Olen 55 v, ja en koskaan ole vielä käynyt ns. rantalomalla ulkomailla
Niin otsikossa jo kerroinkin, etten ole ikinä matkustanut ulkomaille ns. aurinkorannoille esim. Turkkiin tai jonnekin Espanjan rannoille tai jonnekin muuanne, jossa on lämmintä ja aurinko paistaa: Onko teitä muitakin samanlaisia?
Rahaa olisi ollut ja on nytkin, vaikka heti tilaisin matkan jonnekin Välimeren rantalomakohteisiin, mut kun ei vaan kiinnosta niin paljon, ja en oikein enää vanhemmite tykkää liiasta auringossa oleilusta Suomenkaan kesässä.
Ylipäätänsä olen ollut lentokoneessa tasan kaksi kertaa elämässäni. Ei ole lentoallergiaakaan, mutta kun en vaan ole innostunut. Onko siellä nyt sitten niin ihmettä käyskennellä jossain Thaikkulan hietsulla palmupuiden katveessa kuin mitä se on jossain suomalaisella hiekkarannallakaan?
Kommentit (19)
Minä olin 41 kun ekaa kertaa menin rantalomalle teinin kanssa kaksistaan. Epäilytti kovasti, mutta sen jälkeen olemme tehneet joka vuosi keikan Espanjan turistirysäkohteeseen- todellakin hintansa väärtiä.
Kun valitsee kohteen hyvin, ei joudu diskopaikkoihin muovikrääsän keskelle. Minulle on tärkeää saada vähän mukulakivikatuja, hyvää ruokaa ja viiniä, ja jotain katsottavaa. Teini arvostaa samoja asioita plus uimista, uimista, uimista.
Täytyy sanoa että rannallakin on kivaa. Yleensä löhöän aurinkovarjon alla, luen tai kudon ja pulahdan uimaan kun tulee kuuma. Kunnon suolaisessa vedessä lilluminen on upea tunne, noste on ihan eri luokkaa kuin itämeressä ja aallot ovat siksi hauskoja.
Viimeksi kävimme rantailun lisäksi laivareissulla keskiaikaisessa linnoituskaupungissa, kuuluisassa puutarhassa vuoren laella ja Barcelonassa.
Kannustaisin siis lähtemään koeajolle, elämässä on paljon hauskoja asioita jotka voi löytää näin kypsemmällä iälläkin :)
Hae mukaan "Ummikot ulkomailla" -ohjelman seuraavalle tuotantokaudelle, niin pääset ulkomaille.
Minä olen kyllä paljonkin käynyt rantalomilla ja kaupunkilomillakin, mutta sitten kyllästyin. Pidän viileästä ilmasta ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän siedän kuumuutta. Suomessa on mukava lomailla, ja sitten kun eläköidyn, lähden Alaskaan vähän pidemmälle lomalle. Kanada pitää myös tutkia.
En ole minäkään rantalomaillut. Muuten kyllä matkustellut.
N50
3: Miksi ap hakisi ja veisi paikan joltain, jota matkailu oikeasti voisi kiinnostaa?
En ole minäkään ollut yhdelläkään rantalomalla. Olen kuitenkin reissannut paljonkin ympäri maailmaa, rantalomakohteet olen vain jättänyt väliin. Eivät ole minun juttuni. Nytkin suunnittelen Skotlannin matkaa.
Olen 61 samat ajatukset ap: n kanssa.
Ei kiinnosta matkustelu vaikka varaa olisikin mennä .
En ole ikinä mennyt lentokoneella.
Virossa ja Ruotsinlaivalla olen käynyt jonkun kerran.
Ei vaan kiinnosta .
:D Kuulemani mukana Välimeren tunnelman voi kokea jo paikallisessa uimahallissakin tänä päivänä;) Siellä kuulema tummatukkaiset ja kiharaistukkaiset miehet lääppivät naisia ja tyttöjäkin ohimennen.
Täytyisiköhän mennäkin jokunen kerta uimahalliin uimaan, en ole nimittäin käynytkään pitkään aikaan uimahalleissa uimassa. En ees muista, milloin viimeksi, joskus lasten ollessa pieniä - muistelisin????
Kukin tavallaan. Itselle tuntuu nykyään että tarvitsen sen viikon aurinkoa talvella etten masennu. Se vaan tuntuu fyysisesti niin hyvältä päästä pimeästä pohjolasta hetkeksi auringon valoon.
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan. Itselle tuntuu nykyään että tarvitsen sen viikon aurinkoa talvella etten masennu. Se vaan tuntuu fyysisesti niin hyvältä päästä pimeästä pohjolasta hetkeksi auringon valoon.
Joo ja viime vuonna jäi kesälläkin auringonpaiste Suomessa vähiin, kun oli lähes koko ajan joko vain paksut pilvet taivaalla tai sitten paksut pilvet ja vesisadetta. Auringonpaistetta oli enemmän syksyllä, mutta silloin olivat jo ilmat viilenneet ja yöt pidentyneet.
Ei ap:n rantalomailemattomuudessa ole mitään erikoista. Minäkään (64-vuotias) en ole koskaan elämässäni käynyt rantalomalla, vaikka ulkomaanmatkoja olen tehnyt yli sata.
Jos inhoaa aurinkoa, kuumuutta ja hiekkaa (kuten ap ja minä), ei ole mitään järkeä lähteä lomalle paikkaan, jossa niitä on tarjolla. Ei kenenkään pitäisi matkustaa mihinkään paikkaan siksi, että muutkin tekevät niin.
Minä en pidä auringosta enkä rannoista, joten miksi menisin aurinkolomalle?
En minäkään kävisi, joilleivät mies ja lapset haluaisi. Ihan ok, mutta kuumuus ja lotraaminen ei ole minun juttuni. Toisaalta italialainen pikkukaupunki voi olla ihana, ja jos se on rannalla, saa koko perhe jotakin. Seuraava rantalomamme tehdään varmaankin Floridaan, mutta teemme sitten muita minua kiinnostavia matkoja myös.
Ei kannata ajatella, että minun on pakko koska TV:stä tulee mainoksia tai koska joku sanoo näin.
Silloinhan meillä kaikilla olisi kotonamme kaikki ostos-tv:n tuotteet ja mainostaisimme vielä itse omaa hyvyyttämme jossain facebookissa.
En minä kehtaisi sellaisen itseni kanssa edes elää, jossa muiden sanomiset ja mielipiteet määrää.
Kai ap tiedät että on muunlaisiakin lomia kuin rantalomia? Kerran täällä pallolla vain ollaan niin en ymmärrä miksei joku haluaisi nähdä jotain muutakin kuin oman kotikatunsa, varsinkin jos rahaa on. Voin vannoa että jokaiselle löytyy maailmalta jotain mikä sopii mielenkiinnonkohteisiin ja mukavuusalueeseen. Maailmanmatkailijaksi ei tarvi alkaa mutta luulis vaikka yhden matkan vuodessa piristävän ja raikastavan kenet tahansa.
Minä olen matkustanut kohtuullisen paljon, mutta rantakohteet olen jättänyt väliin suosiolla. Meren rannassa käymme toki, mutta se meri huuhtelee esimerkiksi Skotlannin tai Irlannin rannikoita. Onneksi mieheni on kanssani samaa mieltä matkakohteesta.
Olen ollut nuorempana töissä "lämpöisessä" n. 3 vuotta. Sen jälkeen en ole käynyt lomailemassakaan. Tulee niin vit.nmoinen masennus kun joutuu tulemaan takaisin tähän kylmään peräreikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nuorempana töissä "lämpöisessä" n. 3 vuotta. Sen jälkeen en ole käynyt lomailemassakaan. Tulee niin vit.nmoinen masennus kun joutuu tulemaan takaisin tähän kylmään peräreikään.
.
Eläkkeellä sitten taas :)
....
Ja en ole tainnut todellakaan koskaan käydä rantalomalla. :O Uinut olen Ruotsin ja Norjan luonnonvesissä.
Interreilit ja sen tyyppiset oli minulla ne ensimmäiset oikeat ulkomailla rymistelyt.
Viinaa en juo mutt hauskaa on piisannut aina
Mitäs tuosta. Jokaisen pitääkin valita omat juttunsa elämässä joka elämänalueella. Nuoret tämän taidon jo taitavat osata. Itse olen suunnilleen ikäisesi ja yksi rantaloma takana.