Martina Aitolehti maksoi ulosottovelat.
Hieno juttu, mutta miksi kuitenkin valehtelee velkojen synnystä? Selkeästi elänyt itse yli varojen ja nyt väittää että ottanut rakkauden tähden muille lainoja. Kiva syyttää maksamattomista vuokrista ja kampaamokäynneistä muita.
Kommentit (10)
Onko äiti varakas? Paljonko maksut olivat? En oikein ymmärrä, miksi äidin pitäisi maksaa, jos M on elänyt yli varojensa. Ja onhan hällä varakas miesystävä.
Kovasti selitti, että jokaisen tulee itse kantaa vastuu omista teoistaan (eli siksi ei antanut Stefanin maksaa). No äitikö sitten kelpaa kuitenkin maksumieheksi?
Heh, joo. Selittää oikein kuinka on "itsenäinen". Keski-ikäinen ihminen joka kilauttaa äiteelle joka maksaa kaikki velat. Toooodella kypsää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti selitti, että jokaisen tulee itse kantaa vastuu omista teoistaan (eli siksi ei antanut Stefanin maksaa). No äitikö sitten kelpaa kuitenkin maksumieheksi?
Luuletko että stefan on edes ikinä ajatellut niitä maksavansa. Mara on sille ihan yhden tekevä,mara roikkuu kun ei ole muutakaan.
Pakkohan maran on roikkua suhteessa, että saa paremman elintason. Ei luottotiedoton saa mitään mökkejä tai muita hienouksia elämäänsä. Luottotiedot hän saa takaisin vasta aikaisintaan parin vuoden päästä. Eikä mieskään välttämättä halua erota, kivat elarit tulis maksettavaksi. Sehän tienas viime vuonna monta sataa tuhatta. Martinalla on kyllä hyvin pelatut kortit. Jos on yhdessä, saa hyvän elintason. Jos eroaa, saa jättimäiset elarit.
Maria sanoi, että osa, ei kaikki, velat ovat syntyneet poikaystävien takia. Itse olen sitä mieltä, että perhe on se joka auttaa, kun on joutunut pulaan. Ainakin itse auttaisin omia perheenjäseniä, vaikka olisivat itse sössineet asiansa. Se on rakkautta ja empatiaa.
Varmaan säästää koroissa, jos voi lyhentää pankkilainaa ulosoton sijaan. Ja on Martiinan ja äitinsä asia miten maksaa äidilleen takaisin vai saako tämän esim. ennakkoperintönä. Mielestäni on hyvä, että vanhemmat auttavat lapsiaa, silloin kun siihen on tarve, ennemmin, kuin jättävät muhkean perinnön kuuskymppiselle. Monesti se tarve on suurin nuorena, kun ollaan vasta perustamassa omaa elämää ja on tiukkaa.
Suhde stefuun on varmaan niin löyhä, ettei raha-asiat ole yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti varakas? Paljonko maksut olivat? En oikein ymmärrä, miksi äidin pitäisi maksaa, jos M on elänyt yli varojensa. Ja onhan hällä varakas miesystävä.
Ei äidin pidäkään, mutta saa jos haluaa, eikö?
huvittunut kirjoitti:
Heh, joo. Selittää oikein kuinka on "itsenäinen". Keski-ikäinen ihminen joka kilauttaa äiteelle joka maksaa kaikki velat. Toooodella kypsää touhua.
Martina ei ole vielä keski-ikäinen.. Ja mielestäni on ihan normaalia, että apua pyydetään perheeltä.
Ketä tämmösiä edesvastuuttomia poikaystäviä sillä sitten on ollut? Esko ja se futaaja vai? Miksei ne maksa itse niitä velkojaan?
Ei vaan Martinan äiti maksoi.