Liikunta vie energiat
En ymmärrä, miten jotkut sanoo saavansa energiaa liikunnasta. Nyt puoli vuotta käyny kolme kertaa viikossa salilla ja pari kertaa viikossa aerobista. Kunto on kyllä kasvanut ja treenipainot salilla. Oon myös kiinteytynyt selvästi.
Mutta... olo on koko ajan alusta asti ollut paljon väsyneempi kuin silloin, kun en harrastanut mitään liikuntaa. Enkä mä nyt suoraan sanoen nauti siitä, kun on milloin mikäkin lihasryhmä kipeänä edellisen päivän treenien seurauksena. Itse liikkuminen (suorituksen aikana) on kyllä kivaa, ei siinä mitään. Mutta väsymys haittaa muuta elämää, kun ei oikein töiden lisäks jaksais juuri muuta aktiviteettia :/
Kommentit (3)
Sulla on vielä peruskunnon kanssa tekemistä, ei sitä puolessa vuodessa saa jos täysin harjoittelemattomasta lähtötilanteesta lähdetään. Riippuu tietysti kuinka ohjattua harjoittelu on, mutta vuosi ainakin ehkä pari menee ainakin.
Kun pidät vaikka loma-aikaan taukoa harjoittelusta huomaat ekan kerran, että olet energisempi. Sitten vähän kerrallaan siitä eteenpäin jossain vaiheessa alkaa tuntua myös että palaudut nopeammin, eikä väsymys treenien jälkeen kestä kauaa. Mitä pidempään jaksat, sen parempi peruskunto, sen paremmin palaudut ja sen enemmän opit myös nauttimaan pienestä väsymyksestä ja sen jälkeisestä tilasta kun olet palautunut ja kun tunnet olevasi energinen.
Näin minun omasta kokemuksestani. Harrastin liikuntaa nuorena, sitten nuorena aikuisena en niinkään ja keskiän kynnyksellä aloin varovasti yhden lajin harrastamisella 1 x vko, mutta oikeastaan aloin nauttia vasta kun olin sitten vuosien päästä aloittanut 4 x vko liikkumisen ja jatkanut sitä 2-3 vuotta. Nyt tuosta uudelleen aloittamisesta on jo reilu 10v aikaa.
Syö enemmän! Mulla kans ihan järkky väsymys liikunnasta, ennen kuin tajusin että pitää ruveta kunnolla tankkaamaan jotta jaksaa
Kroppasi tottuu kyllä. Syö myös kunnolla.