Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deitille kokkaaminen, HELP!

Vierailija
05.03.2016 |

Mokasin, taas! Deitti tulee tunnin kuluttua ja kämpässä haisee kärynneet kermaperunat! :((

Mulla olisi vielä perunoita jäljellä, miten tekisin näistä esimerkiksi lohkoperunat jotka vie kielen mennessään? En ole tehnyt vuosiin lohkoperunoita, kertokaa joku takuuvarmasti hyvä resepti? Olisi perunoita, ruokakermaa, mausteita, hiukan aurajuustoa jääkaapissa. Miten saan lohkoperunat rapeiksi pinnasta mutta niin että ovat kypsiä sisältä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan veneperunoita. Pesen perunat hyvin ja lohkon ne veneiksi. Kulhossa öljyn ja grillimausteen seoksessa marinoin ja paistan uunissa kypsiksi.

Vierailija
2/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyä vain hieman, itse laitan pullasudilla jottei tule liikaa. Liika öljy tekee vetisiksi. Suolaa ja pippuria pintaan, rosmariini on yks hyvä klassikko lohkoperunoille! Uuni hieman alle 200 asteeseen, 180 suurinpiirtein. Ihan reilusti aikaa kelloon, puolesta tunnista tuntiin, riippuu lohkojen koosta. Maistaminen on paras tapa tietää milloin ovat valmiita. Jos eivät tunnu ottavan väriä tai eivät ole rapeita niin hetkeksi (n. 5 min) uuni kuumemmalle, 200 tai 225.

Mausteita voi improvisoida ja googlettaa vinkkejä. Riippuu ihan siitä minkä lisukkeeksi tulee, mutta suola ja pippuri on pomminvarmoja vaihtoehtoja. Ruokakermasta ja aurajuustosta sais varmaan jonkun hyvän dipin, siihen en valitettavasti tiedä ohjetta :) Mitä on muuta tarjolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veneet on sen verran kapeita, että kypsyvät 225 asteessa noin 15 minuuttia. Eikä niitä ole tarkoitus uittaa öljyssä vaan kastella pinnalta. :) 2

Vierailija
4/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ohjeita, kiitti! 

Yritän noilla saada jotain aikaan. Kuorinko perunat ennen "veneperunointia" vai kuorineen hyvin pestynä? 

Mulla olisi naudanpihvit tuolla odottamassa ja lisäksi vielä vihersalaattia+fetaa.

Jälkkäriksi pannacottaa (jos on hyytynyt kaapissa) ja sitten myöhemmin hiukan juustoja ja viiniä.

Joku auradippi olisi muuten huikean hyvä! Löytäisiköhän google jotain ohjetta...

ap

Vierailija
5/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuori perunoita. Pese vaan hyvin. Itse laitan kulhoon öljyä, suolaa, pippuria, paprika-, valkosipuli- ja sipulijauhetta joskus vähän grilli- tai perunamaustetta jos on. Pyörittelen pestyt ja pilkotut perunat mausteöljyssä ja valutan isoimmat öljyt pois. Sit vaan pellille ja uuniin 200 asteeseen n. puoleksi tunniksi. Kokeilemalla selviää kun on kypsiä.

Kuulostaa hyvältä ruuat. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi