Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua - siskoni sanelee vaatteeni juhlaan!

Vierailija
05.03.2016 |

Siskoni väittää, että mun pitää hankkia pitkä iltapuku sen väitöskaronkkaan! Mulla ei todellakaan ole sellaiselle mmitään käyttöä, joten en halua sellaista hankkiakaan. Miksei sisko voi juhlia niin kuin normaalit ihmiset, ärsyttää tummoinen tärkeily.

Oon aatellu, että menen koktailmekossa, mulla on yksi oikein hieno ja juhlava. Ei se kehtaa mua ulos heittää, vaikka varmaan sitä harmittaa kun mä olen sitä hotimpi!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
2/9 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, ei ne karonkat nykyään ole enää niin pilkulleen, riippuu tosin tiedekunnasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen mekko, joka voi lyhentää tilaisuuden jälkeen.

Vierailija
4/9 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa mikä pukukoodi karonkassa on. Muistaakseni just iltapuku, ei cocktail, vaikka olisi miten juhlava. Ps. Iltapukuja voi vuokrata tai ostaa käytettynä

PPS. Suurimmalle osalle tulee elämässä tilanteita, jotka tarttee iltapuvun.

Vierailija
5/9 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni menee naimisiin. Mulla ei ole muuta juhlamekkoa kuin oma hääpuku, ajattelin laittaa sen. Ei mulla oo toiselle käyttöä, kun tätäkin on vain kerran pidetty. Eihän se voi mua uloskaan heittää?

Vierailija
6/9 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitöskaronkka on edelleen yksi niistä perinteisimmistä etiketin mukaisista juhlista, Englannin kuningattaren kruunajaisten jälkeen, joissakin paikoissa mutta ei sentään kaikissa. Ehkä Rovaniemen kasvatustieteellisen karonkka ei ole aivan yhtä muodollinen kuin Turun filosofisen tiedekunnan karonkka. Jos menet lyhyessä cocktail-puvussa, annat itsestäsi sellaisen vaikutelman, että olet väärässä paikassa etkä kuulu joukkoon.

Kyse ei nyt ole vain siskostasi ja siitä, että hän määräilee jotain vaan oikeasti vähän samasta asiasta kuin että lentoemäntä ei voi mennä töihin napapaidassa ja farkuissa.

Vierailija
7/9 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki eivät tarvitse elämänsä aikana iltapukua,mutta voihan sellaisen vuokrata,jos etiketti vaatii pitkää iltapukua.Minä omistin vuosikaudet pitkälle polven yli peittävänmustan juhlapuvun,käytin tansseissa ja teatterissa sekä hautajaisissa.Sen puvun kaksoiskappaleella oli menty linnan juhliin,ei ollut pitkä.

Vierailija
8/9 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitähän se sinun siskosi ihan varmasti jännittääkin että onks joku siis mua hotimpi mun väitöstilaisuudes, siis ou mai gaad hashtag!!1! 

Taitaa se nyt vaan olla parempi että arvon pississisko jättää kokonaan menemättä. 

Vierailija
9/9 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt muutaman kerran ystävän karonkkaan  vieraaksi. Ensinnäkin tilaisuus on niin juhlava, että olisi hävettänyt mennä jossain muussa kuin iltapuvussa. Toiseksi tiedän, että akateemisille tutkijaihmisille tuo päivä pääsee top kolmoseen lasten saamisen ja häiden joukossa, sillä se on oikeasti suuri saavutus uralla. Kutsussa on pukukoodi ja sitä tulee kutsutun noudattaa. Ylipäätään kaikkiin tilaisuuksiin pukeutumalla tilaisuuden vaatimalla tavalla osoitat kunnioitusta toisen juhlaa kohtaan ja lisäksi annat itsestäsi fiksun kuvan. Jos menet coctail-mekossa juhlaan, jossa pukukoodi on iltapuku, osoitat sisarellesi ja muille vieraille, että et kunnioita juhlan aihetta tai juhlittavaa sekä sivulauseessa myös kerrot olevasi vähän moukkamainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän