Pronaxen 500mg
Aiheuttaa turvotuksen tunnetta ylävatsassa, onko normaalia?
Kommentit (27)
Luin pakkausselosteen ja tässä sanotaan, että voi aiheuttaa ylävatsakipua.
Tarviiko juosta sairaalaan vai hälveneekö olo? Olen muutenkin niin paranoidinen että saan varmaan jonkun halvauksen näistä sivuoireista. Oli miten oli, en käytä lääkettä tästedes.
Auttaa todella hyvin särkyihin, toimiva siis, mutta nämä sivuoireet häiritsee liikaa.
Kädetkin hikoilee.. Entiedä paniikista vai kuuluuko haittavaikutuksiin.
Mikset pienennä annostusta? Mulle tuosta riittää jopa 1/4, joskus 1/3. Jos on oikein pahat kivut, otan 1/2. Kokonaisesta pilleristä nukahdan välittömästi tunnin sisällä.
Lopeta käyttö vain, kyllä se olo helpottuu. Jos jatkuu kovasti lopetuksen jälkeen, niin sitten tietysti yhteys lääkäriin. Voit myös pyytää lääkäriltä vatsansuojalääkettä pronaxenin kaveriksi, jos se muuten toimii ja parempaa vaihtoehtoa ei ole.
Minuun ne ei tunnu vaikuttavan lain. Ei edes kipuun.
Tuntuu että tämä pilleri saa minut huimauksen partaalle. Toki voi olla että olen saanut psyykattua itselleni huonomman olon, mutta pää on kipeä, huimaa ja ylävatsassa painetta.
Ja otin siksi kokonaisen, koska minulle määrättiin 500mg kerralla, mutta voinhan kokeilla tietysti huomenna pienempääkin annosta.
Mitä se vastalääke on, auttaako se enään, jos esim huomenna otan yhteyttä?
Ap
Ota lääkkeestä puolikas tabletti 250 mg kerralla. Lisäksi otat vatsansuojalääkkeen ( esim. Somac 20 mg saa apt. Ilman reseptiä) niinä päivinä kun otat tulehduskipulääkkeen. Näin minimoit sivuvaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Ota lääkkeestä puolikas tabletti 250 mg kerralla. Lisäksi otat vatsansuojalääkkeen ( esim. Somac 20 mg saa apt. Ilman reseptiä) niinä päivinä kun otat tulehduskipulääkkeen. Näin minimoit sivuvaikutukset.
Kiitos paljon vinkistä!
Ellen kuole näihin sivuoireisiin, niin huomenna käyn ostamassa tuon somac 20mg ja kokeilen onneani. Ihan hirveä olla, yleensä ei ikinä tule mitään ja nyt tuntuu että kaikki sivuvaikutukset lyö päälle.
Ap
Voiko sivuoireisiin kuulua hengenahdistusta?
Hengenahdistus sivuoireena Pronaxenilla on kyllä harvinaista. Astmaatikolle tai allergiselle voisi kyllä ahdistusoiretta tulla. Hengenahdistusoire voi tulla myös jos hätäännyit lääkkeen sivuvaikutuksista.
Missä ajassa nämä sivuoireet lähtevät? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset pienennä annostusta? Mulle tuosta riittää jopa 1/4, joskus 1/3. Jos on oikein pahat kivut, otan 1/2. Kokonaisesta pilleristä nukahdan välittömästi tunnin sisällä.
Joopa joo. Pronaxen on tulehduskipulääke. Jos nukahdat, niin siihen on kyllä ihan muut syyt.
Sivuoireissa lukee huimaus, pyörrytys, mikä voi viitata siihen että voi "nukuttaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Pronaxen on tulehduskipulääke. Jos nukahdat, niin siihen on kyllä ihan muut syyt.
Kyllä nukahtaminen ihan tuosta lääkkeestä johtui. Esim. olin yhtenä yönä nukkunut hyvin yli 10 h, heräämisen jälkeen otin tuon pillerin ja sammuin tunnin sisällä ja heräsin illalla....
Lääkkeen vaikutus häviää 12 tunnissa lääkkeen ottamisesta. Sivuvaikutusten voisi olettaa helpottavan vähitellen. Suurin lääkepitoisuus on 2 tuntia Pronaxenin ottamisesta.
Mulle tuli tuosta voimakasta hikoilua yöllä ja iho-oireita, siis sen jälkeen kun olin joutunut käyttämään lähes vuoden putkeen :/
Kiitos teille vastanneille! Kuuntelisin mielelläni lisää muiden kokemuksia sivuoireista! En tiedä pystynkö nukkumaan tänä yönä kun stressaan tätä outoa oloa
Ap
Sehän tuli reseptivapaaksi pienillä annoksilla vasta pari kuukautta sitten. Samanlaista kuin Burana ja Ketorin eli ota niitä jos sopivat paremmin.
En itse pystynyt käyttämään tuota, kun aiheutti niin paha närästystä/ylävatsakipua. Se on yleinen sivuvaikutus tulehduskipulääkkeillä ja tuo turvotuksen tunne voi olla samaa alkuperää.