Miksi instagramissa ei seurata vastavuoroisesti?
Mistä johtuu, että henkilöt joita seuraan instagramissa, eivät seuraa minua? Kyseessä siis tuttuja ihmisiä ja kavereita! Kaikkien kohdalla ei näin tietenkään ole, mutta muutamien...Mielestäni se on outoa. Jos minun kaveri tai tuttu alkaa seurata minua, niin jo kohteliaisuussyistä alan seurata häntä myös.
En tiedä olenko se vain minä, vai tapahtuuko tätä yleisestikin. Ehkä postaan niin tylsiä kuvia, että ketään ei kiinnosta...
Kommentit (26)
Eiväthän he tiedä millaisia kuvia postaan, ennenkuin alkavat seurata minua :/ Tilini on siis yksityinen..
Oispa munki isoin murhe se et kuka seuraa mua instassa
juissi kirjoitti:
Tää on niin nykyaikaa.
:D
Jep tiedän, first world problems. Kunhan ihmettelin.
ap
diladii kirjoitti:
No voi hyvä tavaton. Eikai se nyt munkaan suurin murhe ole :D Kunhan ihmettelin vaan.
ap
diladii kirjoitti:
Kenen isoin murhe se muka on? Ei aloituksessa ollut mitään sellaiseen viittaavaa.
No esimerkiksi minä en ole seurannut takaisin sellaisia ihmisiä, jotka tiedän kyllä mutta joiden kanssa en ole koskaan tekemisissä. Tällaisia ovat serkku, veljen naisystävä ja entinen kämppis. Samoin jättäisin jonkun tutun/kaverin tilin seuraamatta, jos ei vaan kiinnostaisi tms. Ehkä nämä, jotka ovat jättäneet seuraamatta takaisin kokevat, etteivät ole niin läheisiä kanssasi. :/
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän he tiedä millaisia kuvia postaan, ennenkuin alkavat seurata minua :/ Tilini on siis yksityinen..
Moni ajattelee, ettei yksityistä tiliä kannata/voi/kehtaa seurata ilman erillistä kutsua.. ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa niitä ei kiinnosta ostaa sikaa säkissä?
Koska loukkaannut siitä, ettei sinun Instagramia seurata, varmaan loukkaantuisit siitäkin, jos joku lakkaisi seuraamasta.
Tyypithän voivat julkaista niin erilaisia kuvia. Jos minä vaikka laittaisin kuvia lemmikkieläimestä, ja minua alkaisi seurata henkilö, jolla itsellään on vastaava lemmikki, mutta joka laittaisi nettiin kuvia lähinnä omasta naamastaan, niin en koe, että minulla olisi velvollisuus seurata hänen tiliään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ajattelee, ettei yksityistä tiliä kannata/voi/kehtaa seurata ilman erillistä kutsua.. ihan totta.
Ohhoh! No eikö se ole kutsu itsessään, jos alkaa seurata ko tyyppiä?
Oon ihmetelly samaa ja ajattelen et jos johtuu osittain siitä, että joillekin on imago-kysymys se, että itsellään on (paljon) enemmän seuraajia kuin seurattuja. Se kertoo suosiosta. Muuta selitystä en keksi. Tiedän ihmisiä, joiden välejä on koetellut kovastikin tämä asia, mut itse en jaksa niin kovin häiriintyä. Jännä ilmiö kuitenkin tämä seuraamiskäyttäytyminen.
Mä en ymmärrä yksityisiä tilejä, jos halutaan seuraajia.
Mun tiliä voi saman tien alkaa seuraamaan, yksityiseen pitää anoa lupa. Ja typerää alkaa seuraamaan tiliä, josta ei tiedä yhtään minkälaisia kuvia siinä on.
Kyllä mulla on seuraajia. Uppo oudot ihmiset ympäri maailmaa alkaa seurata mun tiliä. Ja mä seuraan niitä, joilla on hyviä ja kiinnostavia kuvia. Yksityistilejä en seuraa koska haluan heti nähdä millaisia kuvat on. Eli en osta sikaa säkissä. Seuraajia on suht helppo saada jos on hyviä kuvia eikä pelkästään omasta naamasta. Sanoisin, että omaa naamaa esittelemällä saa heikoiten seuraajia jos ei ole joku julkkis.
Olen ihmetellyt samaa ja se tuntuu jopa vähän loukkaavalta. Kun ollaan fb:ssa kavereita ja ollaan sukulaisia ja hyvissä väleissä, niin tuntuu ihmeelliseltä, ettei sitten seuraa takaisin instassa.
Mä sitten poistin nämä omastakin seurannasta. En tiedä mitä siitä ovat ajatelleet, mutta ihan sama... :/
Mä en yleensä halua pyytää lupaa seurata yksityistä tiliä. Yleensä suljettu tili kertoo siitä, että siellä on kuvia itsestä ja lapsista ja perheestä ja lemmikkieläimistä. Sellaiset kuvat ei mua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa ja se tuntuu jopa vähän loukkaavalta. Kun ollaan fb:ssa kavereita ja ollaan sukulaisia ja hyvissä väleissä, niin tuntuu ihmeelliseltä, ettei sitten seuraa takaisin instassa.
Mä sitten poistin nämä omastakin seurannasta. En tiedä mitä siitä ovat ajatelleet, mutta ihan sama... :/
Todennäköisesti pitävät sua lapsellisena. Selvästikin haluat vain lisää seuraajia, kun lopetat seuraamisen sen takia ettei sua seurata.
Mä itse seuraan todella monia ja mulla itsellä ei ole montaa seuraajaa. En ole kovin hyvä ja aktiivinen kuvien ottaja, mutta tykkään katsella muiden kuvia. Yhtäkään yksityistä en ole alkanut seuraamaan ilman pyyntöä. Siis oikeaa pyyntöä, se että joku alkaa seuraaman mua ei ole pyyntö.
Ihan älytöntä arvioida ystävyyttä somen tykkäämisien mukaan.
Mulla on ainakin useita "kavereita" seuraajina joilla itsellään 0 julkaisua... eli ovat siellä vaan kyttäämässä ja heidän oma profiili salainen jne.
Miksi seuraisin jos julkaisuja 0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pitävät sua lapsellisena. Selvästikin haluat vain lisää seuraajia, kun lopetat seuraamisen sen takia ettei sua seurata.
Mä itse seuraan todella monia ja mulla itsellä ei ole montaa seuraajaa. En ole kovin hyvä ja aktiivinen kuvien ottaja, mutta tykkään katsella muiden kuvia. Yhtäkään yksityistä en ole alkanut seuraamaan ilman pyyntöä. Siis oikeaa pyyntöä, se että joku alkaa seuraaman mua ei ole pyyntö.Ihan älytöntä arvioida ystävyyttä somen tykkäämisien mukaan.
Mulla ei ole yksityinen tili. Seuraan paljon useampaa kuin mitä mua seurataan, koska mäkin tykkään katsella kuvia ja etenkin hienoja kuvia. Ei kyse ole siitä, että lopetan jokaisen sellaisen seuraamisen, joka mua ei seuraa. Vaan siitä, että miksi joku tuttu ihminen, jonka kanssa esim. siellä fb:ssa paljonkin kommunikoidaan, ei sitten myös siellä instassa "ole kaveri". Eräskin kävi kyllä tykkäämässä kerran mun kuvista, mutta ei sitten kuitenkaan seurantaan koskaan voinut laittaa.
Sitten kuitenkin seuraa toista meidän yhteistä sukulaista.
Outo fiilis siitä jää. Mä olen aika vasta aloittanut kuvausharrastuksen ja olisi kiva, jos edes ne lähimmät tukisi ja kannustaisi, kun itse sitten kuitenkin hakevat tukea ja kannustusta omille jutuilleen (esim. firmansa sivuille, joista luonnollisesti tykkäsin).
Mun mielestä myös ihan järjetöntä toi takaisinseuraamattomuus. Ihan kun mä ite haluaisin seurata jotain lähisukulaista tai tuttava puhtaasti hänen kuviensa vuoksi, koska parempia löytyy jokatapauksessa tuntemattomien tileiltä.
Eli toisinsanoen, mun mielestä ainakin on herrasmies/naismaista seurata tuttavaa tai sukulaista takaisin, jos siellä facessakin kuitenkin kavereita ollaan.
Ja jopa vaikka olisikin yksityinen tili. Koska paljonko se nyt sen elämää murentaa jos hän "joutuu" scrollaamaan minun kuvan tyyliin kerran viikossa.
Ymmärrän vanhemman sukupolven joille "nettietiketit" eivät ole välttämättä selvillä, mutta kyllä se alle nelikymppisen tuttavan takaisinseuraamattomuus johtuu joko siitä että en ole hänestä kiinnostava, tai että hän haluaa imagosyistä kasvattaa seuraaja/seurattu -suhdetta.
Kumpikin tilanne on ihan floppi, koska imagosyyt on niin pinnallista, että henkilö rupeaa ärsyttämään, ja jos taas en hänestä ole kiinnostava, niin miksi minä olisin hänestä kiinnostunut. Ystävyys-/tuttavuussuhteet perustuu kuitenkin kahdenkeskiseen vuorovaikutukseen.
Minä ainakin lopetan sellaisten tuttavien seuraamisen ketkä eivät seuraa takaisin. En tee sitä heti, etten vaikuta tampiolta, mutta ihan varmasti sen teen.
Poikkeuksena jos nyt sattuikin tuntemaan vaikka jonkun huippukuvaajan, jolla olisi aikuistenoikeesti tuttavuudesta huolimatta tosi kiinnostavaa sisältöä.
Miksi seurata ketään tuttuakaan, jos kuva tosiaan ovat tylsiä? Samanlaiset selfiet tai vastaavat eivät paljon ilahduta, yhden nähtyään on nähnyt kaikki.