Mitä 1,5 vuotiaalle aamupalaksi/iltapalaksi?
Mitä muiden pienet syövät aamu- ja iltapalaksi? Meillä syödään pari palaa banaania sekä söisi kilokaupalla juustoa jos saisi. Ei kelpaa puuro, leipä, kasvikset, hedelmät, rahkat, jogurtit yms. Ruokaa syö muuten hyvin. Lapsi vaikuttaa aamupäivän nälkäiseltä kun syö niin vähän joten vinkkejä kaipaan!
Kommentit (17)
Kokeilepa kuinka paljon sitä juustoa oikeastaan pystyy syömään. Ei mikään ihme, jos lapsella on nälkä kun pelkkää sokeria annat.
No eihän tossa ole enää oikein muuta jos puurot, leivät, jugut, hedelmät, kasvikset ei kelpaa :D Anna elää banaanin kanssa. Kyllä nuo muutkin rupeaa sitten jossain vaiheessa kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa kuinka paljon sitä juustoa oikeastaan pystyy syömään. Ei mikään ihme, jos lapsella on nälkä kun pelkkää sokeria annat.
Juu, kaikki on maailmassa pelkkää sokeria paitsi juusto. Mä kyllä pistän paremmaksi, juustokin on pelkkää sokeria kun se pääsee aivoihin!
Jos hän syö muuten hyvin, eli ruokaa? Anna ihan normaalia ruokaa illalla tai varsinkin aamupalaksi. Meillä ainakin menee ruoka paremmin kuin välipalat. Puurot menee myös, mutta ne ei pidä lapsen nälkää aamuisin.
Maissinaksuja,valmista hedelmäsalaattia jossa pehmeitä hedelmäpaloja,leipäpalasia,muroja,leipäjuustoa,kananmunan valkuaista (keltuaista ei kannat antaa kun saavat sillä aikaiseksi kamalan sotkun) kaikkee pehmeää tarjotaan meillä jotka pystyy itse sormin napsimaan..pienet sievät leipäpalat menee mutta haukkaamaan ei oikein malteta ruveta..syön itse kuoret ja annan pelkän pehmeän sisälmyksen..
Tällästä tää on,joskus maistaa joskus ei mut kyllä ne kaikki ihmisen mittoihin kasvaa!
Toivottavasti näistä joku maittaa,meillä maittaa..
Kun tosiaan laittaa kaikkea pieninä paloina lautaselle tai tarjottimelle niin siitä on kiva napsia..
Kiitos vinkeistä!
Ulkoillaan joka aamupäivä 1-1,5h pihalla joten energiaa olisi hyvä olla. Varmasti sokeriset herkut maistuisi, mutta niitä en halua antaa kuin harvoin.
Voileipä vois maistua paremmin jos teet leivän ja leikkaat esim jollain kivalla piparkakkumuotilla sen kivan muotoiseksi. Syöt ite vaikka ne reunat sitten. :)
Noihin muihin en oikeen osaa vinkkejä antaa. Voihan se olla että puurot ja muut alkaa sit maistumaan myöhemmin joskus. Meillä kans toi maistuvuus on ollu sellasta vaiheista. Joskus vetävät puuroa joka aamu kuukauden verran, sit ei yhtäkkiä kelpaakaan. Vaihtelen sit välillä et mitä on tarjolla. Tosin meidän nuorimmainenkin jo kohta 3-v. Välillä on kausia jolloin tuntuu ettei noi (tai joku noista) syö melkeen mitään.. sit taas välillä ne haluaa ruokaa jatkuvasti ja kaikki uppoaa. Kummallisia otuksia.. :)
Puuroa marjoilla/omenaraasteella, banaanipannaria ja marjoja, leipää, juustoa ja kurkkua, paistettua kananmunaa ja paahtista, naksuja...
Vierailija kirjoitti:
Mitä muiden pienet syövät aamu- ja iltapalaksi? Meillä syödään pari palaa banaania sekä söisi kilokaupalla juustoa jos saisi. Ei kelpaa puuro, leipä, kasvikset, hedelmät, rahkat, jogurtit yms. Ruokaa syö muuten hyvin. Lapsi vaikuttaa aamupäivän nälkäiseltä kun syö niin vähän joten vinkkejä kaipaan!
Mitä itse syöt?
Raejuustoa ajattelin ehdottaa noiden edellämainittujen lisäksi, jos kerran juustosta tykkää. Vai maistuisiko munakas tai munakokkeli?
Meillä on syöty yli 2-vuotiaaksi pelkkää puuroa iltapalalla. Isommatkin pyytävät sitä vielä silloin tällöin iltapalaksi, vaikka syövätkin sitä myös aamupalaksi joka ikinen aamu. Joko mulla on tosi omituiset lapset tai sitten mä olen hiton hyvä puuronkeittäjä. ;D
No jos ei syö niin ei syö. Annat aamupalaa josta syö sen verran kun syö, seuraavan ruuan annat ajallaan. Kyllä se alkaa syömään jos on nälkä...
Juusto kovettaa vatsaa. Ja puuro puolestaan pitää ulosteen pehmeänä. Jos lapsi ei syö puuroa ja juustoa senkin edestä kohta lapsella on kova vatsa.
Puuroa ovat kaikki meidän lapset syöneet,kun on opeteltu se heti alussa.Eli siitä asti,kun viljojabon saanut alkaa syödä on puurot tehty aamuin illoin ja sekaan laitettu makeaa piltti/hilloa/luumusosetta ja satunnaisesti kaakaojauhetta,jos on ollut kausia,että meinaa puuron syönti tökkiä.
Munavoita, pitää nälkää ja on terveellistä.
Olet tehnyt lapsen, mutta et tiedä miten sitä ruokitaan.