Oletko vihainen ennen töihin lähtöä? Miksi?
Mistä johtuu suunnaton ahdistus ja kiukkuisuus ennen töihin lähtöä? Töissä menee sitten aina ihan hyvin ja ihmiset pitävät minua luotettavana ja tunnollisena. Olen sote-alalla, mutta periaatteessa koulutustani vastaamattomalla alalla.
Alan olla kiukkuinen viimeistään edeltävänä päivänä, vaikka töissä olen rauhallisin kaikista ihmisistä. Mietin että ilmaiseeko tällainen piilevä aggressio sitä, että teen itselleni sopimatonta työtä ja olen salaa onneton? Olen sellainen tyyppi, joka aina tekee työn kuin työn hyvin.
Kommentit (8)
Minusta on ihan normaalia, että vituttaa mennä töihin. Varsinkin jos on ollut sen verran pitemmillä vapailla, että muistaa kuinka kiva on olla kotona. Työnteko kuitenkin on B-vaihtoehto sille kaikelle muulle, mitä voisi tehdä, jos olisi riittävästi pätäkkää myös ilman työntekoa.
Että joo. Kyllä se ketuttaa, enemmän tai vähemmän joka aamu. Ihan sama mitä siellä töissä odottaa. Kotona ois hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan normaalia, että vituttaa mennä töihin. Varsinkin jos on ollut sen verran pitemmillä vapailla, että muistaa kuinka kiva on olla kotona. Työnteko kuitenkin on B-vaihtoehto sille kaikelle muulle, mitä voisi tehdä, jos olisi riittävästi pätäkkää myös ilman työntekoa.
Että joo. Kyllä se ketuttaa, enemmän tai vähemmän joka aamu. Ihan sama mitä siellä töissä odottaa. Kotona ois hauskempaa.
Ehkä tämä on totta. Olen kuitenkin tehnyt töitä laidasta laitaan ja päädyn aina samaan mielentilaan. Ehkä ei ole olemassa kutsumustyötä.
Ap
Ei kaikille ole olemassa kutsumusammattia. Saa olla onnekas sellainen ihminen, joka rakastaa työtään ja on vielä kivassa työpaikassa mukavien työkavereiden ympäröimänä.
Ap:n aloitukseen, mua vituttaa todella usein. Tai jos aamu onkin mennyt ihan ok, ruuhkabussissa alkaa vituttamaan. Työni on tylsää, palkka pienehkö ja useimmiten työpäivän aikana ei ole mitään mukavaa odotettavissa, lasken minuutteja päivän loppumiseen. Vapaus alkaa kun vetää työpaikan oven takana kiinni. Seuraavana päivänä taas kaikki alusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille ole olemassa kutsumusammattia. Saa olla onnekas sellainen ihminen, joka rakastaa työtään ja on vielä kivassa työpaikassa mukavien työkavereiden ympäröimänä.
Ap:n aloitukseen, mua vituttaa todella usein. Tai jos aamu onkin mennyt ihan ok, ruuhkabussissa alkaa vituttamaan. Työni on tylsää, palkka pienehkö ja useimmiten työpäivän aikana ei ole mitään mukavaa odotettavissa, lasken minuutteja päivän loppumiseen. Vapaus alkaa kun vetää työpaikan oven takana kiinni. Seuraavana päivänä taas kaikki alusta.
Menen viikonloppuisin toiseen työpaikkaan ja se alkaa vituttaa jo maanantaina. Erityisesti vituttaa se, että ilmapiiri on sellainen, että "ei ole varaa valittaa, tai sinut korvataan". Yksilön valinnanvapaus on kaventunut huonon työllisyystilanteen takia ja työpaikoilla täytyy mielestäni sietää yli äyräidensä...Olen yrittänyt ajatella, että olen onnekas että minulla on työtä, mutta silti samalla tuntuu että elämäni on paskaa. Oloa pahentaa vielä uutisoinnit: "Onko Suomi menossa konkurssiin?" Jne.
Siis ei-niin-sopiva työ pahenee paskentuvalla yhteiskunnallisella ilmapiirillä. Silti hirveintä olisi olla työtön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä on totta. Olen kuitenkin tehnyt töitä laidasta laitaan ja päädyn aina samaan mielentilaan. Ehkä ei ole olemassa kutsumustyötä.
Ap
Aika monia vituttaa töihin meno. Yksi vitsi meni jotenkin niin että kello 16.00 työntekijät heräävät eloon ja lähtevät kotiin.
up