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole liian kallis, mutta liian iso.

Meinaan että mulla on saman hintaluokan kämppä, mutta lapset asuu siellä kanssani, joten hekin saavat asumistukea.

Mutta mistä niitä halpoja asuntoja sitten saa? Etsimällä. Laita oma ilmoitus, kaikki vuokranantajat eivät ilmoittele itsesään juurikin sen takia, että haluavat itse valita vuokralaisensa.

Mihin olet valmis "mahtumaan"? Kelpaisiko solukämppä tai kommuuni - ainakin  yhden elämänvaiheen ajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempään vaan muutettava. Jos et oo niin radikaali että otat kimppakämpän esim. toisen yh:n kanssa.

Vierailija
4/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi.com -palvelusta löytyy 106 asuntoa Helsingistä, jossa vuokra on alle 800e.

Tuohon saat lisäksi hakea asumistukea.

Vierailija
5/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsit uuden miehen maksamaan vuokrasi niin kuin aikasemminkin?

Vierailija
6/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/kumpula/kerrostalo/2758…

Esimerkiksi tämä! Halvalla lähtee, jos on valmis tinkimään aamusuihkusta.

Vierailija
7/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä voi kuin haaveilla, että käteen jäisi 500...

Vierailija
8/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se eron vika ole, että asunto on liian kallis?

Vierailija
9/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokra on 1000e ja saan asuntotukea 130e, käteen jää 500€, ei aina sitäkään.

olen pienipalkkaisella alla. Mistä voisin saada edullisemman ja pienemmän asunnon Helsingin alueelta? Onko muita jotka samanlaisessa tilanteessa?

Jos sinulla ei riitä rahaa maksaa asuntori vuokraa niin muuta asuntoon johon sinulla rahat riittävät.

Eivät ihmiset voi oikeasti olla näin uusavuttomia joten apn on oltava vain huono trolli.

Vierailija
10/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap äkkiä hakemaan Kumpulan asuntoa,löytö!

Vierailija
11/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minä aikuinen ihminen lähde kimppakämppään todellakaan, en ole muuten YH. :D))

lapsia ei ole vaikka oltiinkin aviossa 16 v.

mutta tota kumpulan kämppää olen hakenutkin ja käynyt jo katsomassa, mutta siitä ei ole sen enempää kuulunut.

Siis olen kysellyt uutta asuntoa jokapaikasta, mutta en ole saanut.

Vierailija
12/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet AP muuttanut lapsuuden kodista joko suoraan miehen kanssa yhteen tai sitten vanhempasi ovat jeesanneet sen ensimmäisenkin asunnon löytymisessä. Älä huoli, kaikki meistä joutuvat joskus tilanteeseen, jossa ollaan ensimmäistä kertaa.

Kerropa nyt speksit, mitä olet etsimässä. Mikä olisi maksimivuokra ja miltä alueelta? Voin kaivaa sulle aika nopeasti listan vaihtoehtoja. Sun tarvii sitten itse vaan soitella niihin. 

Lisäksi tilastojen mukaan toukokuu on vilkkainta muuttoaikaa. Sinulla on varmaankin kuukauden irtisanomisaika siinä nykykämpässäsi, joten pääsisit muuttamaan juurikin toukokuussa uuteen asuntoon.

Vierailija
13/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olen kysellyt uutta asuntoa jokapaikasta, mutta en ole saanut.

Ehdit jo kirjoittaa taustatietoja, kun itse naputtelin hyväätarkoittavaa vastaustani.

Vierailija
14/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienempään vaan muutettava. Jos et oo niin radikaali että otat kimppakämpän esim. toisen yh:n kanssa.

Niitä asuntoja kun nyt ei vaan ole mihin vaihtaa

Vierailija
15/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikotie.fi ja sieltä vuokra-asunnot helsinki alle 700€/kk löytyy kyllä paljon asuntoja.

Vierailija
16/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on asenteessa korjattavaa. Pitää olla määrätietoinen.

Sanot välittäjälle, että nyt sovitaan näyttö ja näytössä sovit muuttoaikataulusta. Kumma on, jollei raha kelpaa.

Vierailija
17/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois sieltä Helsingistä.

Maaseudulla syrjässä vuokrat on paljon halvemmat. Tyyliin 300/kk.

Vierailija
18/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet soitellut ja jopa käynyt näytöissäkin, niin sitten pitää sopia siitä vuokraamisesta, takuiden maksamisesta ja muuttoaikataulusta.

Tässä maassa ja Helsingissä on jatkuvasti ihmisiä samassa tilanteessa ja myös päinvastaisessa tilanteessa - isompi kämppä pitäisi saada. Sitten on niitä, joilla ei ole asuntoa ollenkaan ja niitä, jotka ovat muuttamassa jonnekin muualle.

Kyllä tilanteita on ja on asuntojakin.

Mä voisin kyllä vastaavassa tilanteessa huolia kesän ajaksi jonkun sikahalvan alivuokralaiskämpän. Tai niinhän olen tehnytkin. Helsingistä sai hyvin asuntoja kesäksi, kun opiskelijat painelivat pitkin maakuntaa kesätöissä tai kotiväkensä apuna. Silloin oli se kolme kuukautta aikaa hakea mieleistä asuntoa ja semmoinen löytyikin.

Pahimmassa tapauksessa omat kamat joutuu roudaamaan jonnekin cityvarastoon tai pelikaaniin... mutta ihan kaikki on järjesteltävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi