Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko hankkia kangaspuut kerrostaloasuntoon?

Vierailija
06.03.2016 |

Mieli tekisi alkaa kutoa mattoja, mutta asun kerrostalossa. Aikamoista pauketta pitää, mutta kutoisin ainoastaan päivisin. Onko kielletty?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tuollakin tavalla kerjätä itselleen vaikeuksia.

Vierailija
2/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut ehkä ensin ostamaan kerrostalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hankkia. Laita pienet kokolattamaton palaset jalkojen alle, niin ei tule melua. 

Mulla on ollut, eikä kukaan koskaan valittanut. Tosin tein myös muita töitä, enkä aina mattoja, ja jotain poppanaahan ei paukuteta. 

Vierailija
4/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on alakerrassa jonkun yhdistyksen kerhotilat ja joka luojan aamu kesät talvet, arjet pyhät siellä paukuttaa nämä touhukkaat eläkeläiset poppanoitaan tai mts. Kamala ryske joka kuuluu neljänteen kerrokseen asti. En tiedä voiko näitä edes kieltää?

Vierailija
5/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä melua ja kolinaa tulee vaikka laittaisi lampaantaljan kangaspuidenjalkojen alle!

Vierailija
6/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostalohuoneistossa ja hankit sinne omaan käyttöön tulevia mattoja ym. varten kangaspuut ja käytät niitä päiväsaikaan, en oikein näe mikä sen "paukutuksen" voisi estää. 

Viimevuosikymmeninä rakennetut kerrostalot ovat surkeita äänen eristyksiltään. Hissit, naapurin puhelut, vessan vedot, hanan käytöt,  kaikki kuuluvat.

Jos teet mattoja kaupalliseen tarkoitukseen, silloin asuntosi ei ole oikea paikka, koska se on asuinhuoneisto ei liike- tai tuotantotila. Tuolloin on jo laki esteenä toiminnalle. Asunto on rekisteröitävä siihen tarkoitukseen kuin sitä käytetään. 

Vierailija
7/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa on alakerrassa jonkun yhdistyksen kerhotilat ja joka luojan aamu kesät talvet, arjet pyhät siellä paukuttaa nämä touhukkaat eläkeläiset poppanoitaan tai mts. Kamala ryske joka kuuluu neljänteen kerrokseen asti. En tiedä voiko näitä edes kieltää?

Se paukutus ja ryske kyllä taitaa olla joko sun korvien välissä tai sitten asut paperista tehdyssä talossa.

Ei neljänteen kerrokseen asti kuulu normitalossa kangaspuiden paukutus.

Toki kesäisin voi kuulua JOS ikkunat on auki sekä kerhotilassa että sinulla mutta ei muuten.

Ja ei, ei voi kieltää koska ne mummot tuskin paukuttaa 24/7 niitä mattoja...

Ap voi hyvin hankkia puut kotiin: puiden alle matto ja ja pehmusteet niihin kohtiin missä puu osuu puuhun. Ei kuulu meteliä...

Hanki elämä

Vierailija
8/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se paukutus ja ryske kyllä taitaa olla joko sun korvien välissä tai sitten asut paperista tehdyssä talossa.

Ei neljänteen kerrokseen asti kuulu normitalossa kangaspuiden paukutus.

Toki kesäisin voi kuulua JOS ikkunat on auki sekä kerhotilassa että sinulla mutta ei muuten.

Ja ei, ei voi kieltää koska ne mummot tuskin paukuttaa 24/7 niitä mattoja...

Hanki elämä!

Ap voi hyvin hankkia puut kotiin: puiden alle matto ja ja pehmusteet niihin kohtiin missä puu osuu puuhun. Ei kuulu meteliä...

Vierailija
9/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä voit tietää ettei pauke kuulu tänne minun neljännenkerroksenasuntoon sinun siellä jossain hevonkuusessa olevana? Istun parastaaikaa tässä tukevasti tuolillani ja pauke kuuluu. Aivan naurettava väite että kuuluisi vain omassa päässäni sillä olen keskustellut seinänaapureitteni kanssa ja sama juttu. Niin tietty jos heilläkin on sama häiriö pääkopassa, sinähän sen sieltä tiedät.

Vierailija
10/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 8 postanneelle: jospa tämän neljännessä kerroksessa asuvalla se elämä on juuri siellä missä nyt on ja tuo helvetillinen pauke estää sen oman elämän viettämisen, sillä joku elää omaa elämäänsä paukuttaen noilla puilla aamusta iltaan. Outoa vähättelemistä, samaan syyllistyvät tupakoitsiaja off topic.

Vierailija
11/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan vie niitä kerrostaloon. Kerran olen asunut kutojan naapurissa ja se oli aivan hirvittävää. Naapureilla ei yhtään kotirauhaa kun kudot. Mieti jos joku haluaa vaikka nukkua tai on sairas. Se helvetin jyske tunnista toiseen... Sitä ei peitä millään musiikilla tai korvatulpilla tms.

Vierailija
12/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen linjaus kaiken kerrostalossa tapahtuvan melun suhteen on, että hiljaisuusajan ulkopuolella saa kuulua, muttei työpäivän mittaa tai sitä pidempää aikaa. Tästä on musiikin soittamisen suhteen ennakkotapauksia olemassa, > 8 h useamman kerran viikossa ei ole ok, mutta 2-3 h vaikka joka ainoa päivä on ok. Toki jo ihan kohteliaisuudesta kannattaa itsekin miettiä mitä voi tehdä vähentääkseen melun ärsyttävyyttä, eli jotain pehmusteita ja akustiikkaa parantavia tekstiileitä. 

Vierailija
13/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä voit tietää ettei pauke kuulu tänne minun neljännenkerroksenasuntoon sinun siellä jossain hevonkuusessa olevana? Istun parastaaikaa tässä tukevasti tuolillani ja pauke kuuluu. Aivan naurettava väite että kuuluisi vain omassa päässäni sillä olen keskustellut seinänaapureitteni kanssa ja sama juttu. Niin tietty jos heilläkin on sama häiriö pääkopassa, sinähän sen sieltä tiedät.

Näissä nettikeskusteluissa on hämmästyttävän paljon niitä ihmisiä, joiden mielestä "ei sun naapurin möly sinua voi häiritä, kun ei mun naapurin möly kerran häiritse minua". Ei kannata kiistellä enää, kun huomaa, että keskustelukumppanin eväät eivät riitä.

Vierailija
14/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota. Toki sitä myydään esim Etrassa kumimattoja jotka estävät mattopuiden kolinan johtumisen rakenteisiin. Tosin se töms töms kyllä kuuluu.  Jos vain päiväsaikana kudot eikä naapurissasi asu yövuorossa käyvää niin ehkäpä. Sun pitää kysyä naapureiltasi.  Ikävää että haluaisit harrastaa hienoa perinteistä käsityötä etkä voisi sitä toteuttaa naapurien takia :(

Vierailija
15/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin mä asun toisessa kerroksessa ja ALApuolella on kerhohuone jossa on 5 kangaspuut. Ei kuulu meteli. Ainoastaan silloin kuuluu kun on minulla selä kerhohuoneella ikkunat yms auki. Joten oletan että asut paperitalossa

Toisekseen ne mummot on omien sanojesi mukaan siellä AAMULLA ei koko päivää. Tietty jos sun aamu kestää klo 6-19 niin aika hankalaa taitaa olla...

Ja edelleenkään EI voi kieltää niitä mummoja kutomasta....

Vierailija
16/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pam pam kirjoitti:

Tuota tuota. Toki sitä myydään esim Etrassa kumimattoja jotka estävät mattopuiden kolinan johtumisen rakenteisiin. Tosin se töms töms kyllä kuuluu.  Jos vain päiväsaikana kudot eikä naapurissasi asu yövuorossa käyvää niin ehkäpä. Sun pitää kysyä naapureiltasi.  Ikävää että haluaisit harrastaa hienoa perinteistä käsityötä etkä voisi sitä toteuttaa naapurien takia :(

Omakotitalo on hyvä vaihtoehto tässä tapauksessa tai joku kerhotila.

Vierailija
17/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatehuone, vuoraa ympäriinsä ja paukuta siellä, ei tule pölyäkään muualle :)

Vierailija
18/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin mä asun toisessa kerroksessa ja ALApuolella on kerhohuone jossa on 5 kangaspuut. Ei kuulu meteli. Ainoastaan silloin kuuluu kun on minulla selä kerhohuoneella ikkunat yms auki. Joten oletan että asut paperitalossa

Toisekseen ne mummot on omien sanojesi mukaan siellä AAMULLA ei koko päivää. Tietty jos sun aamu kestää klo 6-19 niin aika hankalaa taitaa olla...

Ja edelleenkään EI voi kieltää niitä mummoja kutomasta....

Sinä siis asut talossa, jossa pauke ei kuulu. Olepa siis onnellinen siitä. Sinulla ei kuitenkaan ole mitään syytä väittää, että muissa taloissa pauke ei kuuluisi.

Vierailija
19/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sinun asunnossasi siellä ei kuulu pauke ei voi minunkaan asunnossanitäällä kuulua. Tämä selvä, olin väärässä.

Vierailija
20/40 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oli meilläkin ja voi sitä pauketta ja jytinää, jota kesti puoli vuotta, kunnes joku kutsui ylimääräisen yhtiökokouksen koolle ja kaikki huusivat yhteen ääneen haittaavasta melusta. Päätös oli yksimielinen. Ääni oli kantautunut 7krs, vaikka kangaspuut olivat maantaso kerroksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän