Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein ekaa kertaa liha-perunasoselaatikkoa ja se oli hyvää! Miksi ihmiset ostavat eineksiä?

Vierailija
27.02.2016 |

Niin ja oli tosi helppoa. En tiedä miksen ole ennen tätä ruokaa tehnyt. Joskus vuosia sitten olen ostanut sitä Saarioisten laatikkoa. Teen useimmat ruuat aina itse, koska einekset on ällöjä. Ymmärrän maksalaatikon ostamisen koska sen tekemiseen vissiin menee paljon aikaa? Itse en syö ollenkaan maksalaatikkoa. Ostatteko te valmislaatikkoa vai teettekö itse? Mitä eineksiä ostatte? Kuinka usein?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika WT. Xeniakin kutsuu samaa ruokaa nimellä Shepherd's Pie, joka on paljon tyylitietoisempaa.

Vierailija
2/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan täytyis tietää kuka tää Xenia on? Joku "blogaaja" tietenkin...

t. ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tota muusilaatikkoa osta valmiina. Maksalaatikkoa voin tarjouksesta ostaa, tykkään enkä halua tehdä itse. Makaronilaatikkoa en osta enkä tee enkä syö.

Vierailija
4/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tietää reseptin miten saada mahdollisimman samanmakuista lihaperunasoselaatikkoa kuin se saarioisen. Osaa tehdä itsekin hyvää, mutta ei ole yhtään samanmakuista kuin saarioinen. Ostan sitä todella harvoin mutta tykkään siitä. Samoin maksalaatikosta silloin tällöin.

Vierailija
5/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt, jos kerran et itsekään ole ennen tehnyt kyseistä ruokaa? Etkö pysty omien kokemuksiesi kautta käsittämään, miksi joku ostaa eineksiä? Tuliko sinulle tarve ylentää itsesi?

Vierailija
6/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aika on rahaa, ei ole aikaa eikä mielenkiintoa alkaa väsäämään mitään. Mielummin maksan vaikka 10 kertaa enemmän ja ostan saarioisten laatikon ja lämmitän sen mikrossa minuutissa.

Vierailija
7/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan just tota. Mutta teen myös shepherd's pie'ta. On muuten ihan eri ruoka, shepherd's piessa on aika lailla kaikenlaisia mausteita ja perinteisesti myös muoto on eri, liha pohjalla ja perunamuussi (jossa myös maustetta) ladottu päälle  (se perinteinen englantilainen siis, en tiedä jos siitäkin on väännetty variaatioita.)

Lihaperunasoselaatikko on vaan niin nopea, mutta mielestäni mukava eines. Juuri sellaisena hätävarana, kun ei olekaan aikaa keitellä perunoita ja muussata niitä. 

Vierailija
8/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme laittaa itse ruokaa.

Käyn aina ravintolassa syömässä, ammattilainen osaa hommansa.

Vierailija
9/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään eineksiä kuin poikkeustapauksessa, esim. sairaana jolloin ei jaksa tehdä itse ruokaa eikä pakkasessa satu olemaan mitään. Einekset/valmisruuat sisältävät runsaasti lisäaineita, ovat pahanmakuisia ja lihottavat. Kun tietää esim. Saarioisten valmisruokien valmistusprosessin, ei tee todella mieli syödä niitä.

Lapsille en ainakaan syöttäisi teollisuusruokia ja tuhoaisi heidän elimistöään varhaisessa vaiheessa ja aiheuttaisi allergioita lisäaineilla.

Vierailija
10/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toi on ruoka, jota en enää tee koskaan itse. Se on niitä aivan käsiin levinneen päivän pelastuksia ja onneksi se pinaattilettujen ohessa ainoa, joka eineksistä kelpaa. Eli sikamaisessa kiireessä ostan lihaperunasoselaatikkoa ja se maistuu. Pidän sitä aikamoisena mössöruokana, joka on tarkoitettu ainoastaan kiireessä lämmitetäväksi. Ja olen tehnyt sitä aikanaan myös itse. Maku parempi, mutta mössö mikä mössö. Meillä kiirepäivien pelastus eineksenä.

Vierailija
11/11 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkimme tekevät ruokamme ravitsemusterapeutin ohjauksella.

Syön ateriani salissa jumalaisen komean mieheni kanssa, tietenkin liikuntaharrastusteni lomassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan