Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YHESSÄ UNIDOKUMENTISSA OLI, ETTÄ IHMINEN ALKAA NÄHDÄ UNTA VASTA KUN ON NUKKUNUT PUOLITUNTIA. MIKSI ITSE ALAN VÄLILLÄ NÄHDÄ UNTA ENNEN KUIN KUNNOLLA KERKEÄN EDES NUKAHTAA?

Vierailija
26.02.2016 |

Saatan välillä unen takia säpsähtää hereille.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvain, sori :(

Vierailija
2/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO OHHOH ONPA KUMMALLISTA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy usein niin että kun meen päiväunille, näen "kevyttä unta". Säpsähtelen välillä lihasten nykimiseen ja luulen ajattelevani ja makaavani, mutta kun herään, tajuan että olen kyllä ollut unessa/mielikuvitukseni parissa.

Vierailija
4/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet tosiaan nukahtanut jo, mutta herätessäsi luulet, ettet ole kunnolla kerennyt edes nukahtamaan.

Vierailija
5/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA HUUTAMINEN, niin saa muutkin nukuttua

Vierailija
6/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olet tosiaan nukahtanut jo, mutta herätessäsi luulet, ettet ole kunnolla kerennyt edes nukahtamaan.

Oon kyllä välillä katsonut kelloa että aikaa kulunnut edellisestä hetkestä( kun hereillä vielä katsoin) jotain korkeintaa 10 min

.

Ap

Vierailija
7/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivokasvain, sori :(

Tarkoitit kai hiiva veressä.

Vierailija
8/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossakin yksilöllinen erokin. Ja todellakin nukahtaessa ja unessa ajan hahmottaminen häiriintyy.

ÄLÄKÄ HUUDA!

Vierailija
9/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat joko unessa tai hereillä, "puoliunessa" ei varsinaisesti voi olla. Unen eri vaiheet on sitten asia erikseen. Niitä en nyt muista, googlettamalla varmaan löytyy.

Vierailija
10/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös saatan nähdä sellaisia ihan lyhyitä unipätkiä, jos nukahdan vaikka puoleksi minuutiksi. Näin on tapahtunut esimeriksi kesken luennon tai bussissa, ja kun olen katsonut kelloa niin se on mennyt korkeintaan minuutin eteenpäin. En sitten tiedä onko minulla joku unihäiriö, kun alan nähdä unia jo kevyessäkin unessa.

Vierailija
11/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nukahdan yleensä aina suoraan unta näkemään, näen 5-20 unta yössä ja heräilen about saman verran.

Unet on aina värillisiä+ääni/kosketus jne läsnä.

Jos nukahtelen esim luennoilla niin näen aina samalla unia ja opettajan puheet voi sekoittua uneen jännästi.

Aamuisin olen ns vitun väsynyt aina, en ole herännyt virkeänä/levänneenä kuin pari kertaa elämässä. Myös päivisin väsyttää ja iltaa kohden jonkin verran piristyy. Kirjaimellisesti olen ennen nukkumaan menoa virkeämpi kuin herätessä.

Lääkärissä olen ravannut 7v silloin tällöin eikä edes ole unitutkimukseen päässyt, kofeiini ym jutut on kunnossa.

Lääkärin sanoin: jotkut vaan nukkuu huonommin

Ehkä vaan näen liikaa unia.

Olen myös herkkäuninen, en voi nukahtaa jos esim kello tikittää huoneessa tai yhtään mitään ylimääräistä kuuluu kuten tuuletin/naapurien töminät ym.

Vierailija
12/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen samantien, sekunnissa unia. Koska ne tulevat niin nopeasti, se on hieman pelottavaakin kun torkahtaa esim. bussissa ja "näkee harhoja". Matkustaessa nukun aina ja näen heti unia.

Nukun helposti ja hyvin.

Vierailija
13/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen samantien, sekunnissa unia. Koska ne tulevat niin nopeasti, se on hieman pelottavaakin kun torkahtaa esim. bussissa ja "näkee harhoja". Matkustaessa nukun aina ja näen heti unia.

Nukun helposti ja hyvin.

Muistatko näitä lyhyitä unia jälkeenpäin? Mä näen myös tollasia ja juuri ennen heräämistä kaikki on ihan selkeää, mutta kun kunnolla herää en muista mitään.

Vierailija
14/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy usein niin että kun meen päiväunille, näen "kevyttä unta". Säpsähtelen välillä lihasten nykimiseen ja luulen ajattelevani ja makaavani, mutta kun herään, tajuan että olen kyllä ollut unessa/mielikuvitukseni parissa.

Muistatko näitä lyhyitä unia jälkeenpäin? Mä näen myös tollasia ja juuri ennen heräämistä kaikki on ihan selkeää, mutta kun kunnolla herää en muista mitään.

Vierailija
15/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni joskus artikkelin (Hesarista?), josta jäi mieleen yksi lause: Jos näkee unta heti nukahtamisen jälkeen niin silloin pitää huolestua. Toi on jäänyt vaivaamaan, koska todellakin näen unia heti, välillä jopa osittain hereillä ollessani. Päähäni vain yhtäkkiä virtaa ajatuksia ja kuvia niin kuin unessa, mutten kuitenkaa vielä nuku, vaikea selittää... Olen välillä nähnyt valveuniakin esim. hämähäkkejä sängyllä, mutta se nyt on asia erikseen. Mutta miksi se on niin huolestuttavaa, mikä mussa on vikana?

Vierailija
16/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas usein jatkan illalla siitä mihin viimeyönä jäin. Juuri ennen nukahtamista tajuan että aha, tää oli tää juttu! Uni jatkuu siitä mihin jäi. Melkein kuin katsoisi leffatallennetta. Mainoskatkotkin löytyy (syväuni).

Vierailija
17/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA SINÄ OLET HUOMATTAVASTI KAIKKIA MUITA PAREMPI IHMINEN JOKA YLITTÄÄ KAIKEN TIEDETYN RAJAT JA SINUN PITÄISI OLLA AV:N JOHTOHAHMO JONKA OPPEJA MUUT SEURAAVAT.

tämähän sinä halusit kuulla?

Vierailija
18/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut joskus nähtyä hereillä ollessakin..

Vierailija
19/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta ainakin mulle uusi tieto - jos tuo nyt pitää paikkansa:

"3. Alla drömmer.

Har du hört någon säga, eller brukar du själv säga, att den aldrig drömmer? Alla drömmer (utom de som lider av allvarlig psykisk störning). Så om du tror att du aldrig drömmer, så har du bara glömt dina drömmar."

http://www.amelia.se/artiklar/15-intressanta-fakta-om-drommar/

Vierailija
20/20 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaahan tuon aamulla torkuttaessa. Torkku on iPhonen oletus 9 minuuttia ja siinä välissä ehtii usein nähdä tapahtumarikkaita ja pitkiä unia, jotka muistan heräämisen jälkeen. Iltaisin mies puhuu unissaan ennen kuin edes tajuaa nukahtaneensa ja näen unta pientenkin torkahdusten aikana.