Autokauppojen rahoitustarjoukset kalliita.
Itse autokaupoilla kyselin rahoitusta noin 20 000€ osuudelle 5 v maksuajalla. Lainan kokonaisvuosikorko oli 8,5% ja lainankulut kauppahinnasta 5000€
Eli tarkoittaa 1000€ vuodessa pelkkiä lainanhoitokuluja. Kuukaudessa menee ikkunasta pihalle melkein 400€ + huolto,vakuutukset,autovero.
Sitten vielä ihmetellään että Suomessa on euroopan vanhin autokanta.
Kommentit (3)
Kohta alkaa tulla viestejä näiltä rahamiehiltä ja naisilta, jotka otavat kaikki autot aina käteisellä, koska perkele rahaa on niin , ettei paskalle taivu... Heh, tosiaan ristiriita siihen, että iso osa autoja on yli 10 vuotisia, ei tällä palstalla näy! Itse ajan juuri 10 vuotiaalla koslalla, joka vielä on mennyt katsastuksesta hyvin läpi ja osia vaihtamalla kulkee vielä hyvinkin pitkään. Ongelmaasi en osaa ottaa kantaa, kun olen pankista ottanut aikoinaan autolainan asuntolainan jatkoksi ja koroilla. Nykyään sekään tuskin onnistuisi. Osta käytetty auto halvemmalla ja kyllä uusiakin saa melkein 10 tonnilla, jos ei tarvitse tietyä brändimerkkiä.
Lainaosuus ~10000e ja 0% korko. Oli automerkin kampanja.
Kannattaa hyödyntää autokauppojen tarjoukset. Itse ostin auton, jonka lainaosuus oli 12000e. Korko 1% ja koko 5 vuoden laina-ajalta vajaa 1000e.