Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei halua että otan hänen sukunimensä.

Vierailija
14.02.2016 |

Olemme menossa naimisiin, ja meille on tullut riitaa siitä, miten sukunimiasia hoidetaan. Haluan ehdottomasti ottaa miehen nimen, koska en muuten tunne itseäni kunnolliseksi rouvaksi ja muutenkin perheellä pitäisi olla miehen sukunimi, sillä onhan minullakin isäni sukunimi. Mieheni taas haluaisi, että pidän oman nimeni, koska nykyinen nimeni kuulostaa hänen mielestään paremmalta kuin etunimeni+miehen sukunimi-yhdistelmä ja minun nimeni vaihtaminen olisi muutenkin turhaa, koska emme hanki lapsia. Yhdistelmänimi kuulostaa mielestäni tyhmältä eikä mies halua luopua omasta nimestään missään nimessä. Asiasta on saatu aikaiseksi riita, ja mies on aloittanut mykkäkoulun. Miten ratkaista tämä tilanne, auttakaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä ällöttävän vanhoillinen.

Vierailija
2/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan ap,tässä ei kukaan voi sua auttaa,vain sä voit. Asenteita on vaikea muuttaa...Joskus voi yrittää muuttua itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte uuden yhteisen sukunimen. Vaikka Provovuo, jos sitä ei ole vielä kenelläkään.

Vierailija
4/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatte uuden yhteisen sukunimen. Vaikka Provovuo, jos sitä ei ole vielä kenelläkään.

Mutta ei miehelle kelpaa sekään.

Ja ei, tämä ei ole provo...

ap

Vierailija
5/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä kumpikin päättää ihan itse sukunimensä. Toisen on ihan turha mököttää asiasta. Jos sä haluat miehen sukunimen niin se on sun asias. Tee miten haluat. Se on sinun päätöksesi, ei kenenkään muun.

Vierailija
6/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa lapsellista touhua. Minun mieheni nimenomaan ehdottomasti halusi, että otan hänen nimensä. Se oli hänelle vähän niinkuin kunnia-asia.

Vierailija
7/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan huvikseen mieleen sellainen että pystyykö tuossa kohtaa puolisot vaihtamaan sukunimiä :D vaikka ei liitykään aiheeseen. Niin että mies ottaa vaimon sukunimen ja päinvastoin.

Vierailija
8/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa lapsellista touhua. Minun mieheni nimenomaan ehdottomasti halusi, että otan hänen nimensä. Se oli hänelle vähän niinkuin kunnia-asia.

No on toiki aika ällöä. Kunnia-asia... Oliko neitsyytesikin hänelle "kunnia-asia"?

Vierailija
9/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miim om.

Vierailija
10/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pata kattilaa. Ihan yhtä lapsellista on toi teiän touhu. :D

Vierailija
11/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis miten niin "touhu"? Ei tässä meillä mitään touhua ole, vaan mieheni on Ylpeä siitä, että kannan hänen sukunimeään. Mutta jatkakaa te toki sitä riitelyä niistä nimistä!

Vierailija
12/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta riitelemään. Pitäkää molemmat omat nimenne.  Mies on oikeassa. Ei nimeä tarvii muuttaa naimisiin menon takia ja silti sitä ollaan maimisissa. Meilläkin on kumpikin pitänyt omat nimensä ja hyvin tiedetään,että naimisissaollaan ollaan ja on niiiiin rouvamainen olo:)

Vierailija
13/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis miten niin "touhu"? Ei tässä meillä mitään touhua ole, vaan mieheni on Ylpeä siitä, että kannan hänen sukunimeään. Mutta jatkakaa te toki sitä riitelyä niistä nimistä!

No suurin osa ukoista on niin määräileviä ja sitä mieltä että vaimon kuuluu ottaa heidän nimensä, ettei tuossa teidän systeemissä ole mitään ihmeellistä. Harvemmin käy kuten AP:llä. Ole AP ylpeä miehestäsi joka ei ole kaavoihin kangistunut.

Vierailija
14/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuosta riitelemään. Pitäkää molemmat omat nimenne.  Mies on oikeassa. Ei nimeä tarvii muuttaa naimisiin menon takia ja silti sitä ollaan maimisissa. Meilläkin on kumpikin pitänyt omat nimensä ja hyvin tiedetään,että naimisissaollaan ollaan ja on niiiiin rouvamainen olo:)

Mutta minulle miehen nimen ottaminne naimisiin mennessä on tärkeää, enkä minä koe kunnolla olevani naimisissa, jos en saa pitää mieheni nimeä :(

ap

Vierailija
15/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää uusi yhteinen nimi. Voi olla vanhemmilta tai isovanhemmiltannekin.

Vierailija
16/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi sinun olevan onnellinen, kun mies antaa sinun pitää oman sukunimesi.

Vierailija
17/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minulle miehen nimen ottaminne naimisiin mennessä on tärkeää, enkä minä koe kunnolla olevani naimisissa, jos en saa pitää mieheni nimeä :(

ap

Miehen mielestä se on ruma

Vierailija
18/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No sitten sä otat sen nimen ja annat miehesi suuttua. Kai se siitä joskus leppyy.

Vierailija
19/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, kannattaako noin lapsellisen ihmisen mennä naimisiin ollenkaan. Ei taida...

Vierailija
20/22 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon rouva kunnioita miehen tahtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän