Ei helvetti joku 40v rouva itki täällä, kun hänen miehensä ei suostu sterilisaatioon. Ymmärrän hyvin en suostuisin minäkään.
Miksi pitäisi? Menköö nainen itse jos kerta on noin tärkeä asia. Mitenkä miehen lisääntymis kyky on vähemmän arvoinen?
Ja tosiaankin mies pystyy lisääntymään lähes missä iässä tahansa. Eikö se olisi kannattanut tehdä mielummin naiselle, kun eihän muutenkaan kovin pitkää enää pysty lisääntymään.
Kommentit (51)
Miehelle tehdään vasektomia ja naiselle sterilisaatio. Mene nainen sinä koska teidän lapsiluku ilmeisesti täynnä. Aika onnenkantamoista on saada enään vauva, itse tosin sain 44 v. Ilman keinosiemennyksiä.
Eipä sitä voi ketään vaati pistämään piuhoja poikki. Mekin on miehen kanssa sitä pohdittu että mikä ehkäisymuoto seuraavaksi koska kierukka ei minulle sovi. Lapset on jo tehty ja molempien ikä lähentelee 40. Piuhat poikki/solmuun olisi varmasti "helpoin" mutta mies on epävarma asiasta. Eli kondomilla ja varmoina päivinä ilman mennään kun minulta kierukka poistetaan. Kohtuani en ainakaan vielä halua poistattaa vain ehkäisyn takia.
Älä sure. Yksikään nainen ei halua lisääntyä sinun kanssasi. :)
Niin minkä takia juuri miehen pitöisi uhrautua? Etenkin kun tuossakin tapauksessa se nainen tuosta enemmän puhui.
Ap
No, onneksi meillä oli mies järkevämpi ja totesi, että koska minä olen perheen lapset kantanut ja synnyttänyt, sitä ennen ja sen jälkeen ehkäisyn hoitanut - nyt on hänen vuoronsa. Eikä ikääkään ollut kuin 33. Kummallekaan ei tullut mieleen, että minulle olisi vielä kahden sektion jälkeen pitänyt rueta tekemään mitään operaatioita. Mies on elämänkumppaninsa päättänyt ja tarvittavat lapset hänen kanssaan tehnyt, niin miksi ei voi kantaa vastuuta? Miksi sekin pitää sysätä naisen niskaan?
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä voi ketään vaati pistämään piuhoja poikki. Mekin on miehen kanssa sitä pohdittu että mikä ehkäisymuoto seuraavaksi koska kierukka ei minulle sovi. Lapset on jo tehty ja molempien ikä lähentelee 40. Piuhat poikki/solmuun olisi varmasti "helpoin" mutta mies on epävarma asiasta. Eli kondomilla ja varmoina päivinä ilman mennään kun minulta kierukka poistetaan. Kohtuani en ainakaan vielä halua poistattaa vain ehkäisyn takia.
Kohtua ei poisteta keneltäkään pelkän ehkäisyn vuoksi, ei edes järkyttävien kuukautistenkaan.
Vasektomia on helpompi, nopeampi ja halvempi kuin sterilisaatio. Ja jos nainen on huolehtinut ehkäisystä parinkymmenen vuoden ajan, on jo kohtuullista miehenkin hoitaa osansa.
Miehelle helpompi tehdä kuin naiselle.
Mutta jokainen päättää omasta ruumiistaan ihan itse.
Minä olen käyttänyt pillereitä 10 vuotta ja 2 raskautta ja synnytystä. En halua enää sorkittavaksi joten minulle ei tehdä steriä eikä mieskään halua laittaa piuhoja poikki.
Meillä on siis ehkäisynä kondomi koska mikään muu ehkäisy ei sovi. Sillä mennään ja ei auta kummankaan valittaa kun kumpikaan ei halua steriä.
Mitäs sitte kun selviää, että se akka on pettänyt toisen miehen kanssa. Sitten tulee ero ja löytää jonkun nuoremman. Siinä sitten ollaan.
Minä naisena menin ilomielin hankkimaan essuret. Nelikymppinen olen minäkin. Ajattelen kuten ap, jos tulee ero tai kuolema, on puolisollani mahdollisuus vielä lapsiin niin halutessaan, mies kun on hedelmällisempi niin paljon pidempään kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitte kun selviää, että se akka on pettänyt toisen miehen kanssa. Sitten tulee ero ja löytää jonkun nuoremman. Siinä sitten ollaan.
No miten se liittyy miehen jo päätettyyn lapsilukuun?
No miksi jonkun pitäisi steriloida itsensä jos nainen on tuossa iässä, tuskin kohta saa lapsia muutenkaan. Luonto hoitaa ihan luonnollisen sterilaation.
Minä en ainakaan steriloisi itseäni jos muija on kohta muutenkin hedelmätön.
Vierailija kirjoitti:
No miksi jonkun pitäisi steriloida itsensä jos nainen on tuossa iässä, tuskin kohta saa lapsia muutenkaan. Luonto hoitaa ihan luonnollisen sterilaation.
Mikset? Eikö lapsiluku ole täynnä? Pidätkö siemeniäsi sille uudelle kierrokselle varalla? Tiesitkö, että vielä viisikymppisenä saattaa tulla raskaaksi? Jotkut naiset ovat saaneet lapsia kuusikymppisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä takia juuri miehen pitöisi uhrautua? Etenkin kun tuossakin tapauksessa se nainen tuosta enemmän puhui.
Ap
Miehen kieltäytymisessä ei ole mitään ongelma, kun mies käyttää kondomeja jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ottaisin välittömästi eron tuollaisesta miehestä kuin AP.
Tuo "uhrautumisesta" ja "suvunjatkamiskyvystä iäkkäänäkin" puhuminen viittaa vain ja ainoastaan siihen, että mies ei ole sitoutunut perheeseensä (johon kuuluu myös ne lapset!), ja etsii vain tilaisuutta siittää nuori hieho kantavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset? Eikö lapsiluku ole täynnä? Pidätkö siemeniäsi sille uudelle kierrokselle varalla? Tiesitkö, että vielä viisikymppisenä saattaa tulla raskaaksi? Jotkut naiset ovat saaneet lapsia kuusikymppisenäkin.
Tuskin kaikki naiset on näitä luonnonihmeitä, joten ei tarvitse tehdä turhaa operaatiota kun se nainen on hedelmätön ihan kohta kuitenkin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kaikki naiset on näitä luonnonihmeitä, joten ei tarvitse tehdä turhaa operaatiota kun se nainen on hedelmätön ihan kohta kuitenkin .
Sinäkö sen yllätysvauvan kannat ja hoidat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nelikymppiset tulevat vielä suht helpostikin raskaaksi. Ja jokunen vuosi sitten uutisoitiin 55-vuotiaasta, joka tuli vahingossa raskaaksi ja piti lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisellä voi olla vaihdevuosiin vielä 10 vuotta aikaa. Kondomilla sitten?
Todella halveksivasti puhut naisista tai ajattelet. En nyt oikein osaa edes sanoiksi pukea.