Mikä muutos kehossanne raskauden takia harmittaa eniten?
Eikä mitään "ei harmita mikään koska lapsi" vastauksia!
Itseäni harmittaa eniten vatsani iho. Navan ympäriltä täynnä raskausarpia
Kommentit (20)
Iskiaskivut, mutta onneksi ne menivät ohitse.
Raskausarvet. Niitä on niin paljon, että löysä nahka roikkuu vähänkin liian matalien housujen päällä. Napaa ei näe kun sen päällä roikkuu löysää ihoa.
Voiko pimppalooraan tulla suonikohjuja?
Itsehän en ole synnyttänyt, mutta äitini on lykännyt maailmaan 4 lasta, eikä hän mielestäni näytä mitenkään erikoiselta. En tosin ole häntä nähnytkään ennen lapsia (ihme), joten enpä osaa sanoa. Toivottavasti itsellänikin on sitten joskus noin hyvä tuuri.
Ohut littana tukka verrattuna raskausajan pehkoon.
Yli 6 kk kestäneen raskauspahoinvointioksentelun takia "sulaneet" hampaat, raskausmyrkytyksestä seurannut kilpirauhasen tulehdus ja siitä seurannut vajaatoiminta, sektioarpi.
No sori nyt, mutta ei mikään :D Ei tullut yhtäkään raskausarpea, eikä mikään revennyt, koska sektio. Siitä tosin tottakai jäi arpi, mutta on niin vaalea ja siisti, ettei sitä edes huomaa, jos ei osaa katsoa. Kilojakaan ei jäänyt.
Olen onnekas sitten kai. Ei minusta ulospäin mitenkään huomaa, että olen äiti.
Synnytyksessä tulleet repeämät, joita ei korjattu kunnolla. Muuten palauduin jokseenkin ennalleni.
No synnytyksistä... alapää :( Milläköhän jumpalla senkin saisi korjattua, tuskin millään!
Vatsaröllö. Ei enää palautunut täysin toisen raskauden jälkeen. Olen ihan normaalipainoinen, mutta vatsan kohdalla röllöttää niin että vatsanahkasta saa otteen. Ei tunnu lähtevän jumpalla, joogalla tai juoksemalla.
Rinnat! Venyivät että rinnat täynnä raskausarpia ja nyt pienet nahka pussit. Muualle ei tullut raskausarpia.
Varmaan ainut on eppariarpi. Jouduttiin leikkaamaan useampi sentti joten arpikin ylettyy melkein bikinirajalta näkyviin. Sekään ei toisaalta mua haittaa. Eikä sekään että epparin takia toinen sisemmistä häppäreistä on puoleksi "kadonnut" :D mutta minkäs sille voi kun leikkaus suunta on semmonen.
Muuten ei minustakaan voisi huomata että olen synnyttänyt.
Peräpukamat ehkä eniten harmittaa, tissit on kans aika entiset. Ei kuitenkaan mulle mikään iso juttu ole tämä, ei itsetunto kärsi näin vähästä :)
Rintojen raskausarvet täälläkin. Harmittaa erityisesti siksi että oli ihan oma moka. Kun rinnat turposivat yhtäkkiä raskauden alussa, pidin huonoja rintaliivejä ja raskausarpia muodostui juuri niiden surkeiden liivien kuppien yläpuolelle. Heti kun tulee raskaaksi kannattaa hankkia kunnolliset, koko rinnan alueelta hyvin tukevat rintaliivit. Muutenkin kunnolliset imetysliivit on koko vauvahärdellin tärkein ja eniten elämänlaatua kohottava hankinta, ainakin minulla oli. Opin tämän kantapään kautta koska vauvan synnyttäkin mulla oli aivan surkeat kaverin lahjoittamat rinstikat varattuna. Niiden kanssa elämästä ei tullut yhtään mitään koska ne eivät tukeneet läheskään tarpeeksi niitä kammottavia, pinkeitä ja vaikeita tykkejä jotka rinnoista tuli vauvan syntymän jälkeen. Helpotus oli välitön kun ostin kunnolliset.
Nuo raskausarvet harmittaa siksikin, kun mihinkään muualle ei tullut ja rinnat muuttuivat muuten pysyvästi paremmiksi c-kupeiksi kuin ennen lapsentekoa olleet b-kupit.
Ulkoisia muutoksia ei juurikaan jäänyt, ainakaan haittaavia. Jos jotain täytyy mainita niin peräpukamat.
Eniten nyt toisen raskauden ainana haittaa kropan fyysisen suorituskyvyn lasku: hengästyminen, unen tarve, nostojen ja kantamisen vaikeus ja raskaus.
Peräpukamat. Rektoseele ym tulivat sitten synnytyksessä.
Hiukset! Imetysaikana lähti hiuksia isoina karvakasoina ja ohimot kaljuuntuivat ihan näkyvästi. Nyt sieltä puskee uutta hiusta ja mulla on selkeä sänki uutta lyhyempää hiusta. Niiden pitää kasvaa tosi paljon, että sulautuu huomaamattomasti muihin hiuksiin. Tissit on terhakat ja alapää kunnossa eikä mahassa ole raskausarpia. Mutta hiukset..... ja ne on vielä niin näkyvät. Raskausarvet voi piilottaa esim. paidalla mutta imetyssänkeä en saa kuriin millään hiuslakalla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko pimppalooraan tulla suonikohjuja?
Kyllä voi tulla :( Näky on aivan yliluonnollisen kamala. Niitä särkeekin kun seisoo eikä tukisukat/tukisukkahousut auta.
T. Neljän äiti jonka toosa on täynnä luikertelevia paksuja suonikohjuja
Raskausarvet, koska ne ei lähde ikinä pois. Mulla on niitä kaikkialla (vain käsivarret säästyi), esimerkiksi jaloissa takana niitä menee joka suuntaan ja ovat pitkiä. Vatsassa ja jenkkakahvoissa sormen paksuisia liiloja uria. En oo kellään koskaan nähnyt näin pahoja arpia. Ja kyllä, olen öljynnyt ja rasvannut.
Kilojakin tullut nyt 20kg, mutta ne saa laihdutettua pois. Näitä arpia ei :(
Peräpukamat sekä suonikohjut reisissä ja pinpissä.