Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on liian mustasukkainen

Vierailija
11.02.2016 |

Kamala riita kun töissä meni ylitöiksi, ilmoitin kyllä! Hirvittää ihan tulevaisuus... :( Voiko tollasesta parantua edes koskaan...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Pahenee vain.

Vierailija
2/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOitoki parantua, mutta se on vähän niin kuin alkoholismi: pitäisi ensin itse ymmärtää, että se ei ole hyvä ja sitten pitäisi haluta parantua ja sitten vielä nähdä vaivaa sen eteen. Kaikkien kolmen toteutuminen ei ole todennäköistä - itse asiassa edes ykköskohdan toteutuminen ei ole todennäköistä, koska mustasukkaisuuteen kuuluu kuvitelma siitä, että on oikeassa. Siksi sun kannattais kyllä juosta. Mustasukkaisuus on vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala riita kun töissä meni ylitöiksi, ilmoitin kyllä! Hirvittää ihan tulevaisuus... :( Voiko tollasesta parantua edes koskaan...

Mustasukkaisuus on sairaus. Pyydä häntä menemään terapiaan ennen kun fyysinen väkivalta astuu mukaan.

Vierailija
4/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi parantua, oma mieheni on esimerkki siitä. Aikaa se tosin vei yli kymmenen vuotta. Ja kaikki lähti siitä että mies itse halusi muuttua. Väkivaltainen hän ei ole koskaan ollut.

Vierailija
5/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää saada luottamus kohdalleen. Mustasukkaisuuden alkusyy on hyvin usein naisen/miehen oma käytös. Sitten kun luottamus on kohdallaan,  mustasukkaisuus jää automaattisesti pois kuvioista.

Vierailija
6/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää saada luottamus kohdalleen. Mustasukkaisuuden alkusyy on hyvin usein naisen/miehen oma käytös. Sitten kun luottamus on kohdallaan,  mustasukkaisuus jää automaattisesti pois kuvioista.

Joo, sitten kun puoliso on lukkojen takana kellarissa, niin sitten se on melkein luotettava, niinkö?

Vierailija
7/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitten kun puoliso on lukkojen takana kellarissa, niin sitten se on melkein luotettava, niinkö?

Minkä tasoinen ihminen noin ajattelee? Joko tai? Mustasukkaisuuden alkusyy on luottamuspula. Jos et sitä tajua, älä edes yritä suhdetta, vaan hoitele itsesi dildoilla tai muulla tavoin.

Vierailija
8/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein, mutta ei ihan. Voihan se silloinkin ajatella toisia miehiä. Parempi kokonaan mullan alla, silloin ei ainakaan petä edes ajatuksissaan. Ja niin moni onkin.

Vierailija
9/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tasoinen ihminen noin ajattelee? Joko tai? Mustasukkaisuuden alkusyy on luottamuspula. Jos et sitä tajua, älä edes yritä suhdetta, vaan hoitele itsesi dildoilla tai muulla tavoin.

Mä olen kyllä mies...

Vierailija
10/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä mies...

Mikä estää miestä käyttämästä dildoa tai muita tapoja?

Vierailija
11/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuudesta voi parantua, mutta se vaatii henkilön itsensä ymmärryksen ja halun päästä mustasukkaisuudesta eroon. Toisen osapuolen ei missään tapauksessa, koskaan, ikinä pidä lähteä sille linjalle että myötäilee mustasukkaisen puuskia. Parantamista ei edistä se, että toinen alkaa rajoittamaan menemisiään ja tekemisiään siinä toivossa että jossain vaiheessa toinen oppisi luottamaan ja että sitten voisi elää normaalisti. Näin ei tule käymään. Myötäily vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
12/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuuden syy on ihan omassa päässä. Luottamuspula...ja pah!  Olen aina sanonut, että kyttäämällä ja vahtimalla ei tehdä ketään uskolliseksi. Ja oikeasti mustasukkainen ei usko mitään eikä ketään, pahinta mitä olen kuullut, kun toinen ei voi edes käydä kaupassa, kun se "käy kauppiaan kanssa panemassa takahuoneessa..."

Vierailija
13/13 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: Minulla on siis kokemusta kahdesta suhteesta, jossa mustasukkaisuutta on ollut. Kummassakin tein heti ongelman ilmettyä selväksi seuraavat asiat:

- Mustasukkaisuus ei ole välittämistä.

- Minulla on useita vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, deal with it. Hengaan heidän kanssaan jopa kahdestaan, deal with it. Jos olisin heistä seksuaalisesti kiinnostunut, olisin suhteessa heidän kanssaan.

- Puhelimeeni, sähköpostiini tai muihin henkilökohtaisiin asioihini ei kosketa, piste.

- En ole, eikä minun tarvitse olla aina tavoitettavissa. Jos olen vaikka kahvilla juttelemassa kaverin kanssa, harrastuksessani tai vastaavassa, en vastaa puhelimeen vaan keskityn siihen mitä teen ja ihmisiin joiden seurassa olen.

- Ilmoitan, minne menen ja milloin arviolta tulen takaisin koska mielestäni niin on huomaavaista tehdä, sen sijaan lupia minun ei tarvitse kysyä.

Ja tärkein:

- Luottamus tai ero. Jos kanssani haluaa olla suhteessa, minuun on vain luotettava, itse teen samoin ja oletan että mikäli houkutus johonkin toiseen kasvaa ylivoimaiseksi niin minulle asiasta ilmoitetaan.

Ensimmäinen suhde kaatui pian koska toinen ei saanut mustasukkaisuuttaan hallintaansa. Toinen suhde on kestänyt kohta kymmenen vuotta. Epävarmuudesta ja mustasukkaisuuden tunteista on hyvä puhua, niiden syitä selvittää ja kyllä tuntemukset saa ääneen sanoa. Ei tarvitse hautoa sisällään, mutta yli täytyy päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan