Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup, joilla useampi raskaus

16.02.2006 |

Siispä mitä eroa ja mitä yhtäläisyyttä teidän raskauksilla on ollut. Ja onko erot olleet sattumanvaraisia vai onko esim sukupuolella ollut merkitystä?

Mulla samaa on jokaisella lievä ellotus pitkin päivää, väsymyskin lievää ja alkuraskaudessa kahvin juonti menee mahdottomaksi muutamaksi kuukaudeksi. Lisäksi aina olen ollut loppuun saakka (siis äitiysloman alkuun) töissä ja painoakin on tullut 11-14 kg.

Eroa oli, että yhdessä raskaudessa alussa oksensin hampaidenpesun yhteydessä, mutta sukupuolella ei tällöin ollut merkitystä. Nyt, vasta 6+ on ollut pientä päänsärkyä ja mahtavat ilmavaivat, jota ei ole aiemmin ollut.

Lisäksi 2 keskenmenossa on ollut lievemmät oireet, jolloin olen epäillykin jotain häikkää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kiinnostaa tämä.

Minulla on vasta menossa toinen raskaus, rv 19, mutta eroavaisuuksia ja yhtäläisyyksiä on jo ollut. Molemmissa raskauksiaa on ollut ensimmäinen kolmannes täynnä lamaannuttavaa väsymystä, tässä viimeisessä tosin väsymystä oli vielä vähän enemmän, mutta olen ajatellut, että johtuu siitä, kun ei saa levätä samanlailla esikoisen vaatiessa oman aikansa. Molemmissa on ollut samanlaista koko päivän kestävää kuvotusta ja kahvia ei ole voinut juoda. Ensimmäisessä raskaudessa himoitsin alussa jugurttia, hedelmiä ja jäätelöä, tässä toisessa taas suolaista ja rasvaista sekä salmiakkia. Ensimmäisessä raskaudessa minulta lähti alussa paljon hiuksia ja finnejä tuli paljon, tässä raskaudessa iho ja hiukset ovat kukoistaneet. Edellinen odotus oli hyvin seesteistä aikaa, olin aikalailla oma itseni. Nyt olen täydellinen hormonihirviö, raivoan ja itken vuorotellen ja en tunne olevani oma itseni.

Esikoiseni on poika, tästä toisesta ei ole vielä tietoa, joten en voi sanoa johtuuko sukupuolesta, mutta eroja on aika paljon. Mites te muut?

Vierailija
2/5 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan minulla on myös todella valtavat ilmavaivat tässä raskaudessa, ei ollut viimeksi. Tosin voi johtua siitä, että syön kuin pieni porsas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaus lievää pahoinvointia joskus 9-11 viikoilla. Yhden kerran oksensin kun suppilovahveroita paistettiin. Kolme päivää sairaslomaa ja näin jälkkäteen sekin voi laittaa mielestäni esikoisen piikkiin. Väsytti ja oli ihana makoilla sohvalla ja odottaa tulevan isukin palvelusiksia. Ei närästystä. Tuloksena poika.

2. raskaus mielettömän helppo! Olin elämäni kunnossa. Ei yhtään oksennusta eikä yhtään sairaslomapäivää. Alkuraskauden väsymystä oli kyllä kun kesälomareissulla ajeltiin läpi sateisen Ruotsin ja Tanskan. Autossa ei voinut pitää silmiä auki. hieman närästystä. Tuloksena poika.

3. raskaus pahoinvointi alkoi viikolta 5-6. Viikot 8,9,10 olin sairaslomalla ja oksensin, mikään ei pysynyt sisällä (pahimmillaan ei edes vesi). Väsymys oli kamalaa ja töissä olo tuli henkisestikin raskaaksi kun tuntui, ettei mitään jaksanut tehdä kunnolla ja petti työtoverit. Kun pääsin puolen välin paremmalle puolelle helpotti ja lopulta jaksoin kyllä painaa töissä loppuun saakka. Närästystä valtavasti. Tuloksena tyttö.

4. raskaus menossa ja tämä vaikuttaa mixiltä! Pahoinvointi alkoi aikaisemmin kuin pojista, mutta en ole oksentanut kertaakaan, joskin pari kertaa on ollut lähellä. Työt aloitin ehkä pahimman pahoinvoinnin jälkeen, joten lomia en ole tarvinnut. Rennien suurkuluttaja, joten närästää!! Jotenkin kuitenkin sellainen pika olo on.

Ruoan yhteyttä en osaa sanoa, sillä minulla on matalat paineet (jopa 52 alapaine), joten suolaisen himo voi johtua tästäkin. Peruna, silli, sipsit, SALMIAKKI, tomaatti ja yrttisuola, roskaruoka jne ovat himona, mutta karkki ja makeat yököttää.

Vielä pitäis odottaa 24 viikoa ennen kuin ratkeaa!

Ensimmäinen rakaus 99 ja nyt viimeinen 06, mitähän vaikutusta iällä ja raskauksien tiheydellä on ?

Kretu

Vierailija
4/5 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas raskaus menossa ja näin:

1. alusta asti hirvee väsymys, meni ohi vasta reilusti yli puolta välii. ei yhtään energinen. ei pahemmin pahoinvointia (loppui samalla kuin lopetin tupakanpolton). himoja ei ollu pahemmin, oli enemmän sellaista mitä ei tehny mieleen esim. tomaattia lämmitettynä (esim. jauhelihakastikeessa) ja kaikki " vanha" ruoka (jos oli tehty päivä ennen). närästys loppupuolel. muuten raskaus meni hyvin, ei selkävaivoja ja terve tyttö syntyi rv 39+4 (11.4.2002).

2. tosi vähän oireita. energinen menlkein koko ajan. kerran oksensni mut muuten säästyin pahoinvoimiselta. selkäkipuja ihan vähäsen ja närästys alkoi tosi aikaisessa vaiheessa. himoja; Fairy(en ikinä usklatanu maistaa mut lähellä oli). muuten meni raskaus helposti ja terve tyttö syntyi rv 38+4 (9.7.2003).

3. mennään tällä hetkellä rv 25+4 ja kaikki vaivat jotka tuli lopussa on jo alkanu aikoja sitten. pahoinvointia oli ja oksensin. närästys alkoi melkein samantien. selkä ihan rikki ja lihaksetkin alavata antaa periksi. tuntuu et kroppa oikeesti " rupsahtaa" . energisyys ja mieliala heittelee tosi nopeesti ja herkästi. itku herkässä ollu koko ajan. hirveesti on tehny mieli suklaata vaikka ei muuten oo pahemmin välittäny siitä. ja maitoa menee myös reippaasti. katotaan miten menee tää loppuvaihe. =)

niin ja kolmas tyttö tulossa joten sukupuolel ja oireilla ei yhtänäisyyksia.

my_selene ja Mai-tyttönen rv 25+4

Vierailija
5/5 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana neljä raskautta joista tyttöjen poikien raskausajat ja oireet ovat kyllä eronneet toisistaan. Mulla on siis kaksi poikaa ja kaksi tyttöä.

Poikia odottaessa ei ollut minkäänlaisia vaivoja tai pahoinvointeja. Ainoa oli mieletön väsymys alkuraskaudessa (joka oli kyllä myös tytöiltä). Makea maistu ja naama kukki niinku teinillä. " Napaviiva" loppui navan alle ja vauvojen sydänäänet eivät olleet koskaan yli 140. (olivat 132-136)

Tyttöjä odottaessa väsymyksen lisäksi alussa oli hirveää etomista. Hajuaisti herkistyi niin että esim meidän kissat haisi niin pahalle etten voinut olla niiden kans samalla sohvallakaan (ei ne normaalisti haise millekään). Oma mies haisi niin pahalle että joinain öinä ei oksennus ollut kaukana kun vieressä nukkui (eikä sekään ennen ole haissut..)

Olin hirveän äkäinen raivopää ja itkukin tuli helposti (tunteet seilas..).

Napaviiva jatkui pitkästi navan yläpuolelle ja vauvojen sydänäänet oli yhtä kertaa lukuunottamatta aina yli 140 (140-150 välissä).

Tyttöjä oottaessa ei naama kukkinut ja paremmin maistui suolainen kuin makea.

Jokaisen ihmisen raskaudet on erilaisia ja joillakin voi mennä ihan päinvastoin, mutta itelläni on ollu selvät erot raskauksissa. Tyttöjen odotusajat on olleet moninveroin rankempia.

Matilda ja lapset 98,99,03,06