Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tästä uutisesta?

Vierailija
12.02.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1455243414678.html

Minulla pisti erityisesti silmään yksi asia tuossa uutisessa:

"viisikymppinen pariskunta valehteli jättäneensä puhelimensa kotiin"

Ensinnäkin, mistä tuon voi tietää? Itse en oikein mitään syytä keksi.

Toiseksi, itse en ole viisikymppinen enkä pariskunta, mutta ihan oikeasti jätän valehtelematta joskus puhelimeni kotiin. Jos en tee pitkäkestoista reissua ja jos sattuu olemaan "rapatessa roiskuu" -sää, niin saatan jättää tuolloin puhelimeni kotiin.

Ei ole ihme, jos ihmiset eivät uskalla puhelinta lainata, kun tuollainen on varkaiden keskuudessa yksi yleisimmistä tavoista varastaa puhelin. Tai jos ei varasteta niin sitten soitetaan johonkin sellaiseen maksulliseen palvelunumeroon, josta voi tulla hetkessä iso lasku.

Yksi mahdollisuus voi olla tuollaisessa tilanteessa soittaa sivullisena puhelinta lainaamatta omalla puhelimella apua paikalle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman. No, tilanne oli hivenen erilainen, mutta kukaan ei tosiaan lainannut puhelinta. Viideltä ohikulkijalta ehdin kysyä, oli lämmin syksyinen aamuyö. Sitten onneksi aukesi läheinen kauppa josta sain soitettua. Paikkakunta Helsinki.

Vierailija
2/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä itsekään mielelläni puhelinta lainaa, mutta voin soittaa lueteltuun numeroon kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni jättää nykyään puhelimen kotiin esim lenkille lähtiessä. Törkeää väittää että pariskunta on valehdellut kun ei voi tietää onko puhelin mukana vai ei.

Ja toiseksi kannattaisi varmaan investoida parempaan puhelimeen jonka akku kestää suomen olosuhteissa.

Vierailija
4/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoret naiset on typeriä - aina tarvitsemassa muiden apua tai muut tekemään asiat puolesta. Ainoa asia, mitä osataan tehdä, on näprätä sitä puhelinta ja laittaa huomiokuvaa sosiaaliseen median. Sitten, kun se puhelin ei toimikaan, tulee itku silmään ja ja se vain yltyy, jos joku ei hoida asioita heidän puolesta.

Vierailija
5/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vanha kikka pölliä puhelin. Pyytää lainaksi ja lähtee meneen. En mäkään lainais, voisin soittaa kyllä annettuun numeroon. Tai riippuu pyytäjästä. Joku narkki, mamu tai manne kyselee niin ei irtoa luuria. Tosin joku niistä voi sen ryöstää kuitenkin.

Eikä puhelimen kanto mukana ole mikään kansalaisvelvollisuus.

Vierailija
6/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut saman. No, tilanne oli hivenen erilainen, mutta kukaan ei tosiaan lainannut puhelinta. Viideltä ohikulkijalta ehdin kysyä, oli lämmin syksyinen aamuyö. Sitten onneksi aukesi läheinen kauppa josta sain soitettua. Paikkakunta Helsinki.

Itse lainasin joskus vuosia sitten kännykkää eräälle nuorelle naiselle Helsingin rautatieasemalla. Lähti kävelemään minusta selkä poispäin puhuessaan ja minun piti pelästyneenä seurailla kannoilla. Sain puhelimen, mutta jäi kauhean epäluotettava kuva ja sen jälkeen en ole puhelinta lainaillut. Ja koskaan ei voi tietää, kenellä on ne puhtaat jauhot pussissa. Jos tässä tapauksessa olisi käynyt niin, että tuo 25-vuotias nuori nainen kauhistelisi Iltalehden sivuilla, että puhelin varastettiin sitä lainaan pyytämällä, niin kommentointiosio olisi täynnä syytteleviä kommentteja: "kuka tyhmä nykyaikana antaa oman puhelimen varkaalle"

Vierailija
7/7 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lainasin joskus vuosia sitten kännykkää eräälle nuorelle naiselle Helsingin rautatieasemalla. Lähti kävelemään minusta selkä poispäin puhuessaan ja minun piti pelästyneenä seurailla kannoilla. Sain puhelimen, mutta jäi kauhean epäluotettava kuva ja sen jälkeen en ole puhelinta lainaillut. Ja koskaan ei voi tietää, kenellä on ne puhtaat jauhot pussissa. Jos tässä tapauksessa olisi käynyt niin, että tuo 25-vuotias nuori nainen kauhistelisi Iltalehden sivuilla, että puhelin varastettiin sitä lainaan pyytämällä, niin kommentointiosio olisi täynnä syytteleviä kommentteja: "kuka tyhmä nykyaikana antaa oman puhelimen varkaalle"

Olen muuten kokenut tuonkin, siis että lainattu puhelin lähtee lainaajan mukana turhan etäälle, ei siis mullakaan ollut varas kyseessä, mutta huono fiilis jäi. Sen jälkeen olenkin ollut epäilevämpi ja vain soitanut toisen pyynnöstä, puhelinta antamatta. Tämä on tapahtunut tasan kerran. Ja tuolloin, kun itse tarvitsin apua ja kysyin puhelinta lainaan, olin vähän shokissa enkä tajunnut toimia kuten haluan muiden toimia, siis kyselin itse puhelinta lainaan. Olin varmaan epäilyttävän näköinen, meikit poskille itkettynä, nuori nainen ja selvästi vielä päihtyneenä. En olisi itsellenikään lainannut, mutta olisi ehkä myötätunto herännyt. Olin siis kaverin luona Helsingissä ja lähin jatkoilta kaverin luokse, puhelimen jäädessä jatkopaikalle. Typerintä oli juoda itsensä siihen humalaan, mutta opinpahan kerrasta hillitsemän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän