Onko sopivat tarjottavat lapsen syntymäpäiville?
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahta eri suolaista piirakkaa
Popcorneja naposteltavaksi
Juomat :
Kahvi
Tee
Limsaa
Mehua
Kommentit (59)
Tuleeko vieraita kaukaa? Aikuisia, lapsia..? Jos on monta aikuista, kannattaa tarjota muutakin suolaista. Suolainen yleensä tekee kauppansa paremmin kuin makea. Maustekuivakakun vaihtaisin esim. juustokakkuun, mutta se on vain henkilökohtainen mieltymykseni.
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Popcorneja naposteltavaksiJuomat :
Kahvi
Tee
Limsaa
Mehua
Minkä ikäinen lapsi? Eihän tuossa oo lapsille mitään herkkuja. Karkit, vaahtokarkkitikut, sipsit, muffinsit yms. puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko vieraita kaukaa? Aikuisia, lapsia..? Jos on monta aikuista, kannattaa tarjota muutakin suolaista. Suolainen yleensä tekee kauppansa paremmin kuin makea. Maustekuivakakun vaihtaisin esim. juustokakkuun, mutta se on vain henkilökohtainen mieltymykseni.
Juustokakku kuulostaa aika erikoiselta enkä usko sen maistuvan lapsille. Hehän kutsuilla pääosassa ovat, otaksuisin? Mielestäni on myös hassua olettaa, että muutaman tunnin kutsuilla täytyisi tarjota ateria. Suolaiset piirakat ovat mielestäni tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahvi
Tee
Limsaa
MehuaMinkä ikäinen lapsi? Eihän tuossa oo lapsille mitään herkkuja. Karkit, vaahtokarkkitikut, sipsit, muffinsit yms. puuttuu.
Karkkien sijaan on keksejä, vaahtokarkkitikuista en ole kuullutkaan, sipsien sijaan popcornia ja muffinien sijaan pullaa ja kakkua. Eikö siinä ole jo riittämiin?
Aika perinteiset, joidenkin mielestä jopa vanhanaikaiset tarjottavat. Tuleeko aikuisia vai lapsia vieraiksi? Minäkin olen sitä mieltä, että suolaista voisi olla enemmän, jos vieraissa on aikuisia. Kuivakakun jättäisin varmaan pois, jollei se sitten ole bravuurisi ja/tai Ritva-mummon suosikkiherkku, jota ilman juhlat menevät pilalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustokakku kuulostaa aika erikoiselta enkä usko sen maistuvan lapsille. Hehän kutsuilla pääosassa ovat, otaksuisin? Mielestäni on myös hassua olettaa, että muutaman tunnin kutsuilla täytyisi tarjota ateria. Suolaiset piirakat ovat mielestäni tarpeeksi.
No ei nuo tarjottavat kyllä lasten mieleen ole. (Paitsi keksit)
Maustekuivakakku ja pulla ovat aika tylsiä lapsille. Jos haluat nimenomaan lapsille maistuvaa, tee esimerkiksi mokkaruutuja tai muffinsseja. Meillä mutakakku maistuu erityisesti lapsivieraille kermavaahdon kanssa.
Ai tää aloitus olikin vissiin Porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Aika perinteiset, joidenkin mielestä jopa vanhanaikaiset tarjottavat. Tuleeko aikuisia vai lapsia vieraiksi? Minäkin olen sitä mieltä, että suolaista voisi olla enemmän, jos vieraissa on aikuisia. Kuivakakun jättäisin varmaan pois, jollei se sitten ole bravuurisi ja/tai Ritva-mummon suosikkiherkku, jota ilman juhlat menevät pilalle...
Ihmetyttää tämä suolaisten ruokien korostaminen. Kyseessähän on juhla ja makeat herkut kuuluvat perinteisesti juhlaan. Maustekakku kermavaahdolla tai jäätelönokareellahan on pala taivasta :) Itse tekisin tosin mieluummin tiikerikakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahvi
Tee
Limsaa
MehuaNam! Minulla herahti vesi kielelle :) Sopivan monipuolinen ja varmasti maistuu kaikille. Mitä laitat piiraisiin?
Toinen on lohipiirakka ja toinen kinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahvi
Tee
Limsaa
MehuaMinkä ikäinen lapsi? Eihän tuossa oo lapsille mitään herkkuja. Karkit, vaahtokarkkitikut, sipsit, muffinsit yms. puuttuu.
Karkkien sijaan on keksejä, vaahtokarkkitikuista en ole kuullutkaan, sipsien sijaan popcornia ja muffinien sijaan pullaa ja kakkua. Eikö siinä ole jo riittämiin?
Lastenkutsuilla pitää olla SEKÄ karkkia että keksejä. Lapset ei syö yleensä kakkuja eikä pullaa. Odottavat kaikkea pientä naposteltavaa. Vaahtokarkki dipataan esim. sulaan valkosuklaaseen ja sitten sirotellaan nonparelleja siihen kärkeen. Nämä lasten suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Maustekakku oli pakastimesta, tein sen kuukausi sitten mutta jäi silloin koskematta. Ajattelin että tulee ehkä nyt syötyä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahvi
Tee
Limsaa
MehuaNam! Minulla herahti vesi kielelle :) Sopivan monipuolinen ja varmasti maistuu kaikille. Mitä laitat piiraisiin?
Kuulostaa hyvältä. Sopisiko tonnikala kuitenkin piirakkaan paremmin? Uskoisin lasten pitävän enemmän siitä kuin lohesta.
Minkä ikäinen lapsi päivänsankarina? Ja tuleeko paljon muita lapsivieraita? Tuossa ei oikein ole lapsille mitään, mutta ymmärrän jos ihan pienen lapsen synttärit ja vieraat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahvi
Tee
Limsaa
Lastenkutsuilla pitää olla SEKÄ karkkia että keksejä. Lapset ei syö yleensä kakkuja eikä pullaa. Odottavat kaikkea pientä naposteltavaa. Vaahtokarkki dipataan esim. sulaan valkosuklaaseen ja sitten sirotellaan nonparelleja siihen kärkeen. Nämä lasten suosikkeja.
Oletko jostain ulkomailta kenties? Ainakin meillä kakut ja pullat hotkaistaan hetkessä - hyvä jos ehtii itse maistamaankaan :)
Meidän suvussa on kyllä lapset tykänneet samoista juhlaherkuista kuin aikuisetkin, ei olla erikseen ostettu karkkia tai sipsejä, ne kuuluu mielestäni erilaisiin tilaisuuksiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä suolaisten ruokien korostaminen. Kyseessähän on juhla ja makeat herkut kuuluvat perinteisesti juhlaan. Maustekakku kermavaahdolla tai jäätelönokareellahan on pala taivasta :) Itse tekisin tosin mieluummin tiikerikakun.
Suolaiset herkut kuuluvat perinteisesti juhlaan. Aikuiset pitävät enemmän suolaisesta, ja siksi olisikin hyvä tietää, aikooko ap järjestää lastenkutsut vai koostuuko vieraslista lähinnä aikuisista.
En ole muuten koskaan syönyt maustekakkua kermavaahdon tai jäätelön kanssa... Niistähän ap ei maininnut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on kyllä lapset tykänneet samoista juhlaherkuista kuin aikuisetkin, ei olla erikseen ostettu karkkia tai sipsejä, ne kuuluu mielestäni erilaisiin tilaisuuksiin.
Ap
Olen samaa mieltä. Juhla on juhla ja silloin syödään juhlaherkkuja. Syntymäpäiväjuhla on eri asia kuin illanistujaiset tai leffailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku
Maustekuivakakku
Pullaa
Kahta eri keksilajia
Kahvi
Tee
Limsaa
Lapset ei varmasti syö noitakaan. Sanon tämän kokemuksen rintaäänellä. Lapset syövät paistettuja yrttivoipatonkeja (pakaste), minipitsoja, lihapasteijoita mutta eivät syö suolaisia piirakoita. Aikuiset kyllä tykkää.
Nam! Minulla herahti vesi kielelle :) Sopivan monipuolinen ja varmasti maistuu kaikille. Mitä laitat piiraisiin?