Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä määrittää "ikäistään kypsemmän" ?

Vierailija
25.02.2016 |

Mikä teidän mielestä määrittää sen, jos joku on ikäistään kypsempi? ja puhutaan nyt siis aikuisista ihmisistä.

Esim.joku tietty luonteenpiirre/ajatusmaailma

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut käsite, jota viljelevät ihan oikeasti vanhat miehet, jotka kuvittelevat olevansa ikäisiään nuorempia 😈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikuisista ihmisistä enää puhuta "ikäistään kypsempänä"? Joko on kypsä tai sitten yleensä aikuisista puhutaan lapsellisena, jos ei ole. Toki tiettyä kypsymistä tapahtuu läpi elämän, mutta onhan sille ihan selitys, että 30-vuotias ja 60-vuotias pärjäävät yhdessä työpareina, koska molemmat aikuisia.

Vierailija
4/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäistään kypsempi on vaan kehu nuorelle bimbolle joka seurustelee itseään vanhemman miehen kanssa ja pitää oman ikäisiä poikia niiiin lapsellisina :)

Vierailija
5/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäistään kypsempi nimitystä voi minusta käyttää vain kaikkein nuorimmista aikuisista eli reilusti alle 25-vuotiaista.

Sen jälkeen on vain suuri joukko "normaaleja" aikuisia ja pieni, mutta huomiota herättävä joukko ikäistään epäkypsempiä lapsiaikuisia (joiden tempauksista syntyy tänne päivittäin moooooonen monta avautumisketjua). 

Vierailija
6/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ikäistään kypsempi nelikymppinen olis jo toinen jalka haudassa...

Vierailija
7/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäistään kypsempi on vaan kehu nuorelle bimbolle joka seurustelee itseään vanhemman miehen kanssa ja pitää oman ikäisiä poikia niiiin lapsellisina :)

No mulla on tässä taas se, että kuulen välillä ihmisiltä olevani lapsellinen vaikka olen jo 30.v ja kuulemma ystäväni ovat "ikäistään kypsempiä"

Enkä ymmärrä tätä yhtään olen kaikille mukava,tulen muitten kanssa toimeen,en tee yleensä mitään typerää,hoidan hommat ajoissa ja osaan ajatella myös muita, enkä pelkästään itseäni.

-Ap

Vierailija
8/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on tässä taas se, että kuulen välillä ihmisiltä olevani lapsellinen vaikka olen jo 30.v ja kuulemma ystäväni ovat "ikäistään kypsempiä"

Enkä ymmärrä tätä yhtään olen kaikille mukava,tulen muitten kanssa toimeen,en tee yleensä mitään typerää,hoidan hommat ajoissa ja osaan ajatella myös muita, enkä pelkästään itseäni.

-Ap

Ohhoh, onpa ikävästi sanottu. Mitä sillä "lapsellisuudella" tarkoitetaan, tarkoitetaanko nuoren oloista, vai esimerkiksi mustavalkoista maailmankatsomusta ja kyvyttömyyttä asettua toisten asemaan?

Jos sinä olet sinkku, ja ystäväsi ovat juuri menneet naimisiin ja saaneet lapsen ja ottaneet asuntolainan, niin he elävät tietyllä lailla kusipäistä aikaa elämässään. Ollaan niin kybällä aikuisia, ollaan ihan äitejä ja on tää omistusasunto ja hyvänen aika että ollaan kypsiä ja melko lailla täynnä itseään ja omaa erinomaisuuttaan, kun on osattu elää oikein. Siitä noin viiden vuoden päästä alkaa yksi jos toinenkin kulissi kaatumaan ja ihmiset alkavat laskeutua sieltä yläilmoista takaisin tavalliseksi kuolevaiseksi, mikä on virkistävää ja oikein tervettä kehitystä. Että jos tää on tilanne niin aika auttaa, sitä odotellessa. :D

Vierailija
9/9 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä tavalla ikäisiään kypsempi, että pystyy asettumaan (oman elämän kokemuksen ja 'luontaisen vanhuuden piirteen vuoksi') vaikkapa itseään yli 20v.vanhemman ihmisen asemaan.

Ja kummatkin osapuolet ymmärtävät toisiaan äärimmäisen hyvin.

Toki se myös vaikuttaa ,että tulee hyvin toimeen siis ihan luonteet sopivat yhteen ja näin. Juttu luistaa luontojaan, eikä tarvitse väkisin keksiä sitä jutun juurta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi