Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkä matka töihin ok?

Emmy
29.02.2016 |

Kaipaisin siis mielipiteitä. Tilanne tämä: Työpaikat miehen kans Helsingissä, mutta nää asuntojen hinnat kyrpii. Ollaan katseltu uusia asuntoja jopa Hämeenlinnasta asti. Auto löytyy. Joten kysymys kuuluu? Kuinka pitkän matkan sinä suostuisit ajallisesti kulkemaan töihin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti olisi ihan ehdoton maksimi näin perheellisenä.

Vierailija
2/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla tunti/suunta on ihan tavallinen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä voittaa asumiskuluissa. Häviää työmatkakuluissa, paitsi joojo, verottaja maksaa jotain takaisin, ja leikkaa niitä koko ajan.

Vierailija
4/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h per suunta.

Vierailija
5/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnasta en kyllä kulkisi Helsinkiin. Mites joku Hyvinkää, Järvenpää, Mäntsälä?

Vierailija
6/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista tuntia suuntaansa ovelta-ovelle. Sellaista matkaa olen kulkenut monta vuotta. Mieluiten julkisilla, koska silloin voi tehdä matkallakin töitä.

Vierailija
7/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 min ihan maksimissaan. Helsingissä 30 min on aika normaali mielestäni, sellainen itsellänikin on.

Vierailija
8/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensin 4 minuuttia kävelyä, sitten tunti junassa ja lopuksi 5 minuuttia kävelyä. Onhan se pitkä ja onhan se kallis, mutta kestän sen siitä ilosta että voin asua tilavassa kodissa, jonka hinta oli sama kuin pienen kerrostaloluukun Helsingissä.

Vierailija
9/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli tuntikin on OK jos matkustusajan voi käyttää hyödyllisesti. Jos joutuu ajamaan itse autoa niin silloin max tunti.

Vierailija
10/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Hämeenlinna-Helsinki-työmatkan kesto ja rasittavuus riippuvat oleellisesti siitä, missä päin kaupunkia koti ja työpaikka ovat. Jos molemmat ovat rautatieaseman tuntumassa, matka ei ole kovin paha.

Vierailija
11/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli tunnin matka alkaa mielestäni olla jo liian pitkä. Tosin se vaikuttaa voiko matka-ajan käyttää hyödyllisesti. Itse kärsin bussissa matkapahoinvoinnista joten jo alle tunnin bussimatka olisi melko tuskallinen enkä ainakaan saisi töitä tehtyä sen aikana. Junassa tilanne olisi eri.

Vierailija
12/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Auto tosiaan olisi käytössä, ja meillä miehen kanssa suurin osa työvuoroista samaan aikaan, joten yhdellä autolla pärjättäis. Työpaikat on muutaman minuutin metromatkan päässä asemalta, joten sekään ei ongelmaksi koituisi. Toki jotain muutakin "lähellä" olevaa asuinpaikkaa saa suositella. Vaatimuksena tosin ihan ok. ruokakauppatarjonta, ja Helsinkiä edullisempi vuokrataso.

Vierailija
13/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppatarjonta, no ihan samat tarjonnat löytyy hyvinkäältä ja riihimäeltä. Hämeenlinnassa voi olla jopa huonommat kuin hyvinkäällä.

Vierailija
14/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsimässä uutta työpaikkaa (olen työllinen). Löytyi muuten hyvä, mutta työmatkaa tunti ja sekin pikkuteitä körötellen. Talvisin tunti tuskin edes riittäisi, en hakenut. 

Vierailija
15/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin olen kulkenut yhteensuuntaan perheettömänä.

Perheellisenä puoli tuntia on maksimi ja nyt keski-ikäisenä sitä on tullut niin mukavuudenhaluiseksi etten tuollaista tuntia lähtisi enää pimeässä loskassa ajamaan.

Vierailija
16/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, ehkä 40 km.

Vierailija
17/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli edellisessä työpaikassa tunti suuntaansa, mutta enää en suostu tuollaiseen. Ihan hirveää, kun töissä meni usein yliajalle (9h ihan tavallista, työaika sopparissa 7h45min) ja siihen päälle 2h työmatkaa. Omaa aikaa jäi 5-6h päivässä nukkumisen lisäksi. Koira piti antaa pois, koska eihän sitä 11h päiviä voinut yksin pitää. 

Ehkä sopii jollekin, jos vaikka tykkää lueskella junassa tms. eikä ole kummempia sitoumuksia tai puolison kanssa voi venkslata lasten viemisiä ja hakemisia niin, että hoitopäivät eivät käy ihan mahdottomiksi. Minulle ei sovi, joten olen valinnut vuokralla asumisen - voin muuttaa melko nopeastikin, jos vaikka pitää siirtyä toiseen kaupunkiin töihin. Muutin myös pk-seudulta pois lyhyempien työmatkojen perässä. Nyt kuljen n. 10min suuntaansa pyörällä ja olen tosi tyytyväinen. Palkka on melkein pari tonnia huonompi kuin tuossa pitkän työmatkan hommassa, mutta ei haittaa, vapaa-aika on korvaamatonta. 

Vierailija
18/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppatarjonta, no ihan samat tarjonnat löytyy hyvinkäältä ja riihimäeltä. Hämeenlinnassa voi olla jopa huonommat kuin hyvinkäällä.

Hyvinkääläisenä vahvistan tämän. Yhtään syytä lähteä Hämeenlinnaan ostoksille en keksi. Jos ei Hyvinkää riitä, niin kauppamatkan kohteena on sitten Tampere tai Helsinki. Molempiin johtaa nopea tie ja nopea rautatie.

Vierailija
19/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tällä hetkellä reilu kaksi tunti/suunta. Kuljen omalla autolla, julkisilla veisi  suuntaansa  ainakin tunnin verran kauemmin, ja sitä en enää jaksaisi. Onneksi edessä muutto lähemmäs työpaikkaa, enää ei tarvitse jaksaa kuin reilu puoli vuotta :)

Vierailija
20/21 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa elämääni kuljin päivittäin työmatkaa toiselle puolelle maailmaa. Ylitin siis nollameridiaanin, kun asuin itäisellä ja työskentelin läntisellä pallonpuoliskolla. Junamatka kesti 25 minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä