Mikä on suosikkimuseosi /-nähtävyytesi Tukholmassa? Kaipaan vinkkejä!
Menen työreissulle Tukholmaan ja päätin jäädä vajaaksi vuorokaudeksi lomailemaan kaupunkiin. Mikä olisi yksi sellainen paikka, jossa on käytävä? Ei ulkoilmajuttuja eikä kuninkaanlinnaa, shoppailua yms vaan museo, näyttely tms. Minä olen siis 37v nainen ja olen kiinnostunut kaikesta maalaustaiteesta pop-kulttuuriin ja urheiluun.
Kommentit (9)
Lennän Tukholmaan ja julkiset kulkevat, joten sijainnilla ei väliä :) Kiitos vinkistä, tutustun tuohon!
Ja toinen on Moderna museet. Huippupaikka.
Musiikkimuseo. Ei ole varsinaisesti museo vaan siellä on kaikensorttisia soittimia eri puolilta maailmaa ja niillä saa soittaa, ja on myös tietokoneita, joilla voi luoda ohjeiden mukaan omaa musiikkia. Siellä on sellainenkin soitin kuin theremin, joka on tosi jännä (ehkä olet katsonut joskus Midsomerin murhia, se alkutunnari soitetaan thereminillä).
Jos et ole käynyt Wasa-museossa, niin suosittelen sitäkin!
http://www.liljevalchs.se/utstallningar/varsalongen-2016/
Tämä on minun mielipaikkani. Nyt juuri heillä on avattu 'vårsalongen' joka yleensä on ihana taideelämys. Ikävä vaan että se ei ole heidän omassa tilassa, korjaustyön takia, mutta toisaalta tämä tilapäinen lukaali on city-alueella ja siten lähempänä.
Fotografiska on myös suositeltava kohde. Ehkä ehtisit käydä molemmissa?
ABBA museoa suosittelisin. Se on visuaalisesti upea ja sieltä löytyy vaikka mitä! :) Muistaa vaan ottaa sellasen ns. "kuulokkeen" minkä kautta saa infoa museoon liittyen.
Kiitos vinkeistä, eiköhän näistä löydy kiva paikka! Ap
Fotografiska museet in aivan ehdoton. Maailmanluokan valokuvataidetta esittelevä museo, jossa laadukkaat näyttelyt, hyvät aukioloajat, hyvä museokauppa ja Viking Linen terminaaliin nähden upea sijainti. Bussit kulkevat ohi, jos ei jaksa kävellä. Terv Tukholmassa ennen asunut.