Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virhe töissä

Vierailija
22.02.2016 |

Olen tehnyt pienekön virheen työelämässä ja nyt kaikki riippuu yhdestä allekirjoituksestani. Työ on kuitenkin vain keikkatyö oman yritystoimintani rinnalla, joten teen vuoroja kerran pari kuukaudessa. Nyt kuitenkin minua velvoitetaan tulemaan tekemään allekirjoitus. Se tarkoittaisi työajan ulkopuolella. Sinänsä pieni juttu, mutta voidaanko velvoittaa tulemaan tekemään näin "pieni asia", työajan ulkopuolella, palkatta? En haluaisi olla hankala, mutta tiedän työyhteisöni olevan minulle hankala, joten haluaisin jotenkin "vastata samalla mitalla"

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se virhe liittyi asiaan?

Vierailija
2/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos voisin seivata virheeni jollain allekirjoituksella niin menisin tyytyväisenä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pieni virhe", "vastata samalla mitalla"? Mitäpä jos ottaisit lusikan kauniiseen käteen, ja kävisit hoitamassa sen "pikkujutun" kuntoon. Aikuiset ihmiset eivät kosta, varsinkaan jos ovat itsekin mokanneet.

Vierailija
4/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, lähinnä tässä nyt on se, että tämä työ ei ole minulle mikään "elinehto", ja plus tiedän että sen saman allekirjoituksen voisi tehdä joku muukin. Minua halutaan vain juoksuttaa tarkotuksen mukaisesti. Ehkä otan helkutti loparit vaan.

Vierailija
5/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teit virheen ja nyt sinä haluat vastata samalla mitalla?

Vierailija
6/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sinuna menisin hoitamaan homman loppuun, jos virheen korjaamisesta tai kuittaamisesta on kyse. Se on sitä vastuunottoa. Ei loparit. 

Vierailija
7/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkähän "tarkoituksen mukaisesti" sua muka halutaan juoksuttaa? Oletkohan vähän vainoharhainen...

Vierailija
8/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että vielä palkkaa pitäisi maksaa oman mokan korjauksesta :D Tuo juttu varmaan olisi pitänyt alunperin hoitaa työajalla, niin turhaan siinä rutiset kun joudut omaa aikaasi käyttämään.

Vierailija
9/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, lähinnä tässä nyt on se, että tämä työ ei ole minulle mikään "elinehto", ja plus tiedän että sen saman allekirjoituksen voisi tehdä joku muukin. Minua halutaan vain juoksuttaa tarkotuksen mukaisesti. Ehkä otan helkutti loparit vaan.

Teeppä kuule se. Kannattaa ehdottomasti pitää omista periaatteista kiinni, ettei kukaan vaan pääse hyppimään silmille! 

Yritystoimintasi tuottavuus on varmasti ikuiseksi ajaksi ansaittu niin mistään muusta työstä ei voi sitä elinehtoa tulla, joten kaikki sillat kannattaa ehdottamasti polttaa takanaa. Ethän sinä koskaa tätä asiaa tule edestäsi löytämään vaan se unohtuu, kun joudut esim. joskus hakemaan töitä muualta. Ja eihän se entinen työpaikka ole käyntikortti seuraavaan, jne...

Vierailija
10/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on se, että allekirjoitukseni puuttuu. Saman allekirjoituksen yrityksessä voisi tehdä lisäkseni neljä muuta ihmistä. Oikeastaan kyse ei ole virheestä, ehkä esitin asian hieman väärin. Minua vain ärsyttää ihmisten kateus ja ilkeys minua kohtaan. Voinhan mennä allekirjoittamaan sen, niin muille tulee hyvä mieli taas kyykyttämisestäni. Syy miksi koko firmasta lähdin aikoinani oli juuri henkiset syyt. Työyhteisöni syrji minua yli 10 vuotta. Sama se, yksi nimmari. Inhottaa kyllä mennä sinne kaikin puolin. Toisaalta; ehkä se on tilaisuuteni tosiaan näyttää, että minulla menee ihan hyvin..

Vierailija
11/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tässä juuri taannoin itsekin niinkin kauhean mokan, että unohdin asian x asiasta y. Puhelin soi, kertoivat asiansa ja sovittiin yhdessä, että käyn seuraavana päivänä korjaamassa.

Kukaan ei velvoittanut menemään heti seuraavana päivänä, menen omasta tahdostani, jotta asia sillä hoituu nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Palkkaakin saan. Ei kyllä ensimmäisenä liiku mielessä että miten "maksaisin samalla mitalla".

Vierailija
12/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aivan samaa mieltä että omista periaatteista ja itsekunnioituksesta täytyy pitää kiinni! Muusta en olekaan. Mun mielestä tässä maailmassa ei pärjää ihmiset, jotka suostuu ja nöyristelee. Vaan ne, jotka uskaltaa tehdä räväköitäkin ratkaisuja jos tilanne sen vaatii.

Vierailija
13/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystoimintasi ei ole maineestasi kiinni? Jos jätät asian hoitamatta niin tieto siitä ei leviä mihinkään?

Vierailija
14/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt pienekön virheen työelämässä ja nyt kaikki riippuu yhdestä allekirjoituksestani. Työ on kuitenkin vain keikkatyö oman yritystoimintani rinnalla, joten teen vuoroja kerran pari kuukaudessa. Nyt kuitenkin minua velvoitetaan tulemaan tekemään allekirjoitus. Se tarkoittaisi työajan ulkopuolella. Sinänsä pieni juttu, mutta voidaanko velvoittaa tulemaan tekemään näin "pieni asia", työajan ulkopuolella, palkatta? En haluaisi olla hankala, mutta tiedän työyhteisöni olevan minulle hankala, joten haluaisin jotenkin "vastata samalla mitalla"

Jos yrityksen tulos riippuu siitä oletko allekirjoittanut jonkin paperin mikä kuuluu sinun allekirjoittaa (kuuluu työhön) mutta et ole sitä tehnyt työaikana syystä tai toisesta. On suorastaan vastuutonta jättää käymättä. Siis takki päälle ja menoksi.

Vierailija
15/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virhe on se, että allekirjoitukseni puuttuu. Saman allekirjoituksen yrityksessä voisi tehdä lisäkseni neljä muuta ihmistä. Oikeastaan kyse ei ole virheestä, ehkä esitin asian hieman väärin. Minua vain ärsyttää ihmisten kateus ja ilkeys minua kohtaan. Voinhan mennä allekirjoittamaan sen, niin muille tulee hyvä mieli taas kyykyttämisestäni. Syy miksi koko firmasta lähdin aikoinani oli juuri henkiset syyt. Työyhteisöni syrji minua yli 10 vuotta. Sama se, yksi nimmari. Inhottaa kyllä mennä sinne kaikin puolin. Toisaalta; ehkä se on tilaisuuteni tosiaan näyttää, että minulla menee ihan hyvin..

Mitä ihmeen firmaa sinä pystyt pyörittämään jos suhtautumisesi on noin lapsellista. Ole aikuinen ja tee se mitä sinun tuleekin tehdä.

Vierailija
16/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein suunnitelman. Menen ja laitan allekirjoituksen, samoin tein sanon, että antakaa se toinen lappu mihin voin tehdä allekirjoitukseni. Moni ehkä ajattelee, ettei tämä ole kovin järkevää. Minulle ainoa ratkaisu. Yritystoiminnallani ei ole mitään tekemistä tämän firman kanssa. En usko että n. 10 hengen työyhteisö vie yritystä tai sen tyttären maata merelle. Jos tietäisin, että joskus olisi mahdollisuus, että olisi pakko lähteä "palkolliseksi" niin en välttämättä polttaisi siltoja. Voin kuitenkin olla lähes varma, ettei minun tarvitse tehdä palkollisen työtä päivääkään jos en halua. Asiakkaat vain jäävät harmittamaan; heidän parissaan on ollut mukava tehdä töitä. Mutta, minkäs teet. Ehkä löydän jonkin uuden harrastuksen.

Vierailija
17/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos. Sain paljon apuja tästä keskustelusta!! :) Kivaa päivää kaikille.

Vierailija
18/18 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aivan samaa mieltä että omista periaatteista ja itsekunnioituksesta täytyy pitää kiinni! Muusta en olekaan. Mun mielestä tässä maailmassa ei pärjää ihmiset, jotka suostuu ja nöyristelee. Vaan ne, jotka uskaltaa tehdä räväköitäkin ratkaisuja jos tilanne sen vaatii.

Kiukutella kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun joutuu vastuuseen omista virheistään? :D Mulle ollaan niin kateelllisia, että kaikki vaan ilkeilee ja syrjii. Pyöritätkö yritystä päiväkodin hiekkalaatikolla? Siellä yleensä tehdää itsestää se sankari ja kaikista muista syypäitä kaikkiin ongelmiin.